motopoint_unor_shad




BMW posiluje cruisery R 18

Bavorská značka vstoupila do segmentu cruiserů s modelem R 18, vybaveným obrovským boxerem, na konci roku 2020 a od té doby se celá řada rozrostla již na pět modelů. Nyní Němci představili nové verze pro rok 2025, s povinným přechodem na normu Euro 5+ přichází více síly i pár dalších novinek.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Tisková zpráva začíná jednou dlouhou větou: „Ještě více zábavy z jízdy – to byl náš cíl při úpravě modelů BMW R 18 a R 18 Classic. Vylepšili jsme design, přidali řadu detailů a vylepšení z hlediska pohodlí a díky 18palcovému zadnímu kolu je R 18 ještě zábavnější. Technickou revizí prošly také modely BMW R 18 Roctane, R 18 B a R 18 Transcontinental s cílem uvést celou řadu BMW R 18 do souladu s normou EU 5+.“ Tak pravil Markus Lederer, vedoucí série vzduchem chlazených boxerů, a víc už bychom snad ani nemuseli dodávat. Ale to by byla škoda, protože er-osmnáctky jsou krásným kusem pojízdného nábytku, tak se modelům 2025 podíváme trochu na kobylku. Tou hlavní změnou a vlastně hnacím motorem pro úpravy byla nutnost úpravy na normu Euro 5+. Je příjemným pravidlem, že „plusko“ většinou motory nekastruje a naopak z nich konstruktéři dostanou ještě trochu síly navíc. To přesně platí i pro všechny R 18, obří vzduchem chlazený boxer prodělal revizi elektronické řídicí jednotky, výkon zůstal na 67 kW/91 koních, ale točivý moment se zvýšil o 5 Nm na nové maximum 163 Nm při pořád stejných 3000 otáčkách. To zní dobře, stejně jako fakt, že od 2000 do 4000 otáček máte k dispozici vždy více než 150 Nm. BMW k tomu říká, že „tím je zajištěno mimořádné potěšení z jízdy“, což určitě bude pravda, protože mimořádně potěšení jsme byli už ze stávajícího naladění motoru.

A teď už jednotlivé modely. Změn není mnoho, u téhle kategorie nemůžete dělat zemětřesení, spíš jsou to takové decentnosti. U základního R 18 to tedy bylo možná trochu více než decentní, protože tenhle model se z takového hodně retro klasika trochu proměňuje na čistý cruiser, když přišel o ty krásné plechové kryty přední vidlice a dostal nové blatníky, přičemž ten zadní kryje nyní větší 18“ kolo namísto předchozího 16“, přičemž ráfky jsou v základu lité s novým sedmipaprskovým designem. Původní menší zadní kolo můžete mít za příplatek, pokud by se vám hodně stýskalo. Lehce se upravovaly boční kastlíky, je tady nové pohodlnější sedlo s bohatším polstrováním, upraveným tvarem a nově možností sejmutí pomocí tlačítka pod krytem, komfortnější je i nové nastavení zadního tlumiče, určitě nepřehlédnete jiné tlumiče výfuku s pravidelným kruhovým průřezem namísto těch charakteristických placatých. Základní verze s černým metalickým lakováním má stříbrný motor, chromované výfuky a černé ráfky, nově ale bude k dispozici také Blacked Out varianta, která je celá černá a která je novinkou pro všechny verze. Plus samozřejmě Option 719, u základního modelu nazvaná Olivine, se zelenou metalízou a spoustou doplňků.

Zbylé čtyři modely už vezmeme jenom ve zkratce, protože na nich skoro nic není. Vlastně akorát u R 18 Classic, což je ta cestovní verze cruiseru s velkým plexi a brašnami, došlo ke změně na předku, když blatník původně z „béčka“ kryje větší 19“ kolo namísto původní šestnáctky.

Svérázný R 18 Roctane je hlavně o jiných barvách a novém příplatkovém paketu Komfort, cestovní křižníky R 18 B a R 18 Transcontinental obdržely na pravé řídítko tlačítko pro rychlý přístup k funkcím, jako je třeba přímá aktivace vyhřívání rukojetí, aniž by bylo nutné procházet menu pomocí multifunkčního ovladače. Dříve zde byl umístěn spínač centrálního zamykání, jež ale lze stále pohodlně ovládat pomocí klíče dálkového ovládání. Paket Komfort je dostupný i pro ně.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist