ktm_rijen




CFMOTO posiluje řadu 800MT a plánuje velkého naháče

Značka CFMOTO má v Miláně velikánský stánek, na kterém prezentuje jak své motocykly, tak produkty dceřiné společnosti Zeeho zaměřené na elektromobilitu. Hlavní pozornost na sebe stahuje koncept NK-C22, agresivní naháč s motorem z 800MT.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

NK-C22

Začneme těmi koncepty a tou největší bombou. Když loni CFMOTO na svém stánku ukázalo koncept SR-C21, kapotovaný sportovní motocykl, byl to šok. Tohle nikdo od Číňanů nečekal, protože takhle doposud vypadaly pouze práce prémiových světových značek. A najednou tady stál stroj, z kterého jste si kecli na zadek, protože nejenže jeho křivky byly velice sexy, ale hlavně to provedení – Öhlinsy, Bremba, spousta karbonu včetně křidélek, výfuky SC-Project, prostě showbike světové úrovně. Takže když jsme tu letos našli koncept NK-C22, vlastně nás ani nepřekvapilo, že vypadá, jak vypadá. Číňané se učí rychle.

Ačkoli tohle není ani tak záležitost Číňanů, jako nového šéfa motocyklové sekce Carlese Solsony Martího, který je zároveň šéfdesignérem. A ten ví, co na nás platí. Proto i tady jsou prvky z kovaného karbonu, a že jich je požehnaně (nádrž, ráfky, brzdy…), proto i tady jsou ty SC-Projecty… Nicméně domnívám se, že tahle motorka by ani tahle ultra lákadla nepotřebovala, že by rozruch vzbuzovala tak jako tak.

Co je vlastně zač? Naháč postavený kolem stejného řadového dvouválce, jaký pohání i 800MT. Těžko říct, jestli je divočejší příď, nebo záď, a Carles si nemohl odpustit svůj oblíbený prvek, jednoramennou kyvnou vidlici. Zajímavé jsou také kryty chladiče, které na sobě mají decentní aerodynamická křidélka, jak jinak než karbonová. Vypadá to sexy, že? No jo, ale jestli se tohle vůbec kdy bude vyrábět… Jenomže to jsme si loni u SR-C21 říkali taky, že to je jenom takové designérské cvičení, a vidíte to, teď vedle stojí sériovka nazvaná 450SR, kterou si čeští příznivci značky CFMOTO mohli prohlédnout naživo už na letošním srazu v Rožnově pod Radhoštěm a která se od toho loňského konceptu liší vlastně pouze absencí těch drahých dílů. A co máme zákulisní informace, podobný osud by měl potkat i tuhle motorku, kterou už teď asi můžeme nazývat 800NK – teď to bude o tom, co všechno se do sériové výroby podaří zachovat.

800MT Sport R

Tohle je druhý koncept, který má ovšem velice blízkou návaznost na sériové produkty. Tahle motorka vznikla jako nápad pro prezentaci závodního týmu CFMOTO Racing Prüstel GP, který letos značku reprezentoval na mistrovství světa silničních motocyklů třídy Moto3. Prostě showbike, který vznikl na bázi adventury 800MT.

Jenomže tady to neskončilo jenom divokým lakováním a montáží tuningové koncovky výfuku. Celá motorka je nahrbená na čumák, což opticky dělá jak to krátké plexi a nízká řídítka, tak hlavně montáž malého předního 17“ kola. Oba ráfky jsou lité o stejném průměru, avšak větších šířkách než u série, aby sem šly obout sportovní papuče. Zadní centrální odpružení dodal Öhlins, jak to dopadlo u přední vidlice, to nevíme, ale co je vidět na první pohled, že se měnila brzdová soustava – monobloky Brembo s radiální pumpou. Tohle by mohla být docela prča v nezvyklém balení a v Miláně tahle motorka stojí i proto, aby v céefku zjistili, jestli o ni třeba mezi lidem nebude zájem. Když může být Multistrada V4 Pikes Peak, proč by nemohla vzniknout aspoň omezená edice 800MT Prüstel…

450SR

Konec konceptům, pojďme na sériovky. O téhle už byla řeč, jejím předobrazem je loňský koncept SR-C21. Jako pohonná jednotka zde slouží nový řadový dvouválec o objemu 449,5 cm3 s parametry na hranici třídy A2: výkon 34,5 kW, krouťák 39,3 Nm. To jsou na motorku, která s plnou 14litrovou nádrží váží 179 kg, slušné hodnoty. Podvozek vypadá také dosti sportovně, příhradový rám je doplněn o 37mm USD vidlici a vzadu o pěknou kyvku s centrálním tlumičem, možná až dost divoce působí použití radiálního monoblokového třmenu Brembo na 320mm předním kotouči – tady si na špatnou funkci brzd fakt nikdo stěžovat nebude. Také obutí má klasické sportovní rozměry 110/70 a 150/60, samozřejmě na průměru 17 palců.

 

Jedna věc je technika, druhá věc vzhled, a jestli to první je tady slušné, tak to druhé nadstandardní. Tahle motorka prostě vypadá parádně, a to v obou barevných provedeních, přičemž muziku tvrdí ta ponechaná aerodynamická křidélka. Nejen mladým se určitě bude zamlouvat TFT přístrojová deska s konektivitou. Hodně jsme zvědaví na cenu, tady dokáže CFMOTO vždycky příjemně potěšit vaši peněženku.

300CL-X

A teď z úplně jiného soudku. Doposud řadu neo-retro motocyklů CL-X tvořily pouze sedmistovky s řadovým dvouválcem, od příštího roku je ale doplní ještě jednoválcová třístovka. Ta bude postavena logicky na bázi sportovního naháče 300NK a jeho kapotované sestřičky 300SR, takže počítejte s točivým čtyřventilem o výkonu 28 koní a hravou ovladatelností 155kg stroje, který si světem vykračuje na stejně širokém obutí jako výše uvedené 450SR (má tedy vzadu o cenťák širší gumu než jeho sourozenci), ovšem to celé zabalené do hávu inspirovaného sedmistovkou Heritage.

Výška sedla zůstává stejných 795 mm jako na NK, akorát že to sedátko vypadá pohodlněji a především tu budete sedět hezky zpříma, řídítka jsou natažena výrazně dozadu a stupačky jsou výrazně více vpředu. Cenově by se 300CL-X mělo pohybovat někde mezi NK a SR, které stojí 100, resp. 110 tisíc.

800MT Explore Edition

Osmistovková emtéčka vystřelila značku CFMOTO do podstatně vyšších motocyklových společenských vrstev a je jasné, že značka na tomto modelu bude dále stavět. Napřesrok bychom se měli dočkat verze nazvané Explore Edition, jež vychází z varianty Touring, což je naše dlouhodobě testovaná Matylda, ovšem proti ní přináší ještě něco navíc a týká se to elektroniky. Všímavé oči odhalí na předním blatníku malý nápis MSC, známý z KTM, a to znamená, že kromě náklonového ABS tady konečně přibude i kontrola trakce. A mimochodem, to ABS si budete moci vypnout, což u standardního emtéčka nelze. Čeho si ovšem všimne každý, kdo se posadí do sedla, je úplně nový displej. Ten je ještě větší než ten stávající, je dokonce dotykový (to když ho z nějakého důvodu nebudete chtít ovládat novými křížovými tlačítky z levého řídítka) a nabídne i blbinky typu Car Play. Jo a není ten blatníček pod zadním světlem nějaký jiný? Je, protože se v něm nachází kamera, která vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu! Explore Edition poznáte také podle jiných barev, prodávat se bude buď v černé, nebo modro-šedé se zlatými koly, a namísto Maxxisek bude obouvat gumy Michelin Anakee Adventure.

A že by se CFMOTO u emtéčka mělo soustředit spíš na vyřešení stávajících stížností na chování elektronického plynu a nepřidávat další blbinky? Tady pro vás máme zprávu, před pár dny vyšel update, který už máme v Matyldě nainstalovaný a co nevidět vyzkoušíme, jak se chování motorky změnilo. Ani jsme se neptali Jardy Šímy, jestli ho na té své testovací mule s osmi desítkami tisíc najetých kilometrů má také, a to zde evropské zastoupení Jardovi a jeho motorce věnuje pěkný kus stánku.

Papio Nova

Poslední CFMOTO, první elektrické. ST Papio je maličký motocykl ve stylu Hondy Grom, který u nás sice neznáme, ale CFMOTO ho vyrábí, a Papio Nova má být jeho elektrická varianta. Tohle je zatím ještě koncept, ale sériová podoba má přijít už napřesrok. Výrobce slibuje ovladatelnost a kvalitu jako u benzínových variant, ovšem dynamika asi bude o dost lepší než u benzínové stopětadvacítky – maximální výkon dosahuje 30 koní a točivý moment 251 Nm! Při dodržování městských rychlostí by vám dvojice 2,2kWh baterií měla vydržet na 150 km.

Zeeho Magnet

Pojďme na dceřinou značku Zeeho. Tu CFMOTO představilo online před dvěma lety a na domácím čínském trhu už se její produkty prodávají, v Miláně však zažila svou evropskou premiéru. A hned si ji zpestřila moc pěkným konceptem nazvaným Magnet. To jméno docela sedí, od tohohle se prostě jen tak neodtrhnete. Tady evidentně nejde o nějaké zachraňování planety nebo levné dojíždění do práce, tohle je opět showbike – na elektrickém skútru jinak běžně Öhlinsy, Bremba a slicky nevozíte…

Kromě vzhledu a těch zmíněných drahých záležitostí zaujme i technika, Magnet má jednoramennou kyvku a sekundární převod ozubeným řemenem, motor je v těle skútru, a přední vidlice je motocyklová a je vidět, jak prochází přední kapotou. Zeeho udává i dva údaje, maximálka má činit 150 km/h a z nuly na pade má Magnet zrychlit za 2,5 vteřiny. Ale víte, jak to s těmi údaji u elektrických konceptů je… Nicméně takhle by ta elektromobilita šla přežít, ne?

Zeeho AE8 a AE6

Na závěr dva elektrické skútry, z nichž jeden už se na domácím trhu od letoška prodává a využívají ho i jezdci Prüstelu k pohybu v depu při MotoGP. AE8 je sportovně pojatý stroj s maximálkou přes 100 km/h, přičemž této mety dosáhne za 11 vteřin, dojezdem až 120 km a za pomoci rychlonabíječky dokážete jeho baterky dobít na 80 % za dvě hodiny. Proti tomu AE6 je městská novinka s maximálkou přes 80 km/h, dojezdem přes 100 km a standardním dobíjením na 80 % za tři hodiny. Tenhle skútry zaujme také svým milým designem a barvami – k dispozici jsou tři verze plastů a k nim šest barev vyjímatelných prvků, což dává možnost 18 barevných kombinací.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



faber_motoguzzi
Objednat reklamu
TOPlist