globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
L6L (50) napsal 04.07.2021 v 09:49+1

IvanDvoutakťák (5047) napsal 15.02.2021 v 12:35


15.2.2021 ČTK
Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se společností Čezeta Motors,
která v Prostějově vyráběla elektrické skútry a potýká se s milionovými dluhy.
Insolvenční návrh na sebe podala sama firma Čezeta Motors. Soudu navrhla
prohlášení konkurzu na svůj majetek, jak vyplývá z insolvenčního rejstříku.
Generální ředitel a majoritní vlastník Čezeta Motors Neil Smithto zdůvodnil,
že se nepodařilo najít kupce a stávající majitelé nebyli ochotni vložit
dostatečnou hotovost pro další pokračování činnosti.
=================
Firma se tak dostala do platební neschopnosti a přerušila výrobu.

SV-DR (29) napsal 09.02.2021 v 16:17

Ja tu vidím problémy dve , a to globalizáciu kde sa vo svete dokáže presadiť len veľká bohatá korporácia ;
a ten druhý že tento dizajn je populárny známy v bývalom Československu ale nie na západe kde peniaze majú.
V našich krajinách by si ju kúpil každý nadšenec ,ale naše mzdy sú aj po 30tich rokoch kapitalizmu väčšinou úbohé .

PasarloPipa (-22) napsal 03.02.2021 v 16:29+1

Tak taková přehlídka trapnosti, závisti, české malosti a ubohosti, to se jen tak nevidí. Zkrachovat může kdokoli, naposledy to byl například Norton.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 31.01.2021 v 14:52

Prosím všechny zdejší odpůrce E-mobility, aby si pozorně prostudovali článek
https://oenergetice.cz/akumulace-energie/recyklace-lithium-ion-baterii-uvod
a doporučili to i svým rodinám a kamarádům bajkerům.

Článek je velmi edukativní a přes svoji stručnost dokumentuje jasně,
že recyklace Li-baterií je "v plenkách", její procesy jsou energeticky
náročné a přináší další klimatické emise .

Pod mým komentářem IvanDvoutakťák 27.01.2021 v 17:05
na tento článek odkazuje e-Kája 29.01.2021 v 19:11 .

IvanDvoutakťák (5047) napsal 29.01.2021 v 20:27

*Kdeže loňské sněhy jsou ...*
=======================
Návrat Jawy zatím není tak úspěšný, jak mohl být,
**********************************************************
spasit ji má nekonvenční novinka.
***************************************
Napsal 13.8.2020 Petr Prokopec

Zdálo se, že tradiční česká značka má našlápnuto k jasnému úspěchu,
realita ale nakonec není tak růžová. Nová mateřská firma vkládá naděje
do elektrické motorky, která má být levná.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/navrat-jawy-zatim-neni-tak-uspesny-jak-moh-byt-spasit-ji-ma-nekonvencni-novinka/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

e-Kája (20) napsal 28.01.2021 v 22:55

Ještě jedna fotka z prezentace konceptu designu:

e-Kája (20) napsal 28.01.2021 v 22:47-1

Pokud by někoho zajímal původní ideový návrh designu elektrické Čezety, vyčmuchal jsem na netu pár fotek. Mě osobně to přijde o dost víc cool, než co z toho nakonec vzniklo

Targus (428) napsal 28.01.2021 v 22:39

Sdílím názor předchozích pisatelů, kteří zmiňují zástavbu spalováku.

Ovšem já bych šel dál. Rozjel bych výrobu Prasete se čtyřtaktem a zároveň bych nabídl alternativu elektro.
Benzínový motor by táhl výrobu aspoň na tu kýženou černou nulu do doby, kdy by se jakž takž rozjela výroba elektra.
Tedy pokud by se někdy rozjela...
Každopádně je to škoda. ČR nadále zůstává montovnou pro německé manažéry a pobírače dividend. Finální výrobek v nedohlednu...

TDM851 (4041) napsal 28.01.2021 v 21:03

Detinske plány Pana Smithe a investorů. Elektromoto nemá význam, navíc široké prase....
Ale kdo neriskuje....

bulldogbiker (-3) napsal 28.01.2021 v 19:05-1+1

No to se přece dalo čekat ! !

e-Kája (20) napsal 28.01.2021 v 17:36

Pár fotek z mé testovací jízdy na veletrhu Ampér v březnu 2019:

steve2 (98) napsal 28.01.2021 v 14:56+3

Tak to dopadá, když v podnikání nadšení převáží nad rozumem.

Romanko (1190) napsal 28.01.2021 v 10:40+1

Na tohle by se dal aplikovat povzdech spolustudentů ze "třetích" zemí "neny penyz neny laska" v podobě "nejsou dotace na koupi, nejsou kupci".

Ray_Janus (133) napsal 28.01.2021 v 09:19+2

Jinak to bohužel dopadnout nemohlo. Elektrické cosi s laminátovou karoserií připomínající něco, co mimo ČSSR asi nikdo moc neznal. Domácí trh to nemohl utáhnout, a zájemci v cizině si koupí e-Vespu. Ta je dokonale prověřené retro a cena je poloviční.

r.bure (86) napsal 28.01.2021 v 08:09

Za těch 410k to nemělo šanci na nějaký velký úspěch. Velká velká škoda, protože prasátko je fakt geniální a i v elektrice vypadá pořád stejně sexy. Za těch 160k by to podle mě nebyl problém prodat. Já bych si to za ty prachy klidně koupil. Třeba se toho projektu ještě někdo ujme a dotáhne to do konce, protože koncept to je fakt dobrý.

Normik (31) napsal 28.01.2021 v 08:06+1

Škoda

nahllowSKY (315) napsal 28.01.2021 v 03:12

Možnáje na elektriku ještě brzo.Měl do toho vsáknout nějaký homologovaný čínský agregát s větrákem a variátorem a vidělo by se.Cena by byla určitě ňišší.Anebo to nechat tlouct rovnou v čajně a vozit to tady jako ČZ Retropig a hotovo.

Franky (155) napsal 27.01.2021 v 22:36-1+10

Vize naplněna, práce odvedena, hlavní mouchy vychytány, výroba spuštěna.
Firma s přehlednou účetní knihou.
V rámci zkušeností připravena ekonomičtější varianta.

To nejtěžší zvládnuto.
Vývoje pak s ohledem na velikost produkce generuje cenu, která není pro žebráky - což se vědělo (nejsme Indie). Jenže --- struktura solventním zákazníku se této části světa se neustále zmenšuje (majetek generovaný Zemí a lidmi se přesouvá k úzké skupině) a pro druhou východní část světa je pak úplně z Marsu.
Felgr také původně ventiloval cenu Midalu 0,5 mega, ale nyní už dosahuje myslím trojnásobku.
Podle mne se ten stroj o chvilku napřed - elektro blázinec nás ještě čeká (ihned mi napadla příměra s Jawou 90).

Nicméně po technické stránce stroj zvládnutý. Žádná nafouklá bublina tisíckrát slíbená a skutek utekl (litr Jawa-MZ).
Stroj jede, vypadá, technika nad průměrem, design udržel původní nápad.
Generuje mi vzpomínku na velké osobnosti motocestovatele MUDr, Václava Potužníka --- který s prototypem 501 (vyhlášeného onou ukrutnou přední vidlicí), kdy člověk zatočil a nikdy nevěděl co se pak stane = projel Balkán bez cest a stroj po návratu ještě pochválil!!!
Už jen toto hovoří o velké minulosti tohoto typu ve verzích 501, 502, 503, Lux.

Podle mého názoru si investované úsilí ani omylem nezaslouží dehonestující komentáře!
Stejně jako Mahindra Classic Legends vytahující sice v Indii, za to úplně ze dna, potenciál nostalgie našich lidí a ukrývající se ve značce JAWA./stejně jako zde potenciál ukrytý v legendárním skútru značky ČZ.





Bicista (12) napsal 27.01.2021 v 22:29+2

Sorry jako, pokud vyvijim moto svetove bezviznamne znacky s tim se by to melo stat 460tis potazmo i tech 160tis, tak to proste nebude obchodne fungiovat. Napad dobrej, ale tak aby se vyrabel v cine a stal max 80tis. To by se snad jeste nejaky ten blazen do nakupu el. skutru dal premluvit.

L6L (50) napsal 27.01.2021 v 21:53-1+1

Odvážný Angličan se pokoušel zajímavý prasečí vzhled nacpat do retro-moderního dyzajnu v plastovém provedení. Výsledek je dobře vypadající stroj, cenově odpovídající pro kusovou výrobu, vhodný pro krátké vyjížďky. Tohle se pro dotace nehodí (ani bláboly o dotacích), je to čistá srdcovka. Patří mu dík za dobrý československý odkaz ve světě.
Rakouská firma Johammer produkuje kusově velmi moderní dyzajnovku (cena reddot 2016) a daří se jí Její stroje jsou jen o sto padesát tisíc dražší, dál dojedou, mají skvělé technologie, za těch dalších stopáďo si člověk musí zvyknout na nezvyklý kukuč tudy cesta vede, retro je, jak z prasete vidno, trochu zoufalý pokus.
Kusová výroba je opravdu náročná a potřebuje ducha i štědré nadšence.

//www.johammer.com

e-Kája (20) napsal 27.01.2021 v 21:07+1

Docela by mě zajímalo, jak je na tom s počtem prodaných kusů německý elektrický retro-skůtr Govecs e-Schwalbe.
Varianta L3E má +/- srovnatelné parametry jako měla slabší verze Čezety 506/01, až na trochu méně výkonnou nabíječku. Ale cena toho e-Schwalbe je podstatně nižší (cca o 150tisíc Kč méně než levnější Čezeta).
I tak to vychází na cca 200t.Kč (s dotacemi např. v Mnichově to klesne až na cca 140t.Kč). To už je o dost nižší finanční obnos, ale i tak je to e-skůtr nejspíš jen pro retro-nadšence.

Tdicko (32) napsal 27.01.2021 v 19:54

My sme tomu hovorili za socializmu PRODUKTIVITA PRACE... bol to jasny tunel. S cudzími peniazmi sa dobre robi. A predavat to za take peniaze, ked v CINE sa da kupit seriozne elektricke auto za 15tis US$..
Ked som rozbiehal firmu, 5 rokov som pracoval 15 hodin denne a zil len z minima... chcem vidiet tohoto Anglana, na com jazdi a kde byva aj po krachu firmi...a kto nakoniec ten cirkus zaplati!?

docent (60) napsal 27.01.2021 v 18:47+1

Jednoznačně se zastávám Dasta.
Když se někdo pokouší vzkřísit vaší zbožňovanou Jawu a vyrobí motorku ala "oldies" s konkurenčně udržitelnou cenou, tak je u vás zlosyn.
A když někdo začne do prasete montovat elektromotor, tak je bůh. Samozřejmě až poté, co zkrachuje.
Mám dojem, že pro značnou část zde diskutujících je nejdůležitější najít někoho kdo za TO může .
Najít zkrátka někoho na koho si můžu zanadávat.

P.S. Mimochodem mě se tohle prase moc líbilo.Koukal jsem na něj i v reálu. Nicméně celý tenhle projekt byl od začátku koncipován jako kusová výroba pro movitější zákazníky - tzn.značně rizikový záměr.

SuperSic58 (1296) napsal 27.01.2021 v 18:37-1+1

předražená elektrojebka to bylo už dávno odsouzeno k neúspěchu

elvis78 (132) napsal 27.01.2021 v 18:32-1+2

škoda, kdyby se do toho dával spalovák a nestálo to tolik, myslím že by se to prodávalo víc.

K167 (1435) napsal 27.01.2021 v 17:34+7

Ale zkusil to, ne? Krista boha, (místo chytračení ma diskuzích) to aspoň zkusil.

e-Kája (20) napsal 27.01.2021 v 17:17-1+2

Není to sice pozitivní zpráva, ale na druhou stranu to takhle asi skončit muselo.
My elektromobilisté jsme totiž obecně nadšenci do moderních technologií, takže když je to zabalené do retro-kabátu, vyzní to nakonec tak trochu rozporuplně. A takové elektrovozítko osloví zcela určitě jen menšinu z nás.
I přesto jsem moc rád, že jsem měl alespoň jednou na veletrhu příležitost se na elektrické Čezetě 506 osobě svézt.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 27.01.2021 v 17:16

Jinej českej *kumšt*, t.zv. Remoska, taky došla "reinkarnace"
v Anglii, taky je na elektřinu a nejen na tamějším trhu **frčí**

IvanDvoutakťák (5047) napsal 27.01.2021 v 17:05-1+1

Kdyby mně někdo před pár lety řekl, že trakční baterie do motorového
vozidla se "skládá" z jednotlivých článků á-la těch, co dáváme např. do
foťáku, myslel bych, že se snad zbláznil, když mně předtím tvrdil, že
výroba (toho všeho) je ekologická ,
a že za takový e-vozidlo budou chtít zaplatit SEDMImístnou částku ...



Ta NUTNÁ EKOLOGICKÁ likvidace/recyklace baterií bude taky ""láce""

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist