husqvarna_svartpilen_801_2




Výroční Brough Superior je snem každého obráběče

Britská značka v příštím roce oslaví sto let od svého založení a k této příležitosti si nadělila limitovaný speciál. Do prodeje se dostane stovka kusů modelu Anniversary, která bude dostupná rovnou ve třech verzích. Že nepůjde o žádnou lidovku je u této značky předem jasné a počet frézovaných dílů to jenom potvrzuje.

Kapitoly článku

Oni s CNC díly nešetří ani u standardního modelu Pendine, který posloužil jako základ výročního modelu, i když "standardní" je u Superioru hodně odvážné slovo. Roční výroba Brough Superior sice neustále stoupá, stále jde ale o velmi malou produkci, při které je možné si spoustu věcí nadiktovat individuálně. Jenom pro zajímavost, v roce 2017, kdy odstartovala novodobá výroba, našlo nového majitele 65 motorek Brough Superior. O rok později to bylo 85 a v dalším roce továrna plánuje prodat 150 motocyklů. Jestli v tom mají započítanou stovku výročních modelů, nevíme, každopádně cíl prodat během jednoho roku 100 motorek s cenou 100 000 Euro, to by chtělo hodně odvahy. Ale ekonomice se daří, tak jim držme palce. A ještě jedna zajímavost o značce. Pokud nejste v motocyklové historii úplně zběhlí, připomínáme, že tradiční britská značka se dočkala znovuobnovení výroby díky Francouzům. Jak moc se tyhle národy "milují" asi nemusíme připomínat...

Strojům z britského Nottinghamu se v minulosti přezdívalo Rols-Royce mezi motocykly, prosluly totiž především díky velmi kvalitnímu provedení a skvělým výkonům. Současná novinka je, stejně jako zbytek produkce, vybavena dvouválcovým motorem, který ve verzi nesvázané emisními limity umí 130 koní a 120 Nm, to vše při objemu válců 997 cm3. Jenomže většina údajů, včetně finálních výkonů při normě Euro 4, budoucí majitele zřejmě nebude vůbec zajímat. Tady jde především o exkluzivitu a sběratelskou záležitost.

Vzhledem k tomu, že se motorky za dva a půl milionu korun stěží dostanou na silnici, je jedno, že jsou oproti standardnímu Pendine vybavené předními čtyřkotoučovými brzdami. Majitele spíš při popíjení drahého alkoholu a pozorování stroje budou zajímat designové změny. Předtím si ale budou muset vybrat, která verze bude nejblíže jejich srdci. Jestli černá s dvouokou maskou připomínající vlakového průvodčího, temně modrá s frézovaným kulatým LED světlem, nebo hnědá opět se dvěma steampunkovými kukadly.

Co mají všechny barvy společné, to je druhá půlka barevného schématu tvořená obráběnými díly ve své přirozené barvě. Jsou tu navíc specifická kola ve stylu Art Deco, upravené blatníky a 4 šikmo říznuté koncovky výfuků. Samozřejmě jsou tu i "povinné" plakety s číslovkou 100 a štítek s pořadovým číslem. Úroveň detailů je u této motorky dechberoucí, tady je označení Rols-Royce v jedné stopě rozhodně na místě. Škoda jen, že si to málokdo prohlédne osobně.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 6 Kč
Petr7474 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist