hsq_cervenec_spart401




Značka Confederate změnila svůj název na Combat Motors

Počkat, co to je za blbost? Vždyť z Confederatu se přeci stala Curtiss Motorcycle Co.! Inu, jak se to vezme. A teď tu máme třetí do party, Combat Motors. Jak se v tom vyznat?

Ono je to ale docela jednoduché, jen to chce dávat trochu pozor. Značku Confederate Motorcycles založil v roce 1991 Matt Chambers a pod jeho vedením vznikly všechny ty úžasné Wraithy a Hellcaty a Bombery atd. Ovšem v roce 2017 Matt zničehonic oznámil, že jako velké dvouválce dobrý, ale už jich má dost a že se bude věnovat elektrice, v níž vidí větší budoucnost. A hned založil i novou značku Curtiss Motorcycle Co., tedy vlastně ji obnovil, protože ta kdysi už existovala. Problém prý byl se jménem, název Confederate příliš připomínal válku Severu proti Jihu a v Americe s tím začínal být politický problém. Z výrobního programu Confederatu si přetáhl poslední model FA-13 Combat Bomber, jenž trochu předělal a vznikl Curtiss Warhawk, první a zároveň poslední motocykl nové značky se spalovacím motorem. Vše ostatní už mají být elektriky, ale až na pár prototypů a renderů jsme zatím neviděli nic konkrétního.

Sbohem, benzíne, vítej, elektriko. Tak má vypadat novodobá historie značky Curtiss

Jenže ona značka Confederate tímhle tahem nezanikla. Matt ji totiž prodal investičnímu fondu Ernest Lee Capital, tedy duševní vlastnictví, ne celou továrnu, a vznikla tak nová společnost Confederate Motorcycles LLC. Akorát jsme to příliš nevnímali, hlavní byl ten taneček kolem přechodu původní společnosti na Curtiss. Takže člověk mohl nabýt mylného dojmu, že s Confederaty je konec. Jenže není a novému vlastníkovi se podařilo značku udržet alespoň trochu při životě, byť snadné to samozřejmě nebylo a žádné stovky kusů nechrlila.

A teď přišla nová zpráva – se značkou Confederate je definitivně konec. Tedy s tím označením. Nově se totiž bude jmenovat Combat Motors LLC. Proč? Marketingové „aby jméno lépe odráželo ducha a hodnoty týmu Combat Motors, výrobních partnerů a klientů“ nám přijde poněkud ploché. Že by za tím přeci jen byla ona třaskavá atmosféra v USA dnešních dní? Tomu by odpovídalo i další vyjádření, že „stojíme za těmi, kdož bojují za změnu v dnešních Spojených státech a jsme rádi, že k ní můžeme také trochu přispět.“

Výrobní program se nijak nemění, pořád se jede dál v tom, co jsme u Confederatu měli rádi – ve velkých exkluzivních dvouválcích. Portfolio má tvořit F-117 Combat Fighter, P-51 Combat Fighter, FA-13 Combat Bomber a Wraith, vše v nových specifikacích s motory S&S X-Wedge 117 nebo 132, karbonovými koly BST, odpružením RaceTech, brzdami Beringer a dalšími libůstkami. Na cestě je prý i nový Hellcat.

Nový majitel na svém facebookovém profilu zdůrazňuje, že se mu podařilo dát dohromady nemálo lidí z původního týmu Confederatu z různých oblastí od designu přes výrobu po prodej. Značka také už má svoje výrobní prostory v alabamském Birminghamu, kde samozřejmě servisuje také původní motocykly Confederate. Takže Confederate stále žije a snad žít bude, i když už se nejmenuje Confederate…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist