husqvarna_svartpilen_801_2




BMW přichází s obměnami v řadách F700GS a F800GS

Řada „malých“ cestovních endur od německého BMW se dočkala pro modelový ročník 2017 vícero menších změn. Nic zásadního se nekoná a například vzhled zůstal prakticky stejný, ovšem některé prvky byly poupraveny i kvůli přicházející ekologické normě EURO 4.

Právě EURO 4 má za následek přepracování výfukového systému u obou modelů, který tak bude zase o něco těžší a o něco méně průchozí. Nerezová koncovka je zcela nová a svými změnami si prošel celkově i systém emisního řízení. Novinkou je i nová kontrolka na palubních přístrojích, která hlásí případné poruchy emisního systému. Přepracování se dočkal také homologovaný výfuk od Akrapoviče, dostupný jako originální příslušenství.Další změna, tentokrát z druhé strany motoru, spočívá v přechodu na elektricky ovládanou škrticí klapku. Od řídítek již nadále nevedou žádná lanka a vše je ovládáno servem. I zde je jasné zapojení byrokratické normy, ačkoliv BMW tvrdí, že přechod na ride-by-wire znamená lepší odezvu a lepší ovladatelnost.

V souvislosti s elektrickým plynem ovšem přichází i ta milá skutečnost, že i menší z cestovních endur od BMW nyní disponují jízdními režimy. Zatímco levnější F 700 GS s nižším sedlem a více silničním pojetím dostalo jen módy Rain a Road, terénní F 800 GS a F 800 GS Adventure nabízí také módy Enduro a Enduro Pro. Paralelní dvouválec o objemu 798 ccm zůstal pro všechny motorky stejný.Změny v designu jsou minimální, ale přece se dočkáváme nových barev a u F800GS Adventure také stříbrných dekorů na krytech chladiče.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist