husqvarna_svartpilen_801_2




Chytrá přilba zastaví nepříjemný hluk

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
karelcerny (0) napsal 19.02.2018 v 09:36

No a kolik taková helma stojí? Nebude lepší si koupit špunty na moto a byl by pokoj? Já mám XSR700 Yamaha a uvažuju, že by mi stačily jedny z těch: https://www.earplugs.cz/spunty-na-moto/

DannyM (8) napsal 14.11.2015 v 22:20

No ja neviem, zrejme som uz stary, ale ako pisal Steve, ja rad karbec,minimum elektroniky,musky v zuboch a hluk motoru...a vymozenosti radsej len v aute.
Nezabudam,ze "4 wheels move the body, but 2 wheels move the soul."

Lukkkas123 (2) napsal 10.11.2015 v 17:56

Konečně s tím někdo přichází. Doufám, že se toho chytnou i velké firmy jako Schuberth a Shoei a další. Myslím, že kdo s tím první přijde a bude to fungovat, budou z toho mít obrovské zisky. I kdyby helma stála 20 000

JA-NE (768) napsal 08.11.2015 v 18:19

maca02 ja niekolko prilieb Airoh,teraz Arai,rozdiel priepastny.a to aj cenovy...

maca02 (-7) napsal 28.10.2015 v 08:14

klubko: ano, přesně tak jsem to myslel, díky za odpověď

klubko (18) napsal 25.10.2015 v 20:30

maca02: pokud se tvoje otázka týká rozdílu hlučnosti mezi helmou za 2500 a helmou za 10000 a netýká se systému, kterej popisuje článek, tak já můžu potvrdit rozdíl v hlučnosti mezi helmou NOX N101 (jezdil jsem v ní loni), což je helma v podobné ceně jako tvoje IXS a Airoh S5 COLOR S514 co jsem si koupil letos (cca 5500), tak tam rozdíl je. A dost velkej. NOX byl hlučnej a už cca ve 20-30km/h jsem přes hluk proudícího vzduchu přestával slyšet výfuk na skůtru. U Airohu s hlučností problém nemám.

maca02 (-7) napsal 24.10.2015 v 17:01

Mám obyčejnou helmu IXS za 2500,-. Když si koupím helmu za 10k bude to fakt znát? - zkoušel někdo takový rozdíl?

sramis (95) napsal 22.10.2015 v 08:31

Koukam na jejich stranky, cena neznama, nejspis se jeste neprodava. Skoda, vanoce jsou za rohem! :D

sramis (95) napsal 22.10.2015 v 08:26

Tak ja bych to zrovna bral, protoze boss sluchatka s vyrusenim hluku si ve vrtulniku dost uzivam. :) No a ze se k tomu da dokoupit i interkom se druhym skopkem me laka jeste vic :)

MARTlN (54) napsal 21.10.2015 v 21:29

Tyhle novinky jsou super. Komu nevyhovujou nemusi si je kupovat... Pamatuju, kdzy zacly prvni strikacky, jak na to lidi nadavali...

Mufiozo (-5) napsal 21.10.2015 v 14:06

seikos: invertování signálu je jako dělané k analogové implementaci, takže zase tak rychlý hw nutný nebude protože se to může zcela obejít bez digitální techniky

Steve-CZ (259) napsal 21.10.2015 v 13:43+6

Ne, ne, chci starou hloupou přilbu, hloupý karburátor, hloupou jednoduchou a jen nezbytnou elektroinstalaci, hloupé brzdy, ještě hloupější výfuky bez lambda sond a jiných ekoteror-kokotin a tak dále ... a hlavně ať mi žádný Velký bratr nejen nepomáhá, ale zejména mě nesleduje na každém kroku a neničí mi poslední zbytky mé svobody, o což mu v podstatě jen a jen jde !!

roadmagor (6) napsal 21.10.2015 v 09:02

Uff, koukám do toho "grafu" a čtu dobře? Že prý bez tohoto systému je hluk v helmě přes 100 dB? Troufl bych si o tomto údaji pochybovat. Nebo teda možná se zvednutou hlavou na hayabuse v blembáku od ťamanů...

lynx (98) napsal 21.10.2015 v 06:37






A přilehnou vám slechy

tencotancismoto (99) napsal 20.10.2015 v 22:09

Nevidím na tom nic nového, v leteckých sluchátkách se to používá celou dekádu. Jediné co nechápu, je toho význam. U dražších přileb tento problém nebývá, u levných to lze řešit tím, že pojedu pomalu a nebo vrátím homologační koncovku

krizik1 (62) napsal 20.10.2015 v 20:16+1

V devadesátých letech s tímto koketoval Pioneer v autech. V té době to ale nějak přehnali a očitý účastník zkoušky vyprávěl, že se s tím autem prakticky nedalo jet. Doba samozřejmě pokročila a osobně o tom budu do budoucna přemýšlet

Gonzo (60) napsal 20.10.2015 v 18:51+1

jako strelecky sluchatka

Dolph-cz (58) napsal 20.10.2015 v 18:13

nepsaly se podobné věci u přileb SHUBERT,nejvyšíí řada X-LITE a jiných top helem s origo interkomem?

seikos (975) napsal 20.10.2015 v 17:32

JirkaB: nepřišel proto, že to není tak jednoduché jak se zdá. Celá věc byla vymyšlena právě pro níže zmíněné tiché vrtulníky. Tak je to zjednodušeno tím, že listy rotoru vydájají zcela jasně časově a frekvenčně ohraničený zvuk, který je možné pak zvukovými vlnami obrácené polarity normalizovat.

Jenže u ostatních ruchů, které jsou víceméně náhodné, jak hlasitostí, frekvencí a výskytem to není tak jednoduché. Mikrofon ti sejme zvuk, pošle ho do DSP, ten ho identifikuje frekvenčně a hlasitostí, navrhne pro něj adekvátní "protizvuk" a výsledek pošle skrze syntetizátor do zesilovače a dál do sluchátek. To všechno zabere čas. Čím rychlejší máš DSP a celou kaskádu, tím kvalitněji lze zvuk normalizovat. Pokud celá tahle kaskáda bude pomalá, tak normalizační vlna přijde pozdě, natolik pozdě, že se ona sama vlastně stane zvukem (hlukem). V lepším případě jen "ukousne část" toho zvuku.
Abys tohle měl dostatečně rychlé, potřebuješ rychlý a kvalitní hardware. A ten je samozřejmě energeticky náročný.
Implementovat toto do nějakých obyčejných sluchátek je pak energeticky velmi složité. Implementovat do helmy, která má cca 1500 gramů je už schůdnější. Jednak se cena zařízení lépe rozloží do celkového produktu, za druhé energeticky náročný procest pokryje rozumně silná baterie, která se v helmě někde schová.

Sluchátka těch výrobců to mají dost zjednodušené. Ty jen uřezávají frekvenční pásmo, jako to řeší třeba mobilní telefony a BT sluchátka, které kompenzují okolní ruchy

marafzs600 (98) napsal 20.10.2015 v 16:50

Komu vadí hluk v helmě ať jezdí autem, nebo ať si do helmy pustí muziku

Mufiozo (-5) napsal 20.10.2015 v 16:47-1+3

Největší část hluku dělá bouchání větru proudícího podél těla do spodku přilby, přičemž do dokáže vyřešit obyčejný, dobře udělaný nákrčník co se obepne po obvodu přilby. Kdyby tam tohle dali, nemusí vymýšlet blbiny :P

JirkaB (16) napsal 20.10.2015 v 16:41

se divím, že s tím už nepřišel někdo dávno, sluchátka různých výrobců BOSS, SENHEISER... to už umí několik generací

seikos (975) napsal 20.10.2015 v 15:49

zvuj = zvuk Sorry za blbý překlep

seikos (975) napsal 20.10.2015 v 15:36-1+1

Ještě kdyby měla zpětné zrcátko a v hledí integrovaný HUD, tak si hned pro ni jedu

MaraBor: v podstatě ano. Sama si poslouchá zvuk a pouští směrem k uším zvuj opačné amplitudy. Zvukové vlny se vzájemně vyruší. Tohle používají armády pro "tiché" vrtulníky a docela to funguje

dareckov: tak snad to nebude jako u BMW (auta), které ti přihrává do repráků zvuk osmiválce, pro "lepší zpětnou vazbu k řidiči". U takovéto helmy by sis pak mohl nastavit aby si "naposlouchala" tvůj laďák Arrow a přes mobilní telefon si nastavíš Leo Vince a ve městě Akrap. A na okruku si můžeš nastavit zvukovou kulisu ZARD

dareckov (14) napsal 20.10.2015 v 15:34+1

Já teda slyším jen výfuk. Jak zní vítr, to už si nepamatuji

MaraBor (138) napsal 20.10.2015 v 15:31+1

...takže to snímá a "pouští" zvuk o opačné fázi a dojde k vyrušení?

Zelinář (292) napsal 20.10.2015 v 15:05-1+3

Jednou toho bude umet helma tolik, ze vas pri tankovani na benzine i vykouri...
...ale to si budete muset zase zvlast dokoupit specialni opasek...




TOPlist