BMW představilo nové F 900 GS/Adventure a F 800 GS, dostaly větší motor a redukční dietu
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Foto: BMW Motorrad | Zveřejněno: 8.9.2023 | Zobrazeno: 16 740x
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Foto: BMW Motorrad | Zveřejněno: 8.9.2023 | Zobrazeno: 16 740x
Konečně někdo pochopil že do základu motorek této třídy patří malá nádrž. Na co se budu celou sezonu tahat s 25L kysnou když na dlouhou cestu vyrážím 1x za rok.
Nejde tu už jen o objem nádrže, ale o km dojezd na jednu nádrž. A ten je dnes už někde jinde než v době karburátorů. Takže ona ta malá nádrž zase tak veliké omezení nepředstavuje a kdo chce tankovat hektolitry na jeden zátah má možnost šáhnout po Adventure nádrži.
Ze všech modelů BMW mám nejraději Hondu
Jako majitel nové F 750 GS jsem docela rád, že se toho u F 800 zas tolik nezměnilo
U Tý 900 mě trochu mrzí odklon od toho typického GS asymetrického světla. Je to světelný podpis GS...
Tahle kategorie mě přitahuje čím dál víc. Akorát cenově je to mimo mé možnosti , nebo spíš ochota platit. Jinak palec nahoru
Tak za mě vypadá nový GS 900 fantasticky.
I na ADV se dá koukat, tu velkou nádrž hezky zamaskovali. Cena bude asi masakr.
Ale jo, je to pěkný. Kdyby člověk zapomněl, že existuje DesertX a Tiger 900 Rally Pro, skoro by o tom mohl i uvažovat.
tak dufajme, že to v číne poskladajú dobre
Čekal jsem, že už konečně přestanou dávat ty nespolehlivé navigace od Garmina a že bude navigace z telefonu, třeba mapy.cz.
Vzhled řešit nebudu, mě se prostě nelíbí.
A je hezký, že napíšou, že snížili váhu, ale zase je o něco menší nádrž, za pár generaci bude někde okolo deseti litrů a bude to, odkud jedeš, no od benzínky a kam jedeš, no přece k další benzínce.
Kde je ta doba, kdy klasický cestovní enduro, mělo nádrž cca 25 litrů.
2 reakce
Další zahuštění segmentu 750-800-850-900 Cendur... jen tak dál. Jsou to univerzální bajky na blbnutí v terénu ale i cestování do tramtárie. U mně osobně by zvítězil 900 Advik, kde zančně vzrostl výkon a jakmile tam je velká nádrž, slibuje to velkou užitou hodnotu. Ergonomie, pohodlí a spolehlivost je u GS standard. Za mě palce nahoru!
1 reakce
Za mě moc pěkný GS900. Super svěží a lehký design a ta modrobílá kombinace pecka. Ale proboha proč zase vzadu 17”??? Má to být nej enduro model značky a nenabidnou 18” ani za příplatek…
Pro mě asi nejzajímavější je aktualizace F 750 na 800 GS. Za tu cenu dobrá koupě a přehlížená motorka. Jen marketingově nechápu, proč se v názvu "podhodnocuje" na značení 800, když je motor 900, jako dřív 750, když byl motor 850. Jen to mohli nazvat třeba F 900 GS Road, Tour, Basic, Start...
Taky se ve článku ani na stránkách BMW nepíše nic o tempomatu. Asi ho nepochopitelně vyndali, hlavně, že v základu mají vyhřívané rukojeti. Zmenšování nádrží je u cestovních motorek blbost.
A stránkách BMV si poslechněte zvuk výfuků na 800 GS a Akrapa na 900 GS a zkuste najít nějaký rozdíl.
De facto je to pouze placebo efekt, máte zvukově originální výfuk BMW, pouze s nápisem Akrapovič.
2 reakce
Tempomat je bohužel dost nelogicky za příplatek, navíc docela raketa cca 8 tis korun.
Starší F800GS, byla pořád ještě o 5 kg lehčí. Toto nevypadá špatně a má to možnost konečně nastavit i přední tlumič
. Jen ta nádrž, to je škoda, že je malá, měli to nechat jak u té starší 800GS pod sedlem. Na ten subtilní zadek stejně každý dá pořádný držák a plotnu a je dalších 5 kg zpět, jestli to udělali jen k vůli váze, aby mohli napsat 219kg kdo ví? Přední světlo hlásí návrat k Dakaru 650. Větší hmotnost a menší nádrž byla kdysi důvodem, proč jsem opustil BMW.
Tohle už je snad závod ve zmenšování nádrží... Proč u standardních modelů jsou ty nádrže pořád častěji menší a menší? Čest výjimkám.
Když chci cestovní enduro, chci velkou nádrž (20l by bylo ideální) a pořádný dojezd...
4 reakce
Já jsem celkem* pro (byl jsem fanda 650 - Dakaru...)
* ty "fórový" zadky se mi taky nelíbí, nemluvě o těch obřích vejfukach (z většiny jednoho kufru je spíš dipomatka, pokud nebude šíleně daleko, ale tam aspoň vim proč to tak asi musí bejt...)...
Taky mě hned napadl Transalp, když jsem viděl to přední světlo
Velice pozitivně hodnotím sníženou váhu, skoro na úroveň staršího modelu F800GS.
Nejlepší ovšem je, že konečně nasadili dopředu nastavitelnou přední vidlici !
1 reakce
Ta standardní verze vypadá hezky hubeně.
1 reakce
To symetrické světlo u 900GS je hnus. Jeví se moc čínsky či japonsky. Jinak vše ostatní pecka.
1 reakce
V zadu se furt točí ta pitomě malá 17" a prdel stroje je zredukovaná natolik, že nebude kam chytit bágly
No, a tim sem veškerý jedovatý sliny vyplival a z toho zbytku sem naprosto nadšenej. Klobouček BMW, tohle vypadá opravdu povedeně
Neukamenujte mě - vypadá jako nový transalp, který mě moc neoslovil po designové stránce, ale tohle se mi fakt líbí
Taky me s tim svetlem moc nedojali , ale pokud to pojali jako navrat ke stare F650GS Dakar , tak se jim to povedlo ....na duchod bude asi dobra
1 reakce
Velké zklamání co se týče vzhledu.Jestli bude mít takový podobný čumák i nová očekaváná GS1300 tak to potěš koště
.To Transalp má hezčí světlo .
1 reakce