yamaha_demo_tour




Eicma 2010: Husqvarna a BMW

Výstavní plochy BMW a Husqvarny se nečekaně nacházely daleko od sebe. Prezentace obou značek však proběhla u BMW a Husqvarna zde rozhodně nehrála druhé housle. Předvedla opravdu pěkné kousky z offroadového a motardového světa. Jako z jiné planety působily dva představené koncepty Husqvarna Mille 3 a BMW Concept C.

Kapitoly článku

Ještě než sklouzly plenty z nových modelů, připomněli jsme si například 30 let řady GS, 10 let BMW Motorrad Days a dozvěděli se něco o fungování značek BMW a Husqvarny na světových trzích i závodních tratích.

TE250 Meo Replica

Poté už přišel čas Husqvarny a to konkrétně enduro modelu TE250 Meo Replica. Jak známo, Atonie Meo se stal letošním Mistrem světa třídy E1 a Husqvarna oslavila titul replikou jeho stroje TE250. Čtvrtlitrové enduro o provozní hmotnosti 106 kg pochopitelně dostalao exkluzivní polepy, praktické protektory a další doplňky, jako třeba výfuk Leo Vince či masivní hliníkový chránič spodku motoru.

SMR 449/511

Po uvedení na trh enduro modelů TE 449/511 a motokrosu TC 449 se dal logicky očekávat také nástup motardových modelů. Ty na sebe nedaly dlouho čekat a v Miláně se veřejnosti ukázaly stroje řady SMR. Stejně jako u endur se budou o přízeň ucházet motardy dvou různých kubatur SMR449 a SMR511. Jednobuchy pohánějící motardové Husqvarny jsou naprosto stejné jako v endurech, ovšem hmota je v rámu (díky umístění motoru víc dozadu) o něco centralizovanější. Odrpružení esemerek si vzaly do parády dvě různé značky. Na předku bude kmitat padesátková USD vidlice z dílny Marzocchi a vzadu centrál od Sachse. Tak jako většina ostatních motardů, budou také Husky řady SMR nazouvat pryže na sedmnáctkové ráfky s klasickým výpletem.


CR65 Minicross

Nejmenší motokrosaři budou mít šanci své první „krůčky“ absolvovat v sedle nového mini motokrosového náčiní CR65. Už první pohled naznačuje, že se céerko velmi podobá krosové Husqvarně nové generace TC449. V rámu malého motokrosu pochopitelně pulzuje dvoutaktní srdíčko, které se k životu probouzí klasickým kick startem. Minicross dostal šest kvaltů a drobotina je tam bude sázet za asistence hydraulické spojky. To že je CR65 opravdu pro nejmenší offroaďáky, dokazuje 12-ti palcové kolečko vzadu a 14-ti palcové vpředu. Pinďové se mají rozhodně na co těšit!

Mille 3

Po mašinách, které počítají se sériovou výrobu ovládl hlavní pódium koncept Mille3. Jedná se o hodně odvážný projekt a musím přiznat, že jsem se s jeho designem musel chviličku rovnat. Podívejte se na fotky a sami si udělejte obrázek. Mille je všechno, jen ne obyčejná motorka. Z technických specifikací je znám už na první pohled výrazný motor konfigurace V3. Mille3 v sobě má od každého něco: kus cruiseru (mohutná dlouhá stavba, "nahrbený posez") i kus závoďáku (ostré rysy a nekompromisní koncovky výfuku). Na příslušnost famílie Husqvarna jasně poukazuje linie od nádrže až po koncové světlo.

BMW Concept C

BMW své horké novinky představilo už před měsícem na domácí půdě v Kolíně. Pro Miláno si nechalo perličku v podobě prototypu skrývajícím se pod názvem Concept C. Jedná se o skútr našlápnutý nejmodernějšími technologiemi. Projekt maxiskútru pod označením Concept C je nápadně podobný konceptu New Mid od Hondy. Na rozdíl od japonských výrobců se ale Němci nechlubí, že otevřou nové obzory jednostopému cestování. BMW se prostě rozhodlo doplnit své portfolio velkým skútrem, který by co nejlépe spojil výhody klasického skútru a cestovní motorky.
Concept C („Commuter“) tedy má za cíl zkombinovat v sobě obratnost, lehké ovládání, pohodlí, ochranu před větrem a deštěm a k tomu všemu by měl nabídnout solidní výkon velkého řadového dvouválce. Pokud BMW v tichosti nevyvíjí nový motor, tušíme, že by to mohl být dvouválec o objemu 800 ccm z modelu F800, 85 koní.  Pokud hledáte zrcátka, nehledejte, jen byste marnili čas. Zpětná zrcátka jsou totiž integrovaná do palubovky pomocí dvo displejů, na než se promítá dění bezprostředně za skútrem... Víc technických detailů (včetně plánovaného obsahu motoru) zatím nevíme, BMW však v Miláně prozradilo, že Commuter je plánovaný také ve verzi s elektrickým motorem.
Čím Commuter zaujme na první pohled, to je design. Pomineme-li extravagantní modrá kola, která jsou sama o sobě pozoruhodná, pak nejvíc pozornosti vzbuzuje široká ostře řezaná přední část. Její rysy evokují zašpičatělou masku BMW S1000RR, což by mohlo prozrazovat umírněného sportovního ducha tohoto bavorského dravce. Vizuální odkaz na sportovní mašiny není náhodný, neboť podle zástupců společnosti má Commuter, ač primárně zaměřen na delší příměstské cestování, přinést svižné svezení i sportovněji založeným jezdcům.

No a jak jsme už před pár dny informovali, v Miláně nechyběly ani staronové G650GS a R1200R.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist