Máme začít brát 3D tisk u motorek vážně?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
radektt

Také věřím tomu, co je v závěru článku. Tedy že za x-let bude běžné si kupovat modely a každý si pořeší výrobu doma nebo u někoho ve svém okolí .

pistapista31

Ja tlačím každý deň ale furt je to o hovne

Kenap
Kenap (9) napsal 13.1.2019


Kámoš mi na 3D tiskárně udělal zadní kryty na fanfáry.Takže alespoň na to dokrášlení se 3D hodí,v domácích podmínkách.Levné a podle vlastního návrhu.Prostě značka ideál.

Sucker
Sucker (-2) napsal 12.1.2019

s pevnosti jsou na tom díly údajně líp než díly na cnc. Neni tam pnutí vznikající při obrabeni a chladnuti. jen pevnost v tahu po vrstvach (na vysku) trochu zaostava.
Alespoň to nám tvrdili na přednášce ve škole.

afro-r1
afro-r1 (149) napsal 12.1.2019

Nekdy se nemusi tisknout primo vyrobek ale staci forma. Treba gumova priruba na prototyp jde i tiskem, ale nevydrzi tolik, jako vstrikovana.

blackblues

F je chyba z unavy ...tisku
Prosiiiim vaaas pane skoliteeel kam se daava ten papiiir do chuja a umi to i propustky z fabriky?

blackblues

Konec clanku jasna nadsazka
Jinak zajimavost a po dlouhe dobe neco co me opravdu zajimalo jelikoz delam ve slevarenstvi a i 3d tiskarnu mimo jine ficury mame
Necham si udelat skoleni po tomto clanku
Honzabiker:presne tak,ja dneska zrovna delal spektralni analizu materialu-slitiny AlSi9,kdy jiskris vzorek v ochranne atmosfere tusim ze tam mame argon a pc ve spesl programu a zarizeni spektroanalizeru z uvolnenych castecek( Fe,Cu,Si,F atd.)detekuje mnozstvi % v nejakem rozmezi kvalitativnim standardu.
Jen tak pro info treba to nekoho zajima...

jirkaktm@seznam.cz

ideální konstrukcí je kost lehká a pevná příroda to používá miliardy let
3D tisk je první technologie která to dokáže napodobovat

hrochi
hrochi (41) napsal 11.1.2019

Sérii by to mohlo ovlivnit jen při tvorbě prototypů věcí co se jinak odlévají. Nakonec to se dnes již děje u plastů. Ale díly jako takové to z principu zlevnit nemůže, protože ty se pak musí vyrábět stejně sériově. Výhodou tisku je prostě možnost testovat a nebo také dělat i to, co odlít či vyfrézovat ani nejde (dutiny apod.)

Lyer
Lyer (17) napsal 11.1.2019

McLaren má i vytisknutá kola. Přesně tedy střed disku - paprsky z titanu. Prstenec použili z uhlíkového komponentu protože s nárazy by tisk nevydržel. Zkombinovat tvrdost a pevnost zatím neumí. A cena z těchto luxusních materiálů taky neklesne viz výfuky které se jen odlivaji.

Tatom
Tatom (1) napsal 11.1.2019 -1

mně se to líbí, mělo by to několikanásobně zlevnit náhradní díly.

papiboy
papiboy (58) napsal 11.1.2019 +2

Zase ten lokálpatriotizmus Nemcov.

Jasné, že ako predlohu, do PC naskenovali Maxa Ernsta:

honzabiker

Malá technická...Ti6Al4V je označení slitiny, ne chemický vzorec. Slitina známá taky jako Titan Gr.5.

Medvidek1
Medvidek1 (6) napsal 11.1.2019 -1

Ptchopper1
To se tvrdilo o golfu taky.
Zrovna dnes tu byl jeden vášnivý golfista co si zajede i na turnaj do Asie, Australie...
Ráno se navlíkl do “dresu” a šel na revolver a SU50
Ta éra snobistického “motorkaření” už byla. Většina se z nich přešla na nakupování auto-motoveteránů. Nebo na sport podporovaný radnicí.

Tohle je opravdu jen ukázka krásné, ale zatím “cenově méně dostupné” technologie. Což bylo i ve svém počátku CNC obrábění.

mike.46

ptchopper1: čoveče našel jsem v tom článku spoustu pro mně zajímavých věcí, ale tak nějak pořád přemýšlím, kdes tam našel to Tvoje moudro...
Ještě bys to mohl rozvést, kdo je vlastně ten "pravej" motorkář...

zdenyrr

ptchopper* nedokazuje to vůbec nic takovýho.. článek je o dnešních možnostech a technologiích 3Dtisku.

ptchopper1

Dokazuje to jen co tvrdím už dávno- "motorkařina" se nezadržitelně stává jen jako určitá vizitka snobů.

HiddenSnake

Od urciteho momentu presnosti zacne byt 3d tisnuta struktura lepsi nez kovana. Zajimavy je to i u ai generovanych konstrukci, ktere nejdou vykovat, ale realne maji vyssi efektivitu nez klasicke konstrukce.

zdenyrr
zdenyrr (70) napsal 11.1.2019 +2

Na řetěz si můžeš vyrobit max jednotlivé komponenty, to nebude problém.. ale efektivní to zatím nebude metoda má uplatnění jinde(rapid prototyping, složité tvary, speciální nástroje..)Finální vlastnosti výrobku jsou dané použitým práškem a kvalitou tiskárny - technologie. Spékáním (SLS) získáš plnohodnotné díly s vlastnostmi materiálu ze kterého jsou vyrobeny..

deep-sk
deep-sk (461) napsal 11.1.2019

je to urcite zaujimava technologia, no zatial este naozaj cenovo uplne mimo aku kolvek sancu na beznu vyrobu...
viem o firme v amerike ktora robi 3D tlacene trucky (to na co sa montuju kolieska ) na skateboardy...
sada takychto z titanu 3D tlacenych truckov vyde na cca 2400 dolarov... (pre porovnanie sada klasicky vyrabanych, spickovych truckov stoji max. 100 dolarov, ale skor okolo 50)
ano, tie 3D tlacene titanove vyzeraju super, su mega pevne a lahucke, ale ta cena je astronomicka...

zdenyrr
zdenyrr (70) napsal 11.1.2019 +2

Doma určitě ne.. tady se jedná o Selctive laser Sintering (SLS), to je špičková technologie a ty stroje jsou za několik milionů. Vůbec se to nemůže srovnávat s nanášením vrstev plastu v nějaké domácí 3D. Metod 3Dtisku je hodně..

Pavlik88
Pavlik88 (1) napsal 11.1.2019

No vytištěný řetěz z kovu už jsem v ruce měl ale je pravda že funkční asi moc nebude, mě by spíš zajímalo co třeba takové pnutí v materiálu když je to vlastně svařený z prášku. Ale vizi že by měl každý doma tiskárnu bych také neviděl moc pravděpodobně.

kawassak
kawassak (50) napsal 11.1.2019 +1

...no nechci vám brát závěrečné vizionářské nadšeni, ale destičky ani řetěz si nevytisknu a rozeta ani brzdová páčka jednou za x let se mi nevyplatí... A budu to mít rychleji i z Číny




TOPlist