Právě testujeme nový skútr BMW C 400 X

Konečně si výrobci motorek všimli, že Lombardie je nádherné prostředí pro testování nových modelů. Krásná krajina na úpatí Alp, nejbohatší část Itálie s nejlepšími vinicemi a navíc do Milána je to od nás letadlem jen hodina letu. Na zámku Châteauform’ Villa Gallarati Scotti je připravená testovací flotila čtyřstovek, které zítra osedláme, dnes byl čas na první dotazy na konstruktéry a vedoucí projektu.

Právě testujeme nový skútr BMW C 400 X

C 400 X je pro BMW další z kroků, kterými rozšiřuje svoje portfolio. Velké maxiskútry C 650 Sport a C 650 GT její příznivci přijali kladně, značce se podařilo uspět na trhu i s malými jednoválcovými motocykly 300 ccm – zvláště v celosvětovém měřítku, v Evropě se to tolik neprojevilo, ale na trzích s omezenými kubaturami je o G 310 velký zájem. Nyní přichází na řadu sportovní maxiskútr s jednoválcem 350 ccm o výkonu 34 koní a s točivým momentem 34 Nm při 6000 ot/min a na tuto kategorii docela slušnou hmotností 204 kg provozní váhy. Jezdí na kombinaci patnáctipalcového ráfku 120/70 vepředu a čtrnáctipalcového 150/70 vzadu.

Jediným konkurentem na trhu s prakticky stejnými parametry je Yamaha X-MAX 400, která je dokonce v nabídce v téměř stejném odstínu blankytné modré barvy. Má stejný výkon, podobný image, další zástupce je třeba Kymco Xciting 400 nebo Suzuki Burgman 400, pak už asi jen Piaggio Beverly 350 Sport, které je ale laděné spíš v pracovním a praktickém duchu. BMW si podle vedoucího celého projektu vybralo tuto střední kategorii na pomezí mezi sportovními skútry a maxiskútry z toho důvodu, že sice nemá tak velké prodeje jako ostatní segmenty, ale zato jsou tyto prodeje už dlouhou dobu velmi stabilní.

Skútr německého výrobce má vepředu dvoukotoučovou brzdu, samozřejmě s ABS, dál se o bezpečnost stará rám s vysokou torzní tuhostí a nakonec kontrola trakce, označovaná u BMW jako Automatic Stability Control. LED osvětlení úzce připomíná nejnovější design řady GS s asymetrickým světlometem, se kterými sdílí i poslední verzi TFT displeje o úhlopříčce 16,5 cm. Ovladačem na levém řídítku má jezdec možnost ovládat telefon přes headset v přilbě, poslouchat hudbu nebo třeba využívat navigaci sdílenou z mobilního telefonu. Skútr si ale lze objednat i pouze se základní klasickou analogovou přístrojovkou.

Od předchozích maxiskútrů C 650 si zase C 400 X vypůjčil variabilní systém Flexcase, kdy po zastavení lze spustit dno podsedlového prostoru a uložit sem dvě přilby. Naopak jinak geniální systém parkovací brzdy integrované s bočním stojánkem u C 400 X použitý není, skútr není tak těžký, aby ho potřeboval.

Do prodejen dorazí první kusy C 400 X v říjnu a rovnou celé dorazí ze společné fabriky BMW a Loncinu z Číny – na rozdíl od stávajících motocyklů řady F, které se kompletují v Berlíně. Zkušenosti s G 310 ale naznačují, že se BMW daří udržet stejný standard kvality v Číně jako v Berlíně. Docela příjemným překvapením je cena 7000 Eur za základní provedení s analogovou přístrojovkou (cca 175 tisíc korun), což je průměr v této kategorii.

Do formuláře níže můžete položit svoje dotazy na nový skútr od BMW. Rád vám na ně odpovím po návratu z testování v Itálii.

On-line rozhovor: Filip Tichý

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Jacob82
Dotaz od Jacob82 položen 21.06.2018 v 15:08

Ahoj, zajímalo by mě, zda je motor nově vyvinut a nebo je to přepracovaná 313ka z G310R/GS (z Indie)? Díky Kuba

Odpověď od Filip Tichý z 22.06.2018 v 09:47

Motor 350ccm je nový a s motorem G310 nemá prakticky nic společného (snad kromě nějakých pár plastů kolem vstřikovací jednotky). Jde o klasickou konstrukci, zatímco G310 je tak trochu speciál se sáním zepředu a výstupem výfuku vzadu.

chibuck
Dotaz od chibuck položen 21.06.2018 v 15:50

Ahoj, chtěl bych vědět jestli je živější a ovladatelnější než SH 300 (rozdíl 30 kg a 5 kw)

Odpověď od Filip Tichý z 22.06.2018 v 09:49

Těžko se to porovnává, SH300 je spíš středně velký městský skútr s hodně výkonným motorem, C400X je jiná kategorie, sportovní maxiskútr. Pocitově bude SH při přímém srovnání ve městě živější, obratností na tom ale jsou podle mých dojmů srovnatelně.

Kitko
Dotaz od Kitko položen 21.06.2018 v 15:50

Bude mat aj tento skuter motor Kymco ako jeho vacsi surodenci?

Odpověď od Filip Tichý z 22.06.2018 v 09:56

C400X je vyráběný ve společné fabrice BMW a Loncin v Číně (kde se vyrábí i motory pro menší cestoví endura F750GS a F850GS), takže Kymco určitě ne. BMW to oficiálně nekomentuje, ale dá se očekávat, že motor 350ccm se časem objeví v nějakém skútru Loncin určeném pro Asii.

sfv
Dotaz od sfv položen 21.06.2018 v 17:07

Prosím o porovnání vyspělosti podvozku,jeho tlumení a odpružení,konstrukce (x max dvoubrýlová př.vidlice) chování (kopání zadku nebo rázy do řídítek) na špatné silnici nebo dlažbě.Díky.

Odpověď od Filip Tichý z 22.06.2018 v 10:00

Podrobnější popis vyjde v recenzi příštíí týden, zde jen první dojmy: podvozek je o dost lepší než stávající skútry a nerovnosti zvládá zatím nejlépe, co jsem kdy zažil. Dost těžko se to popisuje, v zatáčkách je pocitově sympaticky tuhý a sportovní, ale přitom zvládá orzbité úseky bez rázů do řídítek i vyhazovánní ze sedla. Je znát, že trubkový rám je navrhovaný úplně od nuly, je hodně tuhý a vzbuzuje spíš dojem z jízdy na motorce než na skútru, přitom jsem s ním ale přejel snad stovku zpomalovacích prahů a nemusel přitom nadlehčovat zadek v sedle.

Crank
Dotaz od Crank položen 21.06.2018 v 20:00

1. Jestli reaguje rychle pri rozjezdu na pridani plynu. A dokaze brzdit motorem az do nizkych rychlosti.
2. Jestli ve strednich rychlostech stoupaji otacky pri akceleraci.
3. Jestli tlumi progresivne a neni hned v dorazech jako X-max
4. Jestli dobre drzi stopu v zatacce nebo se krouti jako Burgman.
5. Jestli je ve meste mrstnejsi nez T-Max.
6. Jestli se na nej vejde normalni clovek a ne pouze zena jako na Beverly.
7. Kdy bude GT verze.
8. Jestli ma kvalitni pneu.
Diky

Odpověď od Filip Tichý z 22.06.2018 v 10:07

Podrobnější popis vyjde v recenzi příštíí týden, zde jen první dojmy: 1. Naladění rozjezdu mi vyhovovalo i na razantnější jízdu, brzdění motorem je naopak pocitově spíš méně intenzivní, ten přechod odpojení cvt při nízkých rychlostech tu skoro není znát. 2. Ano. 3. Dorazy tady opravdu nehrozí, a to jsem některé zpomalovací prahy projížděl hodně odvážně. 4. S Burgmanem nedokážu srovnat, ale jinak podvozek je v zatáčkách hodně dobrý. 5. Podvozkově ano, motorově samozřejmě bude T-Max výraznější. 6. Mám 195 cm a vešel jsem a ještě měl všude dost místa. 7. To se dá těžko odhadnout, podle mě nikdy, konkurovala by C650GT, ale na C400X se dá koupit větší orig plexi, připlatit si za vyhřívání sedla i rukojetí a je z toho v podstatě GT, až na omezené místo pod sedlem.

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



hsq_rijen
Objednat reklamu
TOPlist