globalmoto_duben_nolan




BMW R1200 Supercharger Concept

Až z daleké Austrálie přichází další extrémní futuristický koncept. Stěžejním bodem celého nápadu je motor o objemu 1500 ccm posílený kompresorem. Jeho předpokládaný výkon má být za hranicí 200 koní.

V roce 1928 si chlapík jménem Ernst Henne pořídil BMW R37 a napadlo ho, že by nebylo na škodu přidat motocyklu několik koníků navíc pomocí kompresoru. Od myšlenky přešel rovnou k činům. S takto vyladěným strojem překonal Henne v následujících šesti letech 76 světových rekordů a dosáhl na tu dobu nepředstavitelné rychlosti 216 km/h.
Dnes, více než osmdesát let poté, představil australský designér Tim Cameron koncept založený na stejné myšlence. Jedinou odlišností je motocykl, který by k přestavbě využil. Cameron si vybral BMW R1200. Koncept s jednoduchým názvem „Supercharger Concept“ by poháněl motor s objemem zvýšeným na 1500 ccm opatřený kompresorem.
Zabudování kompresoru s sebou nese určité obtíže, především, co se prostoru týče. Cameron tak počítá s nakloněním motoru o 30 stupňů dopředu a umístěním olejových chladičů na obě strany motocyklu. Díky těmto úpravám vznikne prostor pro kompresor, který bude usazen na úplný vrchol motoru. Pokud skutečně dojde k výrobě motocyklu, měl by disponovat výkonem minimálně 200 koní.
Design motocyklu působí velmi agresivně a futuristicky. Spojení hranatých linií s vlnitými křivkami navozuje pocit síly, modernosti a jakési brutální elegance stroje. Na druhou stranu klasický ergonomický trojúhelník, který je tvořen řídítky, sedadlem a stupačkami, působí poněkud neproporčně a je tak otázkou, jaké pohodlí by motocykl řidiči nabízel.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist