Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
No a kolik taková helma stojí? Nebude lepší si koupit špunty na moto a byl by pokoj? Já mám XSR700 Yamaha a uvažuju, že by mi stačily jedny z těch: https://www.earplugs.cz/spunty-na-moto/
No ja neviem, zrejme som uz stary, ale ako pisal Steve, ja rad karbec,minimum elektroniky,musky v zuboch a hluk motoru...a vymozenosti radsej len v aute.
Nezabudam,ze "4 wheels move the body, but 2 wheels move the soul."
Konečně s tím někdo přichází. Doufám, že se toho chytnou i velké firmy jako Schuberth a Shoei a další. Myslím, že kdo s tím první přijde a bude to fungovat, budou z toho mít obrovské zisky. I kdyby helma stála 20 000
maca02: pokud se tvoje otázka týká rozdílu hlučnosti mezi helmou za 2500 a helmou za 10000 a netýká se systému, kterej popisuje článek, tak já můžu potvrdit rozdíl v hlučnosti mezi helmou NOX N101 (jezdil jsem v ní loni), což je helma v podobné ceně jako tvoje IXS a Airoh S5 COLOR S514 co jsem si koupil letos (cca 5500), tak tam rozdíl je. A dost velkej. NOX byl hlučnej a už cca ve 20-30km/h jsem přes hluk proudícího vzduchu přestával slyšet výfuk na skůtru. U Airohu s hlučností problém nemám.
Tak ja bych to zrovna bral, protoze boss sluchatka s vyrusenim hluku si ve vrtulniku dost uzivam. :) No a ze se k tomu da dokoupit i interkom se druhym skopkem me laka jeste vic :)
seikos: invertování signálu je jako dělané k analogové implementaci, takže zase tak rychlý hw nutný nebude protože se to může zcela obejít bez digitální techniky
Ne, ne, chci starou hloupou přilbu, hloupý karburátor, hloupou jednoduchou a jen nezbytnou elektroinstalaci, hloupé brzdy, ještě hloupější výfuky bez lambda sond a jiných ekoteror-kokotin a tak dále ... a hlavně ať mi žádný Velký bratr nejen nepomáhá, ale zejména mě nesleduje na každém kroku a neničí mi poslední zbytky mé svobody, o což mu v podstatě jen a jen jde !!
Uff, koukám do toho "grafu" a čtu dobře? Že prý bez tohoto systému je hluk v helmě přes 100 dB? Troufl bych si o tomto údaji pochybovat. Nebo teda možná se zvednutou hlavou na hayabuse v blembáku od ťamanů...
Nevidím na tom nic nového, v leteckých sluchátkách se to používá celou dekádu. Jediné co nechápu, je toho význam. U dražších přileb tento problém nebývá, u levných to lze řešit tím, že pojedu pomalu a nebo vrátím homologační koncovku
V devadesátých letech s tímto koketoval Pioneer v autech. V té době to ale nějak přehnali a očitý účastník zkoušky vyprávěl, že se s tím autem prakticky nedalo jet. Doba samozřejmě pokročila a osobně o tom budu do budoucna přemýšlet
JirkaB: nepřišel proto, že to není tak jednoduché jak se zdá. Celá věc byla vymyšlena právě pro níže zmíněné tiché vrtulníky. Tak je to zjednodušeno tím, že listy rotoru vydájají zcela jasně časově a frekvenčně ohraničený zvuk, který je možné pak zvukovými vlnami obrácené polarity normalizovat.
Jenže u ostatních ruchů, které jsou víceméně náhodné, jak hlasitostí, frekvencí a výskytem to není tak jednoduché. Mikrofon ti sejme zvuk, pošle ho do DSP, ten ho identifikuje frekvenčně a hlasitostí, navrhne pro něj adekvátní "protizvuk" a výsledek pošle skrze syntetizátor do zesilovače a dál do sluchátek. To všechno zabere čas. Čím rychlejší máš DSP a celou kaskádu, tím kvalitněji lze zvuk normalizovat. Pokud celá tahle kaskáda bude pomalá, tak normalizační vlna přijde pozdě, natolik pozdě, že se ona sama vlastně stane zvukem (hlukem). V lepším případě jen "ukousne část" toho zvuku.
Abys tohle měl dostatečně rychlé, potřebuješ rychlý a kvalitní hardware. A ten je samozřejmě energeticky náročný.
Implementovat toto do nějakých obyčejných sluchátek je pak energeticky velmi složité. Implementovat do helmy, která má cca 1500 gramů je už schůdnější. Jednak se cena zařízení lépe rozloží do celkového produktu, za druhé energeticky náročný procest pokryje rozumně silná baterie, která se v helmě někde schová.
Sluchátka těch výrobců to mají dost zjednodušené. Ty jen uřezávají frekvenční pásmo, jako to řeší třeba mobilní telefony a BT sluchátka, které kompenzují okolní ruchy
Největší část hluku dělá bouchání větru proudícího podél těla do spodku přilby, přičemž do dokáže vyřešit obyčejný, dobře udělaný nákrčník co se obepne po obvodu přilby. Kdyby tam tohle dali, nemusí vymýšlet blbiny :P
Ještě kdyby měla zpětné zrcátko a v hledí integrovaný HUD, tak si hned pro ni jedu
MaraBor: v podstatě ano. Sama si poslouchá zvuk a pouští směrem k uším zvuj opačné amplitudy. Zvukové vlny se vzájemně vyruší. Tohle používají armády pro "tiché" vrtulníky a docela to funguje
dareckov: tak snad to nebude jako u BMW (auta), které ti přihrává do repráků zvuk osmiválce, pro "lepší zpětnou vazbu k řidiči". U takovéto helmy by sis pak mohl nastavit aby si "naposlouchala" tvůj laďák Arrow a přes mobilní telefon si nastavíš Leo Vince a ve městě Akrap. A na okruku si můžeš nastavit zvukovou kulisu ZARD
No a kolik taková helma stojí? Nebude lepší si koupit špunty na moto a byl by pokoj? Já mám XSR700 Yamaha a uvažuju, že by mi stačily jedny z těch: https://www.earplugs.cz/spunty-na-moto/
No ja neviem, zrejme som uz stary, ale ako pisal Steve, ja rad karbec,minimum elektroniky,musky v zuboch a hluk motoru...a vymozenosti radsej len v aute.
Nezabudam,ze "4 wheels move the body, but 2 wheels move the soul."
Konečně s tím někdo přichází. Doufám, že se toho chytnou i velké firmy jako Schuberth a Shoei a další. Myslím, že kdo s tím první přijde a bude to fungovat, budou z toho mít obrovské zisky. I kdyby helma stála 20 000
maca02 ja niekolko prilieb Airoh,teraz Arai,rozdiel priepastny.a to aj cenovy...
klubko: ano, přesně tak jsem to myslel, díky za odpověď
maca02: pokud se tvoje otázka týká rozdílu hlučnosti mezi helmou za 2500 a helmou za 10000 a netýká se systému, kterej popisuje článek, tak já můžu potvrdit rozdíl v hlučnosti mezi helmou NOX N101 (jezdil jsem v ní loni), což je helma v podobné ceně jako tvoje IXS a Airoh S5 COLOR S514 co jsem si koupil letos (cca 5500), tak tam rozdíl je. A dost velkej. NOX byl hlučnej a už cca ve 20-30km/h jsem přes hluk proudícího vzduchu přestával slyšet výfuk na skůtru. U Airohu s hlučností problém nemám.
Mám obyčejnou helmu IXS za 2500,-. Když si koupím helmu za 10k bude to fakt znát? - zkoušel někdo takový rozdíl?
Koukam na jejich stranky, cena neznama, nejspis se jeste neprodava. Skoda, vanoce jsou za rohem! :D
Tak ja bych to zrovna bral, protoze boss sluchatka s vyrusenim hluku si ve vrtulniku dost uzivam. :) No a ze se k tomu da dokoupit i interkom se druhym skopkem me laka jeste vic :)
Tyhle novinky jsou super. Komu nevyhovujou nemusi si je kupovat... Pamatuju, kdzy zacly prvni strikacky, jak na to lidi nadavali...
seikos: invertování signálu je jako dělané k analogové implementaci, takže zase tak rychlý hw nutný nebude protože se to může zcela obejít bez digitální techniky
Ne, ne, chci starou hloupou přilbu, hloupý karburátor, hloupou jednoduchou a jen nezbytnou elektroinstalaci, hloupé brzdy, ještě hloupější výfuky bez lambda sond a jiných ekoteror-kokotin a tak dále ... a hlavně ať mi žádný Velký bratr nejen nepomáhá, ale zejména mě nesleduje na každém kroku a neničí mi poslední zbytky mé svobody, o což mu v podstatě jen a jen jde !!
Uff, koukám do toho "grafu" a čtu dobře? Že prý bez tohoto systému je hluk v helmě přes 100 dB? Troufl bych si o tomto údaji pochybovat. Nebo teda možná se zvednutou hlavou na hayabuse v blembáku od ťamanů...
A přilehnou vám slechy
Nevidím na tom nic nového, v leteckých sluchátkách se to používá celou dekádu. Jediné co nechápu, je toho význam. U dražších přileb tento problém nebývá, u levných to lze řešit tím, že pojedu pomalu a nebo vrátím homologační koncovku
V devadesátých letech s tímto koketoval Pioneer v autech. V té době to ale nějak přehnali a očitý účastník zkoušky vyprávěl, že se s tím autem prakticky nedalo jet. Doba samozřejmě pokročila a osobně o tom budu do budoucna přemýšlet
jako strelecky sluchatka
nepsaly se podobné věci u přileb SHUBERT,nejvyšíí řada X-LITE a jiných top helem s origo interkomem?
JirkaB: nepřišel proto, že to není tak jednoduché jak se zdá. Celá věc byla vymyšlena právě pro níže zmíněné tiché vrtulníky. Tak je to zjednodušeno tím, že listy rotoru vydájají zcela jasně časově a frekvenčně ohraničený zvuk, který je možné pak zvukovými vlnami obrácené polarity normalizovat.
Jenže u ostatních ruchů, které jsou víceméně náhodné, jak hlasitostí, frekvencí a výskytem to není tak jednoduché. Mikrofon ti sejme zvuk, pošle ho do DSP, ten ho identifikuje frekvenčně a hlasitostí, navrhne pro něj adekvátní "protizvuk" a výsledek pošle skrze syntetizátor do zesilovače a dál do sluchátek. To všechno zabere čas. Čím rychlejší máš DSP a celou kaskádu, tím kvalitněji lze zvuk normalizovat. Pokud celá tahle kaskáda bude pomalá, tak normalizační vlna přijde pozdě, natolik pozdě, že se ona sama vlastně stane zvukem (hlukem). V lepším případě jen "ukousne část" toho zvuku.
Abys tohle měl dostatečně rychlé, potřebuješ rychlý a kvalitní hardware. A ten je samozřejmě energeticky náročný.
Implementovat toto do nějakých obyčejných sluchátek je pak energeticky velmi složité. Implementovat do helmy, která má cca 1500 gramů je už schůdnější. Jednak se cena zařízení lépe rozloží do celkového produktu, za druhé energeticky náročný procest pokryje rozumně silná baterie, která se v helmě někde schová.
Sluchátka těch výrobců to mají dost zjednodušené. Ty jen uřezávají frekvenční pásmo, jako to řeší třeba mobilní telefony a BT sluchátka, které kompenzují okolní ruchy
Komu vadí hluk v helmě ať jezdí autem, nebo ať si do helmy pustí muziku
Největší část hluku dělá bouchání větru proudícího podél těla do spodku přilby, přičemž do dokáže vyřešit obyčejný, dobře udělaný nákrčník co se obepne po obvodu přilby. Kdyby tam tohle dali, nemusí vymýšlet blbiny :P
se divím, že s tím už nepřišel někdo dávno, sluchátka různých výrobců BOSS, SENHEISER... to už umí několik generací
zvuj = zvuk Sorry za blbý překlep
Ještě kdyby měla zpětné zrcátko a v hledí integrovaný HUD, tak si hned pro ni jedu
MaraBor: v podstatě ano. Sama si poslouchá zvuk a pouští směrem k uším zvuj opačné amplitudy. Zvukové vlny se vzájemně vyruší. Tohle používají armády pro "tiché" vrtulníky a docela to funguje
dareckov: tak snad to nebude jako u BMW (auta), které ti přihrává do repráků zvuk osmiválce, pro "lepší zpětnou vazbu k řidiči". U takovéto helmy by sis pak mohl nastavit aby si "naposlouchala" tvůj laďák Arrow a přes mobilní telefon si nastavíš Leo Vince a ve městě Akrap. A na okruku si můžeš nastavit zvukovou kulisu ZARD
Já teda slyším jen výfuk. Jak zní vítr, to už si nepamatuji
...takže to snímá a "pouští" zvuk o opačné fázi a dojde k vyrušení?
Jednou toho bude umet helma tolik, ze vas pri tankovani na benzine i vykouri...
...ale to si budete muset zase zvlast dokoupit specialni opasek...