Nový adventure CFMoto 1000 MT-X a prototyp V4 1000 SR-RR
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Video: Vláďa Novotný , Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Foto: CFMoto | Zveřejněno: 4.11.2025 | Zobrazeno: 19 824x
Dravá čínská značka CFMoto míří stále výš a po loňských úspěšných prodejích velké adventure osmistovky MT-X letos přichází s litrem. Nezahálí ale ani v silničním segmentu, po loňských skicách se letos na výstavě Eicma představil plně funkční testovací prototyp superbiku V4 1000 SR-RR s adaptivními aerodynamickými prvky a výkonem 210 koní. A to není všechno...
1000 MT-X
Nakonec se nepotvrdily divoké spekulace o tom, že nový litrový adventure model dostane tříválec, letošní novinka hodně vychází z designu, ale i z konstrukce loňské osmistovky. Má podobně řešený rám, který je ale podstatně silnější, aby dokázal ukočírovat vyšší výkon. Údaj o rozvoru 1525 mm také naznačuje, že jde o podobně dimenzovaný motocykl. Nové MT-X bude jezdit na kolech 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, obutých do pneumatik Pirelli STR o rozměrech 90/90 vpředu a 150/70 vzadu.
Pohonná jednotka je řadový dvouválec o zdvihovém objemu 946,2 cm3 s parametry vrtání a zdvihu 92,5 x 70,4 mm. To spolehlivě prozrazuje jeho zdroj, i tady jde o inspiraci od společnosti KTM. Stejné parametry má totiž i KTM 990 Duke. V případě 1000 MT-X je ale naladěný na 83 kW maximálního výkonu při 8500 otáčkách a točivý moment dosahuje 105 Nm při 6250 otáčkách. Jen pro srovnání, divoch Duke 990 je naladěný na 91 kW a 103 Nm. Nový motor bude mít čtyři režimy, z toho jeden plně nastavitelný podle preferencí jezdce.
Neméně zajímavý je i údaj o hmotnosti, suchá váha by měla být pod dvě stě, konkrétně 199 kg, provozní hmotnost je pak 222 kg. To vůbec není špatné, když uvážíme velkou nádrž na 22,5 litrů benzínu, na kterou výrobce slibuje dojezd až 450 km. O brzdový systém se postarala značka Brembo se dvěma radiálně uchycenými brzdiči vpředu. Brzdy doplňuje i náklonový systém ABS a třístupňová kontrola trakce opět od Bosche. Standardní výbava zahrnuje elektricky nastavitelný čelní štít, tempomat a vyhřívané sedlo a rukojeti.
I v dalších věcech je zjevná inspirace CFMoto od KTM, protože v nabídce budou dvě verze – jedna civilnější s výškou sedla 830 mm se zdvihy 190 / 190 mm pro cestovněji orientované jezdce, druhá vyšší s výškou sedla 870 mm a se zdvihy 230 / 230 mm pro milovníky větších výzev mimo zpevněné cesty. Nové litrové cestovní enduro by mělo být v prodeji již na začátku sezóny 2026.
800MT-ES
Zdánlivě vypadá jako loňská osmistovka, ale velké překvapení se skrývá uvnitř, respektive ho poznáte až po rozjezdu. Tato verze 800MT totiž dostala nový adaptivní podvozek s plně nastavitelným elektrickým odpružením, které už si ovšem značka vyvíjí a vyrábí sama.
675 NK GP
Během tiskovky se na pódium dostavil kompletní tým CFMoto Aspar, který byl v roce 2025 velmi úspěšný a připsal si několik vítězství a umístění na stupních vítězů v kategoriích Moto2 i Moto3.
Nováček Moto3 Máximo Quiles a jezdci Moto2 pro Daniel Holgado a David Alonso představili krásnou speciální verzi naháče CFMoto 675 NK GP vyšperkovanou nejlepšími komponenty a barvami.
Prototyp V4 1000 SR-RR
Vloni to byla jen designová studie v počítači, letos se již naživo představil plně funkční motocykl, který sbírá testovací hodiny na závodních okruzích. A parametry jsou hodně působivé! V4 motor v úhlu 90 stupňů umí nabídnout 210 koní, motocykl přitom váží i s náplněmi pod 200 kg. Na tom se podílí i spolupráce se značkou výfukových systémů Akrapovič.
Mezi zajímavosti patří i aktivní aerodynamické prvky, které mění svoji pozici podle aktuální rychlosti. Dá se očekávat, že příští rok už bychom zde na výstavě mohli sledovat hotový sportovní speciál nabušený technologiemi a novými prvky, které naznačí technologickou vyspělost této čínské značky. Zástupci značky opravdu potvrdili, že za rok už by tento stroj měl jít do prodeje.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)






































