yamaha_mt09




Dieselový motocykl T-800 CDi

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bahnomil (0) napsal 03.07.2009 v 22:55

megacruiser:Se zahřátím od slunka se počítá. Navíc i v případě požáru,když by se moc zvedl tlak, tak to přetlak.ventil upustí takže nic nevybouchne.To se taky zkoušelo-kolem auta s CNG naskládali hromady dřeva a zapálili to že tam byl pořádnej žár a nic nevybouchlo.Je to jako přetl.ventil na papiňáku.Kdyžtak se podívejte na www.cng.cz,tam o zemním plynu najdete všechno.Navíc CNG (ne LPG!) je lehčí než vzduch takže do garáží normálně může, protože ty jsou větrané. Jinak s nádržemi na naftu a olej je to dobrý nápad, před delším odstavením se to dá propláchnout normální naftou a pak zase startovat na naftu a pak přepnout na olej.Jestli budu cestovat tak tuhle mašinu rozhodně beru!

Marex (2560) napsal 30.06.2009 v 21:49

Já pominu smarady linoucí se z mastnotou poháněného vznětového agregátu a jízdní vlastnosti motorky s váhou menšího slona a musím uznat, že z profilu je ta mašina (hlavně v černé) absolutně skvělá.

megacruiser (38) napsal 28.06.2009 v 21:26

to bahnomil: já netvrdím že je CNG nějak extra nebezpečné, ale musí být pod velkým tlakem narozdíl od LPG, nechat potom stát motorku s takovou bombou pod sedadlem někde na slunku, no nevím. Taky tvar bomby nejde moc modifikovat jako tvar nádrže na benzín. Navíc prakticky všude je zákaz vjezdu vozidlům s LPG nebo CNG do podzemních garáží.
Provoz na naftu, to je jiná věc. Pokud by se už při konstrukci řekněme toho skůtru brala v potaz možnost provozu i na jakýkoliv rostlinný olej (filtry, vstřikovače, nastavení motoru), bylo by to super. Možná nainstalovat hned 2 nádrže a do jedné dávat naftu, do jedné olej s možností přepínání podle okolností a zahřátí motoru třeba. Na rovinu říkám že bych do toho šel na jezdění po městě.

bahnomil (0) napsal 26.06.2009 v 17:57

Megacrusiser: CNG vůbec není nebezpečné.Tlakové lahve mají přetlakový ventil který to v případě havárie řízeně vypustí takže nic nevybuchne.Kromě toho jsou z oceli nebo kompozitu takže vydrží víc než obyčejná nádrž.A když se rozlije 20 litrů hořlavého benzinu tak nevím...
Jinak se taky dá jezdit na levný rostlinný olej,jenom to má chuť zatuhnout když se dýl nejezdí a dělá to saze takže to zasírá motor. A nevím jak vám,ale mě nafta voní víc než benzín.

Wenca24 (73) napsal 25.06.2009 v 18:14

Zajimavy...napad dobrej ale ja bych to pro cestovani asi nechtel. Hlavne kvuli variatoru a slozite technice...to mi ta spotreba za to fakt nestoji.

Anti (389) napsal 24.06.2009 v 14:53

Cha,chci vidět,jat tenhle vyhoněný maloobjemový traktor bude jezdit na cokoliv. :
Vidím to u bratra,má patnáctku a jak je háklivá na pohonné hmoty.
Budu muset sestrojit něco benzínového s turbem,abych utnul příznivcům nafty tipec...

muscle_biker (50) napsal 24.06.2009 v 09:20



Naleje sa starý fritak a ide sa na cestu okolo sveta, pretože rusko opet hlási že ide škrtit ropu!

Ale nech si ju putin nechá, aj tak spadla z rekordných 150 USD za barel na tretinu a koncové ceny na pumpe sa hnuly smerom dole len smiešne pretože v cene je fixna spotrebna dan pre štát...

Čiže odpoved znie: benál už lacnejši ako plus mínus 1 euro za liter nebude...

Ked si zoberieme tipických turistov typu BMW1200GS, XL1000V & spol s priemernou spotrebou 6L tak sme na hodnote 6.00 EUR na 100km len za benal.

Revolučný turista TDI 0,8L zapýta z kapsy pri stejnom turistickom tempe len štvrtinu ceny za palivo, pretože spotrebu ma toto TDIčko polovičnu a dalej cena za rastlinny olej v tescu je takisto polovična oproti benálu, čiže sme na 1.50 EUR na 100 km a to nehovorím ešte o starom fritaku ktorý sa da zohnat ešte lacnejšie.

Statočný turisti robia ročne priemerne 30.000 km, čiže úspora len na benále je 1.350 EUR ročne! Pri udávanej životnosti nám vydrži toto TDI-čko 13 rokov do GO. Suma sumárum: úspora v porovnaní s benálom činí slušných 17.550 EUR!

No nekúpte to...

martjan_1098 (280) napsal 24.06.2009 v 09:12

Zajimava vecicka, rozvoj preplnovanych vznetovych motoru na sebe neda u motorek dlouho cekat, na to bych si vsadil - preci jen moznost jezdit za 1,5l/100km bude hooodne silny argument...
Na druhou stranu ten pocit z vytoceneho "benzinu" se neda nicim nahradit...

ZZR1200 (127) napsal 23.06.2009 v 22:53

Dřív jsem se nad dieslem ošklíbal i u aut a tvrdil, že mi ta mastná sradlavá nefata nesmí do garáže. Dnes mám HDI a benzín už nikdy nechci.
Když porovnám moderním 2litr benzín bez turba a moderní 2litr turbodiesel, ten benzín mi pocitově přijde línej.
Dávám tomu pár let, než vyvinou výkoný lehký diesel speciálně pro motorky. A benzín získá těžkou konkurenci jako u aut, minimálně u cestovních motorek, kde jde o krouťák ve středních otáčkách.
Nafta do jen kamen a řeči o smradu, to jsou jen kecy, které mělo hodně současných majitelů TDI, HDI, CDI atd. ještě před 15 lety...

acALIEN (-4) napsal 23.06.2009 v 22:42

Kdyz alternativu, tak elektrpohon, na repku olejku odmitam jezdit i ja a to nejsem zarputilym vyznavacem spalin z vyfuku.

Jooky (0) napsal 23.06.2009 v 22:12

Nafta patří do kamen

Anti (389) napsal 23.06.2009 v 21:31

Mimochodem,ten podvěšený motor je katastrofa.S tím bych se neodvážil ano na polňačku...

Anti (389) napsal 23.06.2009 v 21:28

Bože můj...
Co oni všechno pro tu smradlavou naftu neudělají?
Parametry nic moc,bude to nacpané elektronikou,a jak znám dnešní "traktory" tak i háklivé na kvalitu nafty.Jaké jsou výhody?Spotřeba?Dostal jsem svojí starou berušku s minimem úprav na 4,4 kombinovaná.Za kolik jezdí to bavorské 800GS?
Nevidím v tom žádný přínos,akorát si někdo dokáže že to jde...

krf (2) napsal 23.06.2009 v 21:16

no fuj tezka smradlavá motorka jedinou výhodou je že to pojede i na palmovej olej...

Rimmerak (-8) napsal 23.06.2009 v 21:12

Dvoutakt nemá dneska budoucnost. Když už mazat benzínem, tak wankel. To by byla pořádná pecka, na motorce. Jinak tohle se mi moc líbí, přemýšlel jsem i o koupi Enfilda na naftu, ale nemá v ČR homologaci :(

Mexican (0) napsal 23.06.2009 v 20:12

Coze?Kdyby ty prachy radej vlozily do vyvoje dvoutaktniho benzina a udelali neco s emisema,tak je to trilionkrat prinosnejsi

Roman2bk (9) napsal 23.06.2009 v 19:29

zajímavé... samozřejmě myslím pro cestování

PepanTDR (1) napsal 23.06.2009 v 19:28

Mě se to líbí, myslím že když se toho chytne nějaká větší značka tak to bude super, hodnoty perfektní

Pivko (85) napsal 23.06.2009 v 19:21+1

Za pár let to nebude jediný stroj a kupovat se bude , poněvač je to něco nového zajmavého a ten zvuk taky možná nebude špatnej .Vidím v tom budoucnost ,nalijete fritovací olej a měsíc se proháníte krajinou. Já to chcu.

MarioV2 (8) napsal 23.06.2009 v 19:12

Výhodou motoru smart CDI je že i s příslušenstvím nemá ani 100kg. Což jiné automobilové motory vkládané do motocyklového rámu výrazně překračují. Díky přeplňování to má solidních 45koní a 100Nm, bo když si představím poslední atmosférické automobilové diesely měly sice cca stejný výkon, ale z objemu téměř dvojnásobného a kroutící moment takového Citroenu AX TRD nebo Fiatu UNO 1,3D se šmajdal kolem 75Nm a agregát vážil 2x tolik. Tohle má budoucnost, jen to potřebuje poladit než se z drahé hračky stane čiperné cestovní enduro s extrémně vysokým dojezdem.

Enre (0) napsal 23.06.2009 v 17:33

Možná by se mohla inspirovat Jawa. Ne sice dieselem,ale vestavbou motoru z auta.Taková Jawa s HTP motorem a kardanem . Na auto je to slabé ,ale na motorce by to ožilo.

Interceptor (108) napsal 23.06.2009 v 16:07

Jak už bylo řečeno, pří tak vysoké pořizovačce vyjde malá spotřeba z úsporného hlediska do ztracena. Design zatím nicmoc, ale proč ne. Ta životnost mi nepřijde nic zázračného. Velkoobjemový benzín kvalitní produkce nemá s 200t.km také problém a s celkovou spolehlivostí na tom určitě nebude hůř. Je to na dobré cestě, ale řekl bych kousek od jejího začátku. A já dokud nezkusím tak jednoznačně BENZÍÍÍÍN...

muscle_biker (50) napsal 23.06.2009 v 15:29

Myslím že je treba zahodit predsudky, tie bývaju často škodlivé pre další vývoj, často krát aj celej spoločnosti... Neviem ako by sa zatvarili napríklad majitelia našlapaných športových AUDI alebo sedmičkových BMW TDI pri hláške že "nafta patrí do kamen"

Jasné že je treba na dizajne tohoto bajku popracovať, zatial vyzerá k svetu len základ na foto č.3 kde je vidno slušne prepracovaný rám s motorom, kardanom, upside down vidliou a kolesami. Cenu by som si predstavoval tak okolo 12.000 eúropských papierikov, 17.500 je jednoducho moc a sporovlivý efekt TDI motora by vyšiel nazmar. Čiže zdarnému vývoju tohoto projektu sa držia palce

zdenekk (0) napsal 23.06.2009 v 15:18

Kdyby ten motor udělali benzínovej, tak při stejným objemu a výkonu si troufám tvrdit, že spotřeba bude prakticky stejná a životnost vyšší.jenom by to přestalo být "zajímavý". Jo a naftu nemám rád, nafta smrdííí

ZZR1200 (127) napsal 23.06.2009 v 15:00

Fakt se mi to líbí, ale je to pořád jen pokusnej králík, který musí prošlapat cestu masovýmu nasazení dieslu v motorkách. Až se toho chytne ren.firma jako třeba BMW, postaví diesel konstruovaný přímo na motorku, výsledkem budou hodnoty spotřeba/výkon/hmotnost ještě mnohem lepší. A zákazníci se jen pohrnou.

Fullgas1 (745) napsal 23.06.2009 v 14:56

Krasne to zrovna neni, ale ked na tom zapracuju, tak to moze byt velmi ucinna a ekonomicka cestovna masina Spotreba 3-4litre to je nieco, nie ako ma Honda

pavel.zamy (0) napsal 23.06.2009 v 13:06

Aby to mohlo konkurovat normálním motorkám, tak by to muselo projít ještě mnoha přepracování a dieselová motka? to už zní lípe ta elektrická

ZdeněkS (18) napsal 23.06.2009 v 12:52

stejně je fakt, že klasický motorky žerou jak prase, na to že to má dvě stovky kg a výkon třeba 80kw, tak to žere jak auto s 3x větším objemem a 10x větší hmotnostní

memphis.unv (17) napsal 23.06.2009 v 12:49

nafta nepatří ani do aut, natož do mašiny. nafta patří do traktorů

mates.tl (2) napsal 23.06.2009 v 12:47

skrizene ktm s bmw jo maska z jawy dakar

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist