ktm_rijen




BMW R 1250 RS bude s lepší výbavou

Do sezóny 2023 vstupuje sportovně laděný model R 1250 RS bez větších technických změn, ale přesto je proti loňsku jiný a dá se říci, že i levnější. Jak je to možné? Kromě několika menších inovací totiž už ve standardním provedení nabídne řadu věcí, za které ještě vloni patřily do příplatkové výbavy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Novinky BMW se letos zatím omezily na ty nejradikálnější modely jako inovovaný superbike BMW S 1000 RR nebo speciální M verze, například radikální naháč BMW M 1000 R. Ale ty nejprodávanější a nejsledovanější modely zatím podle všeho žádný výrazný modelový posun nečeká. Během podzimu jsme nedočkavě vyhlíželi hlavně nový vodou chlazený boxer 1300, jenže nové GS si BMW ještě nechává na později. Místo toho zatím přišel lehký update „boxerového naháče BMW R 1250 R. A ve velmi podobném stylu se minulý týden představil také polokapotovaný model BMW R 1250 RS.

Co se týče základní konstrukce i designu, zůstává všechno jako vloni. To jest dvouválec Euro 5 s protiběžnými písty s objemem 1254 cm3 a výkonem 100 kW/136 koní a pružnou dodávkou točivého momentu díky technologii ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů (viz naše srovnání tohoto motoru v různých modelech BMW). Novinkou pro sezónu 2023 jsou z vnějšího pohledu LEDkové směrovky a hlavně světlomety s denním svícením. Ty ale jsou nové jen částečně, vloni byly v nabídce v rámci příplatkové výbavy. To samé platí pro dynamickou kontrolu trakce DTC a ABS Pro, opravdu nový je vlastně jen jízdní režim "Eco". Ten nabádá jezdce k hospodárné jízdě, nabízí plynulejší akceleraci a omezuje točivý moment motoru. Už ve standardu má RS také funkci inteligentního nouzového volání eCall a stejně jako dřív i barevný TFT displej s integrovanou navigací. Cena základní verze přitom zůstala na podobné úrovni jako předtím a pro začátek roku 2023 činí 390 tisíc korun.

Jako volitelná výbava zůstávají jízdní režimy "Pro" a systém regulace brzdného momentu motoru MSR s asistentem DBC, který jezdci pomáhá při nouzovém brzdění. V konfigurátoru si lze také ke standardu navíc naklikat třeba vyhřívaná sedadla jezdce a spolujezdce, vyhřívané rukojeti, kola Option 719, sportovní výfukový systém Akrapovic, sportovní sedadlo a alarm proti krádeži. Jako nová volitelná výbava jsou nyní v nabídce trubková řídítka, která jsou o něco širší a vyšší než standardní řídítka a také jsou méně skloněná. To umožňuje model R 1250 RS individuálně upravit tak, aby bylo dosaženo ještě pohodlnější a vzpřímenější polohy. Nová je také volitelná výbava s jednomístným sedlem a zakrytovaným místem spolujezdce, v takovém případě z motocyklu zmizí také stupačky a madla spolujezdce. To je docela zajímavé řešení pro ty zájemce, kteří chtějí boxera v tom nejsportovnějším provedení a verze RS jim stále byla ještě trochu málo.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



faber_motoguzzi
Objednat reklamu
TOPlist