globalmoto_duben_nolan




Bott XR1: konečně hotovo

Také vám tahle motorka připomíná Harley-Davidson XR1200? Ale není to ona. H-D má 250 kg suché váhy a 85 koní. To, co vidíte tady vlevo, váží o 80 kilo méně a má výkon 100 koní. To proto, že motor a podvozek z Buellu drží pohromadě jednochuchý páteřový rám z ocelové trubky, a skoro všechno ostatní je čistý karbon. Bott XR1 právě vyráží do světa.

Skoro dva roky čekal Ramón Bellosta, než ve španělské dílně Bottpower vyřídí jeho objednávku na přestavbu Buellu XB. Trpělivost se mu ale rozhodně vyplatila, protože výsledkem je mistrovské dílo, které dokonale balancuje na hraně mezi flattrackovým old-schoolem a moderním designem. O firmě Bottpower už jste nejspíš slyšeli v souvislosti se světovým šampionátem Moto2, pro který vyráběla závodní speciál s impozantním příhradovým rámem.
"Trvalo nám to tak dlouho hlavně proto, že jsme při vývoji počítali s výrobou více kusů, nejenom stavbou jedné motorky", vysvětluje šéf projektu David Sanchez. "Máme v plánu začít brzy prodávat kit na přestavbu sériového Buellu do této podoby, a pracujeme také na vývoji dalších speciálních komponentů pro tenhle bike."
Z původního XB toho nakonec, kromě vzduchem chlazeného dvouválce a kol s typickým kotoučem na obvodu ráfku,. moc nezbylo. Rám už snad ani nešel víc zjednodušit - krk řízení spojuje s čepem zadní kyvky jenom masivní ocelová roura. Zásobárna paliva se tím pádem musela vrátit do tradiční formy. Zadní kyvka je naopak zachovaná z originálu, stejně jako uložení tlumiče a ozubený řemen. Zadní tlumič Öhlins pochází ze závodního kitu na Buell 1125.
Přední vidlice a osmi(!)pístkový třmen jsme vzali z Buellu 1125, přední brzdová pumpa a brzdová páčka jsou od ISR, včetně ovladačů, doplňuje David Sanchez. Decentní budík dodala firma Motogadget, a rovná řídítka nesou značku Easton. Výfukový systém od Torque Hammer je o něco menší a lehčí než originál, a přidává pár koní navíc. Olejový chladič se šikovně schoval za karbonovou tabulku se startovním číslem, hned vedle nenápadných čoček předního reflektoru.
Zadní světlo, přední blatník, zrcátka a blinkry, které na fotkách prototypu zatím nejsou, dostane Bott XR1 až v další fázi, aby se dal zlegalizovat pro provoz na silnici. Zatím si můžete ze Španělska objednat jenom hotovou stavbu, a brzy má být k dispozici také sada komponentů pro domácí kutily, které už standardní podoba Buellu XB omrzela. V prodeji budou i samostatné díly, takže rozsah změn záleží jenom na vaší odvaze a finančních možnostech.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):



TOPlist