hsq_obleceni1




Druhý custom s připravovaným motorem pro cruisery BMW

V prosinci minulého roku Japonsko, tento víkend Amerika. Mnichovská značka připravuje svět na příchod svých modelů, s nimiž vstoupí do segmentu cruiserů, velmi netradičně. Tentokráte je nový boxer vidět opravdu krásně…

Kapitoly článku

Každý výrobce útočí na potenciální zákazníky svojí cestou. Vždy jde ale v zásadě o to samé, vytvořit nějaké povědomí, zvědavost a následně touhu zakoupit. Ideálně tak rok předtím, než se motocykl začne prodávat, aby si snad náhodou zákazník nekoupil něco od konkurence. Ale zatímco běžnou praxí je ukázání nějakého toho konceptu, tak v BMW zvolili úplně jinou strategii – oni ukazují motor a ještě v různých stavbách od různých customizérů! Před čtyřmi měsíci to byl stroj nazvaný Departed od japonských Custom Works Zon, teď Revival Birdcage od amerických Revival Cycles.

Kdo chce být úspěšný v cruiserech, což je mimochodem dominantní kategorie na severoamerickém trhu, který BMW má ve svých prioritách na hodně vysokém místě, ten musí mít dvouválec. Můžete si vymýšlet jednobuchy a tříválce anebo klidně šestiválec, jak už to Bavoři zkusili s K 1600 B nebo Grand Americou, a možná to budou skvělé motocykly, ale prodejně s naprosto nezajímavými čísly. Bez dvouválce nejste v cruiserech nic. A ten BMW nemělo. Napsat o BMW, že nemá dvouválec, na první pohled vypadá stejně nesmyslně jako napsat o Dolly Buster, že nemá vůbec žádná prsa. Jenže on není dvouválec jako dvouválec a dvouválcové boxery možná tvoří většinu prodaných motocyklů BMW, jenže ty prostě do cruiserů dát nemůžete. To by nefungovalo. Teda možná by to fungovalo technicky, ale ne obchodně. Cruiser s motorem z GS? Na domácí stavbu dobrý, ale ne jako produkt BMW.

To, co nám BMW ukazuje teď už podruhé a tentokráte v plné kráse, je úplně něco jiného, než nový ShiftCam a jsme přesvědčení, že tohle je přesně to jádro, které se milovníkům cruiserů bude líbit. Zatím o něm nevíme lautr nic, jen to, co je vidět – že to bude boxer a že bude mít rozvod OHV. A vzhledem k označení minulé stavby R18 by se dal očekávat objem kolem osmnácti set kubíků. Dvouválcová OHV boxovací osmnáctistovka, to už zní dobře. Bude si to moci rozdat s Milwaukee-Eight jako rovný s rovným. A to nejen po stránce výkonů, u nichž u BMW nepochybujeme, jako i po stránce vzhledu, který je v tomto segmentu neméně důležitý. V tomhle provedení je to takové trochu art deco a vypadá to super, ventilová víka se sice asi použijí jiná, ale kartery by mohly zůstat. Uvidíme. A uvidíme již brzy, protože Timo Resch, viceprezident BMW Motorrad pro sales a marketing řekl, že v první půlce tohoto roku se můžeme těšit ještě na koncept vyvinutý přímo v Mnichově u BMW. To bude třetí střípek do skládačky. A pro rok 2020 že BMW představí svůj stroj pro segment cruiserů s motorem Big Boxer. Takže už je to opravdu úplně oficiální.

Teď se konečně podívejme na samotnou motorku, bylo by nefér plácat jen o motoru a stroj, který ho má v sobě, úplně opomenout. Je prý inspirovaný rychlostními speciály z 20. a 30. let, na nichž závodil Ernst Hennes. Byl oficiálně prezentován tento víkend při Handbuilt Show v americkém Austinu, je nazvaný Revival Birdcage a jméno je to velmi trefné. Tvůrci totiž pocházejí z americké customizérské firmy Revival Cycles a slovíčko „birdcage“ znamená v překladu ptačí klec. Když se na motorku podíváte, je vám to naprosto jasné.

Vypadá to, že tady není nic jiného než jen motor a rám, který by bylo možné s trochou odvahy prohlásit za příhradový, vyrobený z titanu. Přední zavěšení je Telelever, ovšem z karbonu, vzadu je hardtail. Kola blíže nespecifikovaného (a neodhalitelného, jelikož písmena na bocích gum jsou odstraněna) průměru jsou úzká a poměrně velká, přední vyplétané tlustými dráty, zadní diskové. I když motorka vypadá na první pohled nepoužitelně, když ji pečlivě prozkoumáte, zjistíte, že možná i bude schopná jízdy. Jezdec sedí na malém karbonovém sedátku a drží dolů zahnutá řídítka, kde je akorát vpravo plyn a vlevo spojková páčka. Řazení je ruční napravo před tělem se složitým přepákováním na levou stranu motoru, brzda pouze na zadní kolo, kotoučová a ovládaná levou nohou. Maličká nádrž je umě schovaná mezi motorem a zadním kolem, akorát teda zaboha nemůžeme najít přívod paliva do válců. Takže Revival Birdcage možná nejezdí, ale ono je to vlastně úplně jedno. Tady jde přeci o ten motor!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



Continental
Objednat reklamu
TOPlist