Důstojný návrat britské klasiky. Indové oživili značku BSA, první je šestsetpadesátka Gold Star
Text: Jan Rameš | Foto: BSA | Video: BSA | Zveřejněno: 6.12.2021 | Zobrazeno: 13 813x
Text: Jan Rameš | Foto: BSA | Video: BSA | Zveřejněno: 6.12.2021 | Zobrazeno: 13 813x
To se jako za posledních 30 let motorařina nikam neposunula? Jakto že i po takový době dokážou z jednoválcový 600-660ky dostat max. 35kW? Vždyť je to dneska směšný!
A proč každá i menší a slabší mašina musí vážit přes dva metráky?! Ten výraz "pěkných 213kg" jste asi mysleli, jako že je "pěkně těžká", ne? Já bych řekl spíš ku*evsky těžká...
Za mě teda veliký zklamání...
Mi se to teda líbí.Kolik tak odhadujete že to bude stát?
1 reakce
moje pocity sou smíšené, očekával bych u indů větší respekt k tradici, než s jakým přistupovali k retru u bolševické jáfky. Gold Star v originále má motor vystavěný jako sochu, nádrže kulaťoučké a siluletu dokonale rozloženou. Podle fotoček tedy zatím nic moc, ale rád si zaplatím testovací jízdu
Nemělo by se to jmenovat "V" jako vůbec nic? Tohle nemůže být konkurence Bonneville ani náhodou.
1 reakce
Sem sa ten chladič hodí viac. Roky 80-te.
Chladic bych i pochopil a je takovej spravne retro uchylnej. jak ze staryho scotta.
Co ale nechapu vubec, je ta nesmyslna zadni 17.
Jinak nadhera.
Tak, co, kupime ju? Jasne, ze ju kupime !
není to nejhorší,ani nejlepší,ale my už můžem jen kritizovat a pindat...u nás se už nic nevyrobí..
Pootocit valce na bloku provadelo i BMW samo. Minule F-ko vzniklo jako cestak s lehce sklonenymi valci. Do Endura se to neveslo, tak byla druha verze, jinak totozneho, motoru s jinak sklonenymi valci.
U nove 850 uz pocitali s obema verzemi, tak jim staci jedna varianta.
SMUTNY NA TOM CELEM JE TO ZE LETA NAM JE INDIE NASIMI UZASNYMI MEDII PREZENTOVANA JAKO ROZVOJOVY STAT A ONO JE TO SPIS PRESNE NAOPAK ..........
Díky za Indy, jejichž vkus je ovlivněn kolonizací Spojeným královstvím, z něhož i plyne dodnes trvající úzká spolupráce. Triumph, Norton, BSA, Royal Enfield - značky zachovávající styl, značky, které se nenechají jen tak hned ovlivnit módními trendy a pokroku za každou cenu. To jsou hodnoty, kterých si nesmírně cením a fandím jim. Těším se na okamžik, až znovuzrozený BSA uvidím i na našich silnicích. Co se týče kvality, vůbec se nebojím, že by na její úroveň Britové nedohlédli. Na rozdíl od Jawy, která na tento aspekt úplně rezignovala.
1 reakce
Za mě pěkné a pokud bude k dostání mimo UK i ve zbytku Evropy, tak jí řadím do užšího výběru dalšího motocyklu. Tady ještě odkaz na oficiální stránky výrobce, ale zatím tam toho moc není.
https://www.bsacompany.co.uk/
Za mě
sice více by se mi to líbilo bez toho obrovského chladiče, ale co naplat udělat dnes vzducháč, aby splnil emise není levná a jednoduchá záležitost, tady obdivuji Moto Guzzi, že to ještě stále zvládá a s kardanem
Celkom by ma zaujimalo co za emisne normy bude mat ten motor v BG lebo tu vo fasistickom a diktatorskom eu priestore moze predavat velke jednovalce len jeden pan prstenov.
3 reakce
U nás se někteří pohoršují nad indickými Jawami. Zajímalo by mě, zda se tolik Britů bude pohoršovat nad indickou BSA: Myslím, že ne...že budou rádi, že odkaz kdysi slavné značky stále žije.
2 reakce
Jednovalec s vyšším objemom,to je zaujímavé a pekné. Bohužiaľ,ten radiátor a plast dole to dosť špatia. Takže,kto chce pravú klasiku,kupujte W800,V7,RE, kým ešte sú. A určite sa motor BSA bude chváliť tým,aký je super jemný,aby sa slečinky po jazde nezosypali. Ešte kvalita,snáď bude lepšia ako u Jawy 300.
Ale inak,aby som len nehanil,pre milovníkov klasiky to slušná možnosť je.
Kupodivu mě ta motka zrovna moc neuchvátila. Že bych pociťoval nečekanou počínající přežranost retro značkami a retro motorkami s neretro vzduch-vodníkovskou technikou?
Ale možná mi jen neštymuje ten jednoválec s tím hrozným chladičem z kamionu.
No nic, nechť se ráčí líbit každýmu podle osobního vkusu.
Je to krásná klasika. Hned bych se svezl, jen doufám, že zpracování bude lepší než na třístovce jawině.
Na obrázcích to vypadá krásně?, no s chválou a objednávkou bych počkal, až uvidím sváry a lemování výfuků - dílenské zpracování. Co jsem viděl i na produkčních kusech ( nemyslím hrozného Péráka na veletrhu), ale i ' dárce" techniky nebylo to nic moc, BSA nebylo o tom dodělej doma.
No to nic nemění na nádherném motocyklu značky co byla Něco v Evropě i jinde, ale dnes bude zlepšovat prodeje Indům .
Tak trošku hořká příchuť dnešního stavu. Kdo nás nyní drží za koule? ČÍNA- suroviny, čipy, výroba.!
Bude to za pár let i Indie???
Je mi smutno, že ZNAČKY co tvořili svět, i Evropu, jsou nyní... Indické. Evropská výroba je už Evropanem nezaplatitelná.
Aspoň že ti " Indi - áni" na tom fakt jezdí.
?
BSA,tak konečně je zpátky.Láska na první,i poslední pohled.Zlatá Hvězda zlatých časů motocyklů.
Kdysi největší výrobce motorek se znova objevil s tím nejlepším.Jsem nadšen a teď už aby se prodávala
i v naší zemi.V této odporné době krásná zpráva.Jen tak dál.Také není špatné si zjistit u Indů co plánují dál
i s "naší" Jawou.Pa
to Honzis- je to přesně jak píšeš,Díky za články
Pěkně se nám ta rodinka klasických motorek rozrůstá. Líbí se mi, že je z čeho vybírat. Kdo chce moderní ufo, vybere ufo, milovník klasiků zase klasiku.
Slow, ešte zväčšiť rebrovanie?
Nieeeeee.
Veď to rebrovanie je predimenzované, že to má máloktorý vzducháč.
A s tým obr-chladičom je to až smiešne, veď vodníky s dvojnásobným výkonom majú menšie chladiče.
Až mám dojem, že soudruzi Indoangláni udělali někde chybu...
2 reakce
Krásná klasika jen škoda toho chladiče
Radši bych zvětšil žebrování a chladič řešil formou Beneli Tornado, tedy někde v zadní partii nucené chlazení, pak by to byla pecka.
Když to vezmu, že podobný motor na Savage 650 a dalších důrech byl chlazený jen vzduchem, nebo RE Ř2 650 olejem, či jaký chladíček byl třeba na NTV(V2 650ccm), tak se žebry a malým chladičem vzadu by to prostě fungovat muselo , škoda...zase je zde možnost úprav
Moc pěkná, jestli tomu Rotaxu zůstalo i původní charisma tak
Tak to se tedy povedlo opravdu ano Indové a řekl bych úspěšně oživují staré značky a zachraňují před úplným zapomněním Tak která je další na řadě Matchless ?
BSA se jak se zdá povedlo takže předpokládám že představená studie ENFIELDU na sebe nenechá dlouho čekat nojo konkurenční boj
1 reakce
Tak na tohle si počkám.Tohle je přesně podle mého gusta. A že to dělají v Indii, je mi šumák.
No hezký to mají, jen škoda toho obřího chladiče.
K mým dvěma Goldstarům by mi tento na denní ježdění určitě nevadil. Už se těším až bude k vidění na živo.
Ale jooo, vypadá pěkně (teda, až na ten šílený chladič z trambusu, ten by se musel vyměnit). Hodila by se mi k interceptoru.
Jen si neodpustím poznámku: „Nějaká BSA nás zas tak moc nebrala“ - nějaká BSA?! Ta „nějaká“ BSA je rozhodně zajímavější, důležitější, vkusnější, starší, charismatičtější atd. atd. než „nějaká“ bezvýznamná Jawa. A to ať už i ta indická, tak hlavně ten náš národní poklad. Pozoruju, že to není poprvé, kdy z redakce vypadne jakýs orgasmický výstřik na Jawu. Ovšem, nakonec proč ne. Jsou různé úchylky a jawofilie je rozhodně méně nebezpečná, než kdyby páni redaktoři stáli před školou v dlouhém kabátě a s pytlíkem bonbonů.
10 reakcí
Hoši, fakt nejsem jawofil, žádnou Jawu jsem nikdy nevlastnil, ani to neplánuju a fakt jsem si dobře vědom významu značky BSA. Vy jste tu větu vůbec nepochopili. "Nás" rovná se Čechy, nikoli redakci Motorkáři.cz. Schválně sledujte, kde všude se objeví zpráva o znovuzrození BSA v českém mediálním prostoru. Moc jich nebude, to vám můžu garantovat. Protože to "normální lidi" nezajímá, většina laiků o nějaké značce BSA nikdy neslyšela a bude přemýšlet možná tak o tom, jestli to nejsou televize. Jawa je naproti tomu naše národní záležitost a na novou Kývačku se mě před třemi lety ptali lidi, které jinak motorky vůůůbec neberou. Stejně tak Italové budou vždycky víc vyšilovat z Ducati než třeba z Triumphu a Němci z BMW než z Husqvarny. Že tvrzení "nás bere víc Jawa než BSA" platí i u českých motorkářů, si můžeme krásně demonstrovat na čtenosti. V říjnu 2016 jsme v rozmezí jednoho dne otiskli jak informaci o tom, že Mahindra kupuje BSA, tak o tom, že Mahindra získala licenční práva na výrobu Jaw (o čemž většina světových motorkářských médií referovala dohromady). Odkazy na oba články najdete v úvodu na předchozí stránce. Počet zobrazení Jawy 31 tisíc, počet zobrazení BSA 9 tisíc. Takže co - v porovnání s Jawou nás, tedy chyba, vlastně vás, čtenáře, fakt BSA zdaleka tolik nebrala. Je na té větě něco nepochopitelného a zavánějící autorovou domnělou jawofilií?