gasgas_leden




BMW slaví 100 let, přichystalo k tomu limitované R 18 a R nineT

V prosinci před sto lety šéfkonstruktér BMW Max Friz narýsoval první sériově vyráběný motocykl, který se veřejnosti poprvé představil v září 1923. To je pádný důvod k oslavě, a jestli chcete slavit se svojí oblíbenou značkou, můžete si pořídit jeden z výročních modelů. Ale neotálejte, obou modelů se tematicky vyrobí jen 1923 kusů.

Kapitoly článku

Těžko říct, jestli je tohle jenom předvoj něčemu většímu, co se objeví v září roku 2023 nebo už je tohle ten zlatý hřeb, každopádně oslava je to stylová a patřičně blyštivá. BMW jako nosné slavnostní modely vybralo kousky z řady Heritage, které mají logicky k prvnímu jednostopému Bavorákovi nejblíže. V obou případech jde o jednoduché motorky, které od začátku odkazují na historickou linku německé značky, navíc jde o ty mechanicky nejjednodušší boxery, které jsou dnes v nabídce, takže co jiného by měli v továrně vybrat?

Oba výroční stroje poznáte na první pohled hlavně podle specifického barevného provedení. Základ motorek je černý s tradičními dvojitými bílými linkami tak, jak to známe jednak z prvního BMW R 32, ale také z pozdějších modelů a třeba i z těch moderních. Tohle je klasika, která ani na moderním retru nezklame. Ale kdyby to bylo jen o tomhle, moc výroční by to nebylo. Proto se v BMW rozhodli přidat pořádnou porci blyštivého chromu, který najdeme na nádržích obou strojů, v případě nineT ještě navíc na zadní krovce, u osmnáctky zase na zadním blatníku. Oba stroje ještě spojuje speciální „stoletá“ plaketa na nádrži a dvoubarevná sedla v kombinaci černá a tmavě červená Oxblood. Zvlášť to prošívané na R 18 vypadá skvěle.

Dál už je to jenom o drobnostech, kde se nám motorky pomalu rozchází a v obou případech je to hlavně o katalogových doplňcích. U R nineT je to o gumových krytech nádrže s logem 100 Years a o hromadě doplňků Option 719 – frézované kryty hlav válců, kryt bloku motoru, frézované kryty pod sedlem, víčko olejové nádrže, páčky, stupačky, kryty nádobek a zrcátka. Ze stejné kolekce jsou také speciální drátěné ráfky s černým eloxem a „stovková“ edice se neobejde ani bez nabité elektronické výbavy, kde nechybí adaptivní světlomet, jízdní režimy Pro a balíček Comfort s vyhřívanými rukojeťmi nebo tempomatem.

Výroční osmnáctka má oproti standardní ještě jednu barevnou úpravu navíc, má totiž černě lakovaný motor s výjimkou krytů na hlavách, na vstřikování, na bloku a na výfucích. Ty jsou vyvedené v chromu a jsou součástí příplatkového balíčku Chrome Design, kde jsou krom toho ještě řídítka, jejich představce a koncovky, řadička a pedál zadní brzdy, zrcátka, brzdové třmeny a chromem se blýská také pumpa zadní brzdy. V případě R 18 si ale BMW připravilo ve spolupráci s Akrapovičem ještě jednu specialitku, samozřejmě výfukovou. Když mrknete na koncovky respektive zezadu dovnitř, najdete v nich něco jako dB killer ve tvaru loga BMW. Nápaditá drobnost. Také velký cruiser dostal ve výroční edici příplatkový náklonový světlomet, tempomat, vyhřívané rukojeti a navíc ještě zpátečku.

Zajímavé je, že i tyto výroční limitky najdete v konfigurátoru BMW, nic moc tam ale přihodit navíc nemůžete. Maximálně alarm, prodlouženou záruku, v případě R 18 tematické brašny, plošinové stupačky, sedlo spolujezdce, hill hold control nebo uzamykatelné víčko nádrže. No, zrovna to víčko by se asi u výročního modelu slušelo mít už v základu, který je naceněný na 634 800,-, o 83 900,- víc než co začíná standardní holá R 18. V případě naháče jsme na 540 200,- za výroční provedení, když základ začíná na 427 900,-. Možná bychom čekali něco bombastičtějšího, ale taková decentní vkusná německá oslava 100 let značky, proč ne. Teď už jenom zbývá čekat na odpověď, jestli to takhle bude vše, nebo zda se můžeme těšit ještě na něco v příštím roce?

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 30 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist