ktm_srpen




Nové CFMOTO 300SR a finální verze 800MT Sport a Touring

Čínský koncern v Miláně ukázal dvě produkční verze cestovního endura 800 MT a dvě verze scrambleru 700 CL-X. A nakonec se pořádně opřel i do sportovní oblasti, podstatně inovovaný malý supersport 300SR doprovodil ještě lákavým sportovním konceptem, připraveným pro větší dvouválcové motory 450 ccm a výše.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

CFMOTO 300SR 2022

Nejvýraznějším rozdílem oproti předchozí generaci, která se na našem trhu objevila pro sezónu 2021, je hliníková jednostranná zadní kyvná vidlice, která spolu s novými lehčími koly výrazně mění rozložení hmot i celkovou hmotnost. Ostatní technické prvky zůstaly bez větších změn, s výjimkou grafiky, která více zdůrazňuje sportovní charakter. Na designu by byla škoda cokoli měnit, špičatá kapotáž s náznaky karbonu a závodně pojatými polepy vypadá jako ztělesnění snu každého teenagera.

Pod kapotáží i pro další sezónu zůstane 4ventilová kapalinou chlazená třístovka s jedním válcem a vyvažovacím hřídelem o výkonu 28 koní. O bezpečnost se stará dvoukanálové ABS a obrácená USD vidlice, celek doplňuje i nový 5,5"  TFT přístrojový displej se dvěma režimy. Aktuální cena na českém trhu je těsně nad 100 tisíc, podstatně méně než obdobná japonská konkurence.

Náš tip

Test CFMOTO 300SR

 

Prototyp CFMOTO SR-C21

Lákavý supersport je postavený kolem řadového dvouválcového motoru a má stejné řešení zadní kyvky s jednostranný zavěšením jako 300SR. Celý stroj je ale mohutnější a neoficiálně se hovoří o motoru 450 cm3 a možností osazení vyšších objemů. Moc pěkný detail jsou třeba padací rámy se slidery, decentně zakomponované do bočních kapotáží.

 

CFMOTO CL-X 700 Sport

Po první verzi Heritage přichází do výroby další dvě verze tohoto scrambleru. První Sport stále má historický nádech café-raceru, ale nízká řídítka se zrcátky na koncích ho posouvají do úplně jiného směru. Trochu připomíná novou podobu letošního Sportsteru od H-D, je ale opticky hodně zkrácený a ze sedla spolujezdce zbyl jen symbolický malý prvek. Zadní stupačky jsou ale na svém místě.

Dopředu se místo osmnáctky nastěhovalo 17palcové kolo a motocykl je obutý do kombinace 120/70 vepředu a 180/55-17 vzadu. Litá kola mají jen minimální loukotě a celá mašina má hodně zajímavé barvy. Předchozí verze Heritage má pouze jeden kotouč a klasický brzdič, verzi Sport vepředu podporují dva kotouče s radiálními brzdiči. A dokonce jde o Brembo Stylema, které jinak používá jen ta nejvyšší špička, například Panigale V4.

Druhá verze ADV ukazuje možnost úprav klasické Heritage, má drátová kola a terénní obutí, které doplňuje endurácký zoban a plexištít. Stačí málo a z CL-X je rázem úplně jiná osobnost. K tomu jeden kotouč vepředu a jednudušší zrcátka. Motor se nezměnil, jedná se o čtyřtaktní dvouválec se zdvihovým objemem 693 cm³ a udávaným výkonem 75 k (55 kW). 

CFMOTO 800MT ve verzích Sport a Touring

Konečně je tu produkční verze cestovního endura s řadovým dvouválcem 799 cm3. Agregát DOHC se čtyřmi ventily na válec je naladěný na výkon 91 koní při 9250 otáčkách a 75 Nm při 8000 otáčkách a umožní volbu mezi jízdními režimy Sport a Rain. Devatenáctipalcové přední kolo je z výroby obuté do pneu MAXXIS 110/80, vzadu je sedmnáctka 150/70, takže s výběrem více nebo méně terénních pneu od různých výrobců nebude problém.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Na novince už bude i náklonové ABS, odpružení KYB a radiální brzdy J.Juan se dvěma kotouči vepředu. Poměrně příznivý je i údaj o celkové hmotnosti, udávané provozní váha je 231 kg bez bočních kufrů. Nádrž má kapacitu 19 litrů, její stav se spolu s dalšími údaji ukazuje na sedmipalcovém TFT displeji. 800 MT má už ve standardu pěkný designový prvek v podobě dvou mlhovek zakomponovaných do bočních kapotáží (porovnejte s mlhovkami na Versysu...).

Po vzoru zakladatele celé této kategorie, řady GS od BMW, bude i CFMOTO 800MT v nabídce ve verzi Sport s litými koly a jednodušší výbavou. Vedle ní bude o něco vybavenější verze Touring s drátovými koly, připravenými na bezdušové pneumatiky, a dále se základními kryty motoru, kryty rukou a dalšími cestovními doplňky. 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist