globalmoto_duben_nolan




Intermot Kolín: BMW 2007

Redakce už je zpět z Kolína nad Rýnem a během dne vás začneme bombardovat zprávami o nových modelech. Kromě pěti nových bavoráků v tomto článku se tedy můžete těšit na snímky a informace o dvou supermotech KTM, novém prototypu H-D XR1200, nových Yamahách - R1, inovované FZ6 S2, XJR, ale i další články o již oznámených modelech značek Suzuki, Kawasaki, Honda či Triumph a další a další.


Největší trhák na Intermotu bezesporu předvedl domácí výrobce - značka BMW. Oproti všem odhadům předvedl dvě novinky odvozené od HP2 a K1200R a úplně novou řadu modelů pod označením BMW G650. Nové šestsetpadesátky s podstatně inovovaným čtyřventilovým jednoválcem vyráběným již tradičně ve spolupráci s Aprilií v jejím závodě v italském Scorseze mají společné základní parametry: vodou chlazený motor naladěný na 39 kW (53 koní) při 7tis ot/min s točivým momentem 60 Nm při 5250 ot/min. Potěší i servisní intervaly 10tis km.


Dalším společným prvkem je obrácená přední vidlice s plynovým tlumičem odvozená z vidlice modelu HP2 a nádrž pod sedlem zajišťující lepší rozložení hmotnosti. Když už jsme u hmotnosti - všechny tři novinky se vejdou pod 160 kg (suchá váha je dokonce 144-148 kg)! Za to může také nový litý rám z kombinace oceli a hliníku. Všechny tři modely si lze objednat také s nejnovějším systémem BMW ABS.

Charakter tří nových Géček je ale odlišný. Enduro

BMW G650 XChallenge

je variací na úspěšné téma - BMW hyperenduro HP2. Je vybaveno hi-tech vzduchovým odpružením zadního kola z modelu HP2 a velkými koly (21" a 18"). Vepředu je osazen dvoupístkovým brzdičem a ze všech tří modelů má logicky nastaveny nejvyšší zdvihy (270 mm). Oko určitě potěší přední část, která navazuje na tradici a používá charakteristický tvar světlometu. XChallenge má také o něco kratší finální převod než druhé dva modely.







Supermoto

BMW G 650 XMoto

míří na silnici. Také využívá světlomet s dálkovým světlem vystrčeným nahoru a na stranu, tentokrát ale zabalený do plastové masky chránící digitální přístrojový displej. Sedí na sedmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 120/70 vepředu a 160/60 vzadu. Sedlo je stejně extrémní jako u endura, jen zdvihy jsou logicky o něco kratší. Litá kola svojí konstrukcí připomínají kola modelu Aprilie Pegaso Strada - vlastně nepřipomínají - jsou to ona! Supermoto se může vepředu pyšnit hned čtyřpístkovým brzdičem na zvětšeném plovoucím kotouči (průměr 320 mm oproti ostatním modelům s 300 mm). Odpružení zadního kola je klasickou pružinou.







Posledním géčkem je

BMW G 650 XCountry

- model ve stylu Scrambler - všestranný motocykl, který v pohodě projede městem i terénem. Narozdíl od předchozích dvou modelů má pohodlné dvoumístné sedlo, široké stupačky, podstatně civilnější zdvihy (240/210 mm), ale hlavně střízlivější charakter a design. Aby oslovil co největší rozsah zájemců, má výškově stavitelné sedlo s výškou 84 až 87 cm. Vysoká řidítka osazená pomocí silentbloků nabízejí uvolněnější jízdní polohu. Kola 19" a 17" jsou osazena pneumatikami 100/90 resp. 130/80 se vzorkem ve stylu dnešních cestovních endur.





Extrémnní řada BMW HP2 se na trhu očividně úspěšně uchytila, takže výrobce přichází s další variací na toto téma. A protože supernoto už vyrábí každý, BME bude mít hned

Megamoto

.Základem je zmíněná technická lahůdka - enduro HP2, ale tentokrát posazená na silnici. Zkrácené zdvihy, suchá váha pod 200 kg, klasické odpružení vzadu - není použito vzduchévé odpružení z HP2. Hlavní rysy HP2 zůstaly zachovány, ale do designu se vmísila spousta karbonových dílů. Motor poladěný ještě více do spodku dostal na konec výfuk od Arkapoviče.


Poslední nový počin od BMW míří mezi čtyřválce - značka představila model

BMW K1200R Sport

. Tento polokapotážník je svým zaměřením i vyladěním posazen někam mezi kapotovaný sporťák K1200S a nahatý roadster K1200R. Základem je ovšem naháč - eRko - ze kterého zdědil i vzpřímenější posaz a naladění motoru.



Na závěr ještě přidáváme fotogalerii již představeného (odkaz) modelu

BMW R 1200 R

, který si můžete prohlédnou už i v České republice v motosalonu v Autecu.


BMW


Video: nižší kvalita (8,6 MB)
Video: vyšší kvalita (51,7 MB)
Délka: 2:00 min.
Motocykly na videu: G650X Country, G650X Challenge, G650X Moto, K1200R Sport, R1200R

Videa jsou ve formátu MPG, respektive WMV.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist