Vyznavače jízdy na třech kolech jistě poteší zpráva, že kanadská firma BRP představila nový roadster Spyder RT, vybavený silnějším motorem. Doposud používaný litrový Rotax má sice výkonu dost, ale v nižších otáčkách se nějaké rezervy přeci jen našly. Dynamiku při rozjezdech má výrazně zlepšit nový řadový tříválec, který dodá stejná rakouská firma.
V cestovní verzi tříkolky Spyder se od příštího roku místo vidlicového dvouválce o objemu 998 ccm objeví nový, kapalinou chlazený řadový tříválec. Zdvihový objem 1 330 ccm a především tříválcová konfigurace mají za úkol přinést výrazné zlepšení v oblasti točivého momentu a plynulejší průběh výkonu - tedy přesně to, co je u cestovního stroje žádoucí.
Podle tiskové zprávy se točivý moment zvýšil ze 108 na 130 Nm, zatímco nejvyšší výkon poskočil o 15 koní na celkových 115. Hodnoty to nejsou nijak závratné, ale nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách činí celých 40 %. Současně u modelu 2014 nastupuje i šestistupňová sekvenční převodovka, která spolu s méně točivým motorem přispěje k úspoře paliva. Pro šetrnější styl jízdy je navíc k dispozici možnost přepnout palivovou mapu do režimu ECO.
V zájmu zlepšení jízdního komfortu Can-Am vybavil novinku modernějším odpružením všech kol a sedlem s pohodlnějším polstrováním, které je rovnou z výroby připravené na instalaci opěrky pro jezdce. Designové změny se dotkly blatníků, přední kapoty a deflektorů. Ve výbavě zůstává systém elektronické kontroly stability, kontroly trakce, ABS, posilovač řízení a rádio.
Cestovatelé určitě ocení i výkonnější 1 200wattový alternátor, který nahrazuje magneto používané u předchozího dvouválce. Zvláštní pozornost výrobce věnoval také problematice odvodu tepla od motoru. Chladiče u nového modelu mají dvojnásobnou kapacitu, a jejich ventilátory lze navíc přepnout do opačného směru tak, aby horký vzduch hnaly směrem od jezdce. To se může hodit například při pomalé jízdě v koloně.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)