BMW R 12 S je ideální stylovou verzí NineT
Text: Dominik Valášek | Zdroj: BMW | Zveřejněno: 3.12.2024 | Zobrazeno: 8 173x
Jednou z mála věcí, na které si Filip stěžoval v testu R 12 NineT, byla absence nějaké pěkné přední kapotky. Právě takovou kapotku teď v Berlíně na NineT přidali a přihodili ještě velkou spoustu parády okolo. Na platformě NineT vznikl nový výroční model, oslavující R 90 S z roku 1973. A i když změny začínají a končí u designu, cool faktor je nezpochybnitelný.
Kapitoly článku
BMW R 90 S bylo v první polovině sedmdesátých let tou motorkou, která měla do modelové řady vtisknout trochu sportovního ducha. Boxer o výkonu 67 koní uměl stroj rozjet až na 200 km/h a zejména v USA se těšil velké popularitě, dané i sportovními úspěchy. V první sezóně 1976 se stal Reg Pridmore právě na R 90 S vůbec prvním šampionem AMA Superbike, Steve McLaughlin zase zvítězil na 200 mil Daytona, a trochu blíž našemu kraji vítězil bavorák v roce 1976 i na TT na ostrově Man.
Právě původnímu stroji se přibližuje R 12 S, odkazující jednak už zmíněnou aerodynamickou kapotkou, ale hlavně dvoubarevným lakem Lavaorange, který kombinuje sytě oranžovou a stříbrnou, rozdělenou dvojitou rudou linkou. Na přední kapotce je stříbrná perleťová, na nádrži a krovce sedla spolujezdce potom „kartáčovaná“ a překrytá bezbarvým lakem. Na krytech pod sedlem se ještě vyjímá červené písmeno „S“.
Aby to ale nebylo jen o kapotce a laku, dostal výroční model i spoustu doplňků z řady Option 719. Ventilová víka kombinují práškovou černou s broušenými povrchy a motorka je osazena pakety Billet Shadow a Shadow 2, takže v černé jsou třeba páčky na řídítkách, zrcátka v koncích řídítek, kompletní nožní ovládání, víčko pro nalévání oleje a několik dalších drobností. Celku nicméně vévodí luxusní drátěná kola. Dále je tady v ceně i nepostradatelný paket Komfort s vyhřívanými rukojeťmi, tempomatem a oboustranným rychlořazením, a dále i adaptivní světlomet Pro s náklonovou funkcí.
Jasně, těch změn není až tolik, navíc jejich podstatnou část pořídíte v konfigurátoru a katalogu příslušenství už nyní a technika zůstala kompletně stejná. Boxer o objemu 1 170 cm3 má tedy pořád 109 koní a 115 Nm. Na druhou stranu – potřebujete něco víc? NineT je parádní stylovka s hromadou charakteru, a chcete-li se dále odlišit, R 12 S odvede perfektní službu.
Výroční stroj se objevil už i v nabídce českého zastoupení a má dokonce svůj konfigurátor. A zajímavé je, že vlastně nevyjde draho. Základní cenovka 539 990 korun může na první pohled vylekat, jenže základní R 12 NineT stojí 429 000 korun, a když si kliknete na pár položek, aby se vzhledem a výbavou přiblížilo R 12 S, velmi rychle jeho cenu překonáte. R 12 S je vlastně perfektní podobou NineT a radost si můžete udělat jen pár doplňky z katalogu příslušenství.