globalmoto_duben_nolan




BMW R NineT 2014

Oficiálně potvrzeno: značka BMW si ke svým devadesátým narozeninám nadělila nádherný retro model, který odráží její bohatou motocyklovou historii. Klasický roadster, upravený fabrikou do stylu café-racer, a navíc s bonusem široké palety příslušenství - to si zaslouží potlesk!

Kapitoly článku

Novinka očividně vychází z modelu R1200R, ale rozhodně se nedá říci, že by inženýři z Mnichova odflákli svou práci jenom použitím několika retro dílů. Na svém místě zůstal vlastně jenom vzduchem chlazený dvouválcový boxer 1170 ccm, který donedávna fungoval v celé řadě R 1200. Nezměnil se ani jeho maximální  výkon s hodnotou 110 koní v 7 750 otáčkách a točivým momentem 119 Nm v 6000 ot. za min.
Vzájemná podoba s R1200R končí u trubkového rámu, a první - dost podstatný - rozdíl najdeme hned u předního odpružení. High-tech systém Telelever, který by moc nezapadl do celkového retro vzhledu, nahradila klasičtěji vyhlížející USD vidlice, která pochází ze superbiku S 1000 RR. Na stejně vysoké úrovni jsou i přední monobloky Brembo s 320mm kotouči.
Vzadu už zůstává standardní letmá kyvka s odpružením Paralever a kardanem, umístěná pěkně postaru na pravé straně. Na dvě nerezové trumpety logicky zbylo místo vlevo, a komu by se náhodou nelíbily, může rovnou vybírat Akrapoviče z katalogu originálního  příslušenství.
Zepředu se NineT - jak BMW novému modelu zkráceně přezdívá - svojí předloze podobá poměrně dost. Také tvar osmnáctilitrové nádrže působí povědomým dojmem, ale u prostoru nad zadním kolem už byste těžko hledali kousíček, který zavání nudou. Zajímavě řešená je už základní podoba dvojsedla a odlehčeného rámu pod ním, ale tím to teprve začíná. Majiteli se nabízí ještě minimálně další dvě varianty, díky kterým můžete své BMW R Nine T poměrně snadno transformovat do úplně jiné dimenze. Pro sólo jízdu se místo zadního sedla dá nainstalovat bobek s úložným prostorem, a pokud dáváte přednost pořádně odlehčenému designu, můžete nepotřebnou část sedačky jednoduše odmontovat a nechat doma. V takovém případě se motorka pochopitelně musí zbavit i držáku SPZ, na kterou čeká rezervní úchyt na kyvné vidlici.
A pak je tu celá řada drobných detailů, které přidávají motorce na exkluzivitě. Začíná to  malým logem BMW, vtipně schovaným pod sklem předního světlometu, pokračuje klasickým nýtovaným štítkem na krku řízení, a končí výšivkou na sedle. BMW nás svým novým retro modelem opět přesvědčuje, že umí svojí produkci dokonale přizpůsobit aktuálním trendům.

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (39x):
Motokatalog.cz



TOPlist