hsq_obleceni1




ČZ pod italskou taktovkou znovu ožívá!

Skvělá zpráva právě přišla z Itálie. Naše kdysi slavná značka ze Strakonic se díky italské rodině Castiglionových pokusí o návrat mezi světovou elitu. Ve vývojovém centru už probíhají první zkoušky prototypu a díky našemu italskému spolupracovníkovi máme i první skici připravovaného modelu!

Nejprve krátké opakování historie. Pár let po revoluci hledá strakonická zbrojovka strategického partnera pro výrobu motocyklů. Našla ho v italské značce Cagiva, z česko-italského manželství ale nakonec nic pořádného nebylo. Italové Zetku po pár letech pohřbili, o něco později skončila i výroba samotných strojů Cagiva. Rodina Castiglionových se totiž rozhodla zaměřit veškeré své síly na značku MV Agusta. A té se v posledních letech daří, což otevírá nové možnosti. Na podzim současný šéf koncernu Giovanni Castigliony oznámil plán znovu obnovit výrobu motocyklů Cagiva. Pavel Bugiardo, náš spolupracovník, který se před 15 lety přiženil do Itálie, ale zjistil, že se spolu s Cagivou objeví také motocykly s logem ČZ. „Giovanni to prozradil při jednom z rozhovorů s italskými novináři. Normálně by asi tahle zpráva zapadla, Italy totiž ČZ vůbec nezajímá. Jenže jsem mezi nimi byl i já, a tak jsem se Giovanniho zeptal na další podrobnosti. On ví, že jsem z Česka a moc dobře zná historii, takže mi k pár základním informacím ukázal i první fotky připravovaného stroje, které můžeme exkluzivně zveřejnit.“

Doposud nejvýraznější plod společné práce ČZ-Cagiva Roadster

Asi se teď stejně jako my ptáte, proč spolu s Cagivou rozjedou i výrobu ČZ? „Už po revoluci rodina Castiglionových kupovala motocyklovou výrobu ČZ s tím záměrem, že jim pomůže otevřít dveře na východní trhy a tenhle zájem pořád trvá. Navíc když viděli úspěch indické Jawy, další české značky, která má na východě tradici, padlo definitivní rozhodnutí – Cagivy na západ, Čezety na východ“, odpovídá Pavel. Už jste ale určitě zvědaví, s čím hodlají prorazit. Vzhledem k tomu, že motocykly vznikají ve spolupráci s Cagivou, půjde o elektrickou motorku. V Itálii už se testuje pohon a baterie, které jsou zatím uložené v podvozku starého Roadstera. Z něj bude vycházet i základ nového motocyklu, kde samozřejmě dozná spoustu změn. Od něj pak bude odvozená celá paleta motocyklů, podobně jako to dělají ostatní výrobci. První by se měl objevit trendy cafe racer, později ho doplní ještě scrambler ve stylu ČZ 175 Trail a hovoří se i o velkém elektrickém cestovním enduru.

Testování je teprve na začátku

Známe už také první parametry, kterých by měl stroj s názvem roadstEr dosahovat. Váha 120 kilogramů, kombinovaný dojezd až 180 kilometrů a velkou peckou je systém nabíjení. Společnost totiž navázala spolupráci s americkou Teslou, k nabíjení tak bude možné využít jejich rychlou nabíječku Tesla Supercharger. Poslední verze V3 dokáže stroj za 5 minut nabít na 120 kilometrů a to už je slušný fičák. V případě obyčejné nabíječky pak nabijete zcela vybitý 12,5kWh battery pack za půl hodiny. Předcházející řádky naznačují, že nepůjde o žádnou levnou motorku, ale pořádně nabitý high end model. Odpovídá tomu i výkon, který je ve špičce rovných 100 koní a 160 Nm. To je o něco méně, než má třeba konkurence od Zero nebo Energicy, zato by ale roadstEr měl být o 200 000 korun levnější.

  

Autor článku obdržel prémii 27 Kč od 12 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



yamaha_brezen_mt10
Objednat reklamu
TOPlist