globalmoto_duben_nolan




BMW v Miláně odhaluje R nineT Scrambler

Většinu nových modelů mnichovské značky jste už mohli vidět v reportáži přímo z továrny, ale na fotky nového Scrambleru jsme si museli počkat až do Milána. Tady se ukázal vedle třístovky G310R, inovovaných maxiskútrů C650GT a C600 Sport. V novém designu se představují také modely BMW F 700 GS a F 800 GS 2016.

Kapitoly článku

Přibližnou podobu R nineT Scrambler nastínil koncept Path 22, a ta finální se od ní příliš neliší. Chybí tady nosič surfového prkna a grafika s květinovými motivy, jinak zůstalo vše víceméně beze změny. BMW prezentuje Scrambler jako dostupnější alternativu k R nineT, což je trochu paradoxní tvrzení vzhledem k tomu, k jak nedostatkovému zboží tento populární retro model patří.

Novinka z něj také ve velké míře vychází. Základem je vzduchem a olejem chlazený boxer s výkonem 110 koní, stejný je také rám. Vzhled klasického scrambleru dodává především zdvižená koncovka výfuku, jejíž specifikace odpovídají normě Euro 4. Kvůli stejnému předpisu bylo upraveny i palivové mapy.

Žádné konkrétní informace o ceně nového Scrambleru zatím nejsou k dispozici, a víme tedy jenom, že bude nižší než u NineT. Úsporná opatření jsou patrná na předním odpružení, kde špičkovou techniku z S1000RR nahradila klasická vidlice a společně s prachovkami pomohla zároveň i autentickému vzhledu motorky. Hodně peněz se ušetřilo na palivové nádrži, kde je namísto ručně svařovaného hliníku použitý ocelový plech. Další odlišností je větší 19“ přední kolo, užší zadní ráfek, vyšší řídítka a nižší sedlo, které vytváří slíbený vzpřímenější posez.

Levnějším a jednodušším komponentem je dále přední světlo, terénní schopnosti scrambleru zase podtrhují jiné stupačky a volitelná možnost drátových ráfků s hrubším obutím. V nabídce příplatkových doplňků se pak objeví celá řada dalších lákadel včetně plexištítku, zavazadel nebo jiného výfuku.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Další novinkou pro rok 2016 je třístovka G310, kterou značka BMW představila už v předstihu. Fabrika vstupuje do segmentu malorážek s naháčem, který bude vyrábět ve spolupráci se svým indickým partnerem TVS. Ze základních parametrů připomeňme alespoň vodou chlazený jednoválec o výkonu 34 koní, točivý moment 28 Nm, výšku sedla 785 mm a pohotovostní hmotnost 158,5 kilo.

Podle projektu Vize 2020 se fandové značky v blízké budoucnosti dočkají také skútrů menších kubatur, ale prozatím mnichovští jenom modernizovali své dva maxiskútry. Modely C650GT a C600Sport  dostaly vylepšené odpružení, které má nabídnout dobrý kompromis mezi pohodlím ve městě a stabilitou při svižnější jízdě. Ke změnám došlo také u nastavení variátoru – ve prospěch pružnější a přesnější reakce – a u výfukového systému.

Endura střední kubatury, modely F 700 GS a F 800 GS dostanou pro příští rok kromě nových barevných kombinací také širší rozsah nastavení výšky sedla. Díky čtyřem různým sedlům v nabídce volitelného příslušenství a možností snížení se zákazník může dostat celkem k pěti různým hodnotám.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist