husqvarna_svartpilen_801_2




Nové BMW R1200RT a BMW R1200GS/Adventure

Bavorský výrobce právě představil své dva hlavní modely, které prošly menšími kosmetickými změnami, ale hlavně do nové sezóny vyrážejí s novou pohonnou jednotkou. Ničeho se nebojte, dvouválcový boxer DOHC s protilehlými písty zůstává na svém místě, pro rok 2010 ale bude vybaven dvěma vačkami a čtyřmi ventily na válec.

Kapitoly článku

BMW R1200RT 2010

Tohle DOHC srdce, které dosud bušilo pouze v útrobách sportovního speciálu BMW HP2 Sport, bylo v obou případech patřičně poladěno, aby vyhovovalo charakteru cesťáku respektive cestovního maxiendura. Udávaný maximální výkon je 81 kW (110 koní) při 7 750 ot/min, což je stejná hodnota jako u předchozí OHC verze, krouťák se zvýšil z 115 Nm na 120 Nm při 6 000 ot/min. Sportovní motocykl HP2 Sport uměl z tohoto typu boxeru vymáčknout až 133 koní, u RT a GS ale bude výkon lépe rozprostřen do všech otáček.
Nové řešení rozvodů také umožnilo zvýšení maximálních otáček o 500 ot. na 8 500 ot/min. Podle BMW se prý máme těšit na lepší zátah a zrychlení spolu s živější reakcí na povely plynové rukojeti. Nový agregát má také odlišné zpracování výfuku, kde je využita nová elektronicky řízená klapka výfuku pro vyrovnání tlaků, která navíc má vylepšit zvuk motoru.
Po vnější stránce se změnily jen detaily. Tvar kapotáže a elektricky vysouvaného plexištítu by měly ještě lépe chránit jezdce před nepřízní počasí, mírně odlišné jsou i tvary směrovek v zrcátkách. Kromě přepracovaného motoru dostane nové RT již ve standardu integrální brzdový systém ABS, přibude nová generace odpružení ESA II.

BMW R1200GS 2010

Trh cestovních endur nespí a míří na něj stále více velkých hráčů, například připravovaná Multistrada. Proto je třeba si v případě GS posílit náskok a inovovat. I zde je hlavní změnou nový motor z modelu HP2 Sport se stejnými parametry jako u cesťáku RT. Maximální výkon 110 koní znamená v případě géesa oproti loňské verzi, kterou jsme otestovali v Alpách, přírůstek o pět koní. Z vnějšku nové modely odhalíte vlastně jen podle jiných hlav válců, které jsou uchyceny dvěma šrouby namísto předchozího čtyřbodového uchycení.
Malou změnu však prodělala i přístrojovka a uchycení plexištítku s pohodlnější regulací náklonu. Pohodlí také podporuje představec řídítek, který po obrácení o 180 umožňuje změnu polohy řídítek pro lepší jízdu ve stupačkách.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist