husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma BMW: malé enduro G310 GS, R NineT Urban G/S a BMW HP4 RACE

BMW si na letošní veletrh EICMA připravilo vedle změn na stávajících modelech také dvě zajímavé novinky. Jednou je nová varianta oblíbeného R NineT, nesoucí název Urban G/S a přiklánějící se ke kultovní R80 G/S z osmdesátých let. Tou druhou je malé cestovní enduro G310 GS.

Kapitoly článku

Jako první se ale hovoří o novinkách v modelové řadě R1200 GS. Vedle zažitých standardní variant s příplatkovou výbavou a balíčky, mohou totiž zákazníci nyní objednávat také dvě zcela nová a vyladěná provedení. Kdo ví, že bude se svým strojem více na silnici, může nyní sáhnout po R1200 GS Exclusive. Ta dodává motorce jistý elegantní šmrnc. Barvy jsou minimalistické, kombinující černou se stříbrnou a titanově šedou. Celé pohonné ústrojí je v černé barvě a rám dostal šedou matnou Agate Grey. Žádné speciální díly a příslušenství zde ve standardu nejsou, což nechává zákazníkovi volnou ruku při výběru příplatkové výbavy.

Oproti tomu se R1200 GS Rallye vydává cestou větší výraznosti a přibližuje se k vrcholné verzi R1200 GS Adventure. Vyplétaná kola mohou být obuta buď v silničních pneumatikách, nebo v gumách do terénu. Nechybí specifické Rallye sedlo, jiný větrný štítek, široké terénní stupačky a samozřejmě ochranné rámy motoru. Pokud se jezdec rozhodne sundat držáky zavazadel a spolujezdcovy stupačky, může vzniklé otvory zakrýt přiloženými krytkami. Podstatná část kapotáže verze Rallye odívá modrou metalízu a do modré je zbarven i rám a několik dalších doplňků.

Komu vzhled moderních velkých endur zase tak úplně nevoní, ten se jistě zamiluje do R NineT Urban G/S zmíněné v úvodu. Další a celkově pátý model do rodiny R NineT se svým retro off-road vzhledem odkazuje na klasická endura osmdesátých let. Nechybí plastový přední blatník čnící nad přední kolo, retro kaplička kulatého světlometu nebo nádrž tradičního střihu s bílo-modrým zbarvením. Hezkým detailem je i červené sedlo nebo gumové prachovky, chránící přední vidlice v terénu. Standardem jsou pětipaprsková hliníková kola, ale asi se shodneme na tom, že příplatková vyplétaná kola, ideálně doplněná terénními gumami, jsou v tomto případě povinností.

Zbytek motorky se hlásí k běžným provedením R NineT. Jsou tu tedy klasické vidlice, přístrojový panel s jedním budíkem, stejný základ rámu a samozřejmě i motor. Dvouválcový boxer o objemu 1170 ccm má 110 koní a pro příští rok už samozřejmě splňuje i emisní normu Euro 4.

Od velkých dvanáctistovek se ovšem přesuňme do světa malých motorek a jezdců-začátečníků. Přesně pro ně má BMW připravenou novinku G310 GS, tedy jednoduchý, lehký a úsporný stroj na každodenní využití. Srdcem je vodou chlazený jednoválec o objemu 313 ccm, nabízející výkon 34 koní na hmotnost 169 kilogramů.

Veškeré designové prvky se samozřejmě snaží přiblížit velkým cestovním modelům. Nádrž, sedlo s podsedlovým rámem i vystrčený přední zobák tak připomínají zmenšenou R1200 GS. Výbava není rozhodně nijak špatná. Malé GS sice nemá nastavitelné odpružení, ale dostalo třeba LCD budík před jezdce, nabíjecí port, vyhřívané gripy nebo centrální stojan.

BMW HP4 RACE Advanced Prototype

Na závěr by tu byla opět jedna karbonová specialita. Jak se zdá, v poslední době se s lehkým materiálem roztrhl pytel a po Ducati, která představila svojí Superleggeru, přichází i BMW s HP4 Race – nejexkluzivnějším motocyklem BMW všech dob.

Zatím jsme se nedozvěděli všechny potřebné informace, nicméně víme, že HP4 dostane karbonový hlavní rám a také karbonové ráfky. Stejně jako u Ducati, vznikne i od BMW limitovaná produkční série, jejíž finální podoba a detaily odhalí německá značka na jaře příštího roku. Zákazníci dostanou svoje speciální stroje v druhé polovině 2017.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

I další modely BMW doznaly větších či menších změn. Vrcholná verze R NineT má nově nastavitelné vidlice a delší rozvor, modely F800R a F800GT dostaly nové budíky, jízdní módy a designové detaily. Nakonec je tu i vrcholný šestiválcový cesťák K1600 GTL, nyní ještě pohodlnější a vybavenější, než kdy předtím. Standardem je semi-aktivní podvozek Dynamic ESA, ABS Pro, dynamická kontrola trakce, vyhřívání sedadla nebo řídítek a také tempomat.

 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist