globalmoto_duben_nolan




Důstojný návrat britské klasiky. Indové oživili značku BSA, první je šestsetpadesátka Gold Star

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kybergreg (88) napsal 17.12.2021 v 20:12

To se jako za posledních 30 let motorařina nikam neposunula? Jakto že i po takový době dokážou z jednoválcový 600-660ky dostat max. 35kW? Vždyť je to dneska směšný!
A proč každá i menší a slabší mašina musí vážit přes dva metráky?! Ten výraz "pěkných 213kg" jste asi mysleli, jako že je "pěkně těžká", ne? Já bych řekl spíš ku*evsky těžká...
Za mě teda veliký zklamání...

sekáčmagor (128) napsal 09.12.2021 v 16:24

Mi se to teda líbí.Kolik tak odhadujete že to bude stát?

BSA (338) napsal 09.12.2021 v 09:17

moje pocity sou smíšené, očekával bych u indů větší respekt k tradici, než s jakým přistupovali k retru u bolševické jáfky. Gold Star v originále má motor vystavěný jako sochu, nádrže kulaťoučké a siluletu dokonale rozloženou. Podle fotoček tedy zatím nic moc, ale rád si zaplatím testovací jízdu

PasarloPipa (-22) napsal 09.12.2021 v 02:11

Nemělo by se to jmenovat "V" jako vůbec nic? Tohle nemůže být konkurence Bonneville ani náhodou.

MilanMl (304) napsal 08.12.2021 v 15:12



Sem sa ten chladič hodí viac. Roky 80-te.

tom_mb (45) napsal 08.12.2021 v 09:19

Chladic bych i pochopil a je takovej spravne retro uchylnej. jak ze staryho scotta.
Co ale nechapu vubec, je ta nesmyslna zadni 17.
Jinak nadhera.

DoctorDevotee (26) napsal 07.12.2021 v 21:22

Tak, co, kupime ju? Jasne, ze ju kupime !

Carlo888 (164) napsal 07.12.2021 v 19:43+1

není to nejhorší,ani nejlepší,ale my už můžem jen kritizovat a pindat...u nás se už nic nevyrobí..

afro-r1 (513) napsal 07.12.2021 v 19:01

Pootocit valce na bloku provadelo i BMW samo. Minule F-ko vzniklo jako cestak s lehce sklonenymi valci. Do Endura se to neveslo, tak byla druha verze, jinak totozneho, motoru s jinak sklonenymi valci.
U nove 850 uz pocitali s obema verzemi, tak jim staci jedna varianta.

RENDACB9 (2) napsal 07.12.2021 v 14:16+2

SMUTNY NA TOM CELEM JE TO ZE LETA NAM JE INDIE NASIMI UZASNYMI MEDII PREZENTOVANA JAKO ROZVOJOVY STAT A ONO JE TO SPIS PRESNE NAOPAK ..........

Jeňula (20) napsal 07.12.2021 v 11:43

Díky za Indy, jejichž vkus je ovlivněn kolonizací Spojeným královstvím, z něhož i plyne dodnes trvající úzká spolupráce. Triumph, Norton, BSA, Royal Enfield - značky zachovávající styl, značky, které se nenechají jen tak hned ovlivnit módními trendy a pokroku za každou cenu. To jsou hodnoty, kterých si nesmírně cením a fandím jim. Těším se na okamžik, až znovuzrozený BSA uvidím i na našich silnicích. Co se týče kvality, vůbec se nebojím, že by na její úroveň Britové nedohlédli. Na rozdíl od Jawy, která na tento aspekt úplně rezignovala.

st11 (23) napsal 07.12.2021 v 11:07

Za mě pěkné a pokud bude k dostání mimo UK i ve zbytku Evropy, tak jí řadím do užšího výběru dalšího motocyklu. Tady ještě odkaz na oficiální stránky výrobce, ale zatím tam toho moc není.

https://www.bsacompany.co.uk/

keto (99) napsal 07.12.2021 v 09:34

Za mě
sice více by se mi to líbilo bez toho obrovského chladiče, ale co naplat udělat dnes vzducháč, aby splnil emise není levná a jednoduchá záležitost, tady obdivuji Moto Guzzi, že to ještě stále zvládá a s kardanem

deluxa (347) napsal 07.12.2021 v 08:39

Celkom by ma zaujimalo co za emisne normy bude mat ten motor v BG lebo tu vo fasistickom a diktatorskom eu priestore moze predavat velke jednovalce len jeden pan prstenov.

Sir_CHerokee (117) napsal 07.12.2021 v 08:27-1+1

U nás se někteří pohoršují nad indickými Jawami. Zajímalo by mě, zda se tolik Britů bude pohoršovat nad indickou BSA: Myslím, že ne...že budou rádi, že odkaz kdysi slavné značky stále žije.

MilanMl (304) napsal 07.12.2021 v 07:32

Jednovalec s vyšším objemom,to je zaujímavé a pekné. Bohužiaľ,ten radiátor a plast dole to dosť špatia. Takže,kto chce pravú klasiku,kupujte W800,V7,RE, kým ešte sú. A určite sa motor BSA bude chváliť tým,aký je super jemný,aby sa slečinky po jazde nezosypali. Ešte kvalita,snáď bude lepšia ako u Jawy 300.

Ale inak,aby som len nehanil,pre milovníkov klasiky to slušná možnosť je.

Codo (354) napsal 06.12.2021 v 22:17-1+1

Kupodivu mě ta motka zrovna moc neuchvátila. Že bych pociťoval nečekanou počínající přežranost retro značkami a retro motorkami s neretro vzduch-vodníkovskou technikou?
Ale možná mi jen neštymuje ten jednoválec s tím hrozným chladičem z kamionu.
No nic, nechť se ráčí líbit každýmu podle osobního vkusu.

marafzs600 (98) napsal 06.12.2021 v 22:01

Je to krásná klasika. Hned bych se svezl, jen doufám, že zpracování bude lepší než na třístovce jawině.

Svoboďák (14) napsal 06.12.2021 v 21:46

Na obrázcích to vypadá krásně?, no s chválou a objednávkou bych počkal, až uvidím sváry a lemování výfuků - dílenské zpracování. Co jsem viděl i na produkčních kusech ( nemyslím hrozného Péráka na veletrhu), ale i ' dárce" techniky nebylo to nic moc, BSA nebylo o tom dodělej doma.
No to nic nemění na nádherném motocyklu značky co byla Něco v Evropě i jinde, ale dnes bude zlepšovat prodeje Indům .
Tak trošku hořká příchuť dnešního stavu. Kdo nás nyní drží za koule? ČÍNA- suroviny, čipy, výroba.!
Bude to za pár let i Indie???
Je mi smutno, že ZNAČKY co tvořili svět, i Evropu, jsou nyní... Indické. Evropská výroba je už Evropanem nezaplatitelná.
Aspoň že ti " Indi - áni" na tom fakt jezdí.
?

Jenislav (8) napsal 06.12.2021 v 20:32

BSA,tak konečně je zpátky.Láska na první,i poslední pohled.Zlatá Hvězda zlatých časů motocyklů.
Kdysi největší výrobce motorek se znova objevil s tím nejlepším.Jsem nadšen a teď už aby se prodávala
i v naší zemi.V této odporné době krásná zpráva.Jen tak dál.Také není špatné si zjistit u Indů co plánují dál
i s "naší" Jawou.Pa

zelinar22 (14) napsal 06.12.2021 v 20:21+1

to Honzis- je to přesně jak píšeš,Díky za články

Jofré (211) napsal 06.12.2021 v 17:53+1

Pěkně se nám ta rodinka klasických motorek rozrůstá. Líbí se mi, že je z čeho vybírat. Kdo chce moderní ufo, vybere ufo, milovník klasiků zase klasiku.

papiboy (1260) napsal 06.12.2021 v 16:49

Slow, ešte zväčšiť rebrovanie?
Nieeeeee.
Veď to rebrovanie je predimenzované, že to má máloktorý vzducháč.
A s tým obr-chladičom je to až smiešne, veď vodníky s dvojnásobným výkonom majú menšie chladiče.
Až mám dojem, že soudruzi Indoangláni udělali někde chybu...

Slow (48) napsal 06.12.2021 v 16:17

Krásná klasika jen škoda toho chladiče
Radši bych zvětšil žebrování a chladič řešil formou Beneli Tornado, tedy někde v zadní partii nucené chlazení, pak by to byla pecka.

Když to vezmu, že podobný motor na Savage 650 a dalších důrech byl chlazený jen vzduchem, nebo RE Ř2 650 olejem, či jaký chladíček byl třeba na NTV(V2 650ccm), tak se žebry a malým chladičem vzadu by to prostě fungovat muselo , škoda...zase je zde možnost úprav

illustris (2) napsal 06.12.2021 v 14:37

Moc pěkná, jestli tomu Rotaxu zůstalo i původní charisma tak

SLAY (810) napsal 06.12.2021 v 13:50

Tak to se tedy povedlo opravdu ano Indové a řekl bych úspěšně oživují staré značky a zachraňují před úplným zapomněním Tak která je další na řadě Matchless ?
BSA se jak se zdá povedlo takže předpokládám že představená studie ENFIELDU na sebe nenechá dlouho čekat nojo konkurenční boj

Ray_Janus (133) napsal 06.12.2021 v 13:37

Tak na tohle si počkám.Tohle je přesně podle mého gusta. A že to dělají v Indii, je mi šumák.

vojtechposmourny (305) napsal 06.12.2021 v 13:36

No hezký to mají, jen škoda toho obřího chladiče.

apriliaf1 (0) napsal 06.12.2021 v 13:16

K mým dvěma Goldstarům by mi tento na denní ježdění určitě nevadil. Už se těším až bude k vidění na živo.

sardel (63) napsal 06.12.2021 v 12:58-2+2

Ale jooo, vypadá pěkně (teda, až na ten šílený chladič z trambusu, ten by se musel vyměnit). Hodila by se mi k interceptoru.

Jen si neodpustím poznámku: „Nějaká BSA nás zas tak moc nebrala“ - nějaká BSA?! Ta „nějaká“ BSA je rozhodně zajímavější, důležitější, vkusnější, starší, charismatičtější atd. atd. než „nějaká“ bezvýznamná Jawa. A to ať už i ta indická, tak hlavně ten náš národní poklad. Pozoruju, že to není poprvé, kdy z redakce vypadne jakýs orgasmický výstřik na Jawu. Ovšem, nakonec proč ne. Jsou různé úchylky a jawofilie je rozhodně méně nebezpečná, než kdyby páni redaktoři stáli před školou v dlouhém kabátě a s pytlíkem bonbonů.

10 reakcí

Honzis
Honzis 06.12.2021 v 17:50

Hoši, fakt nejsem jawofil, žádnou Jawu jsem nikdy nevlastnil, ani to neplánuju a fakt jsem si dobře vědom významu značky BSA. Vy jste tu větu vůbec nepochopili. "Nás" rovná se Čechy, nikoli redakci Motorkáři.cz. Schválně sledujte, kde všude se objeví zpráva o znovuzrození BSA v českém mediálním prostoru. Moc jich nebude, to vám můžu garantovat. Protože to "normální lidi" nezajímá, většina laiků o nějaké značce BSA nikdy neslyšela a bude přemýšlet možná tak o tom, jestli to nejsou televize. Jawa je naproti tomu naše národní záležitost a na novou Kývačku se mě před třemi lety ptali lidi, které jinak motorky vůůůbec neberou. Stejně tak Italové budou vždycky víc vyšilovat z Ducati než třeba z Triumphu a Němci z BMW než z Husqvarny. Že tvrzení "nás bere víc Jawa než BSA" platí i u českých motorkářů, si můžeme krásně demonstrovat na čtenosti. V říjnu 2016 jsme v rozmezí jednoho dne otiskli jak informaci o tom, že Mahindra kupuje BSA, tak o tom, že Mahindra získala licenční práva na výrobu Jaw (o čemž většina světových motorkářských médií referovala dohromady). Odkazy na oba články najdete v úvodu na předchozí stránce. Počet zobrazení Jawy 31 tisíc, počet zobrazení BSA 9 tisíc. Takže co - v porovnání s Jawou nás, tedy chyba, vlastně vás, čtenáře, fakt BSA zdaleka tolik nebrala. Je na té větě něco nepochopitelného a zavánějící autorovou domnělou jawofilií?


Předchozí
1 2
Následující



TOPlist