globalmoto_duben_nolan




BMW od příštího roku jedině s ABS

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Yamasaki (394) napsal 29.07.2012 v 00:16

Seikos: Ideální rozložení brzdné síly je proměnlivé. Někdo uvádí 60:40, někdo zas 70:30. Hlavní ale je, aby byla obě kola při maximalním brždění v mírném prokluzu (smyku) to potom dosahuje brždění největší účinosti. A právě o tuto radost s hledáním nejefektnějšího brzdného účinku a klouzání po asfaltu nás EU chce připravit. Prostě blbečku, zmáčkni páčku a ono už to nějak zastaví. ABS může být dobré tak pro turisty a pro různé výletníky, kteří se na motce jen vozí. Ale pokud někoho baví jezdit čistě pro zábavu, hledat limity sebe a stroje, je to vyloženě na obtíž. Prostě já chci na své mašině brzdit jak chci já, učit se, pilovat a ne jen mačkat páčky a tlačítka a přitom vypnout mozek...

_Cherokee_ (0) napsal 23.07.2012 v 12:51

I krosky? :)

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 23.07.2012 v 03:43

no, jen chybi aby EU naridila motorkarum jezdit autama, to ma prece 4 kola a zabrzdi to na 2x kratsi draze!

Richia (2) napsal 21.07.2012 v 09:04

Omlouvam se za "preklep" - ne ACS ale ASC

Richia (2) napsal 21.07.2012 v 02:48

SpikeMT : Chlape nemas pravdu, S1000RR zabrzdi o 60 cm lepe oproti K1300S. Pokud mas zajem, mohu Ti poslat PDF s tim to testem.
Jinak, a zatim si stojim, si na ABS stezuji jen, no, "nedelni" motorkari, co vyndavaji motorku jen v nedeli a za jasneho pocasi od kvetna do max. rijna...
Pokud budete jezdit po cely rok, pres dest, snich a led, ocenite ABS jako nic. Stejne je to i se systemem ACS u BMW - protikluzovy system. Pokud toho najezdite vice jak par kilometru - bavme se o desitkach tisic kilometru, hodne to ocenite. Napr. u mne s K1300S se mi kotrolka roznula asi 7x. ctyrikrat v pohode, trikrat bych to bez toho systemu nezvladnul. Stejne je to i s ABS. Ocenoval jsem to hlavne v nepredvidatelnych situacich, ktere byly zavineny ne mnou - nedali se predvidat.
To, ze mam ABS mi umoznuje jezdit v hustem desti po nemeckych dalnicich pres 260. Dle meho, mne to posouva dal, nez bych si mohl dovolit bez tohoto systemu.
JINA vec je, pokud se budeme bavit o zavodni, ci uzavrenem okruhu. Za pekneho pocasi je nejlepe ABS a jine podpurne systemy vypnout. A uzit si tu srandu

A hlavne, kazda motorka BMW k dnesnimu datu ma moznost vypnout ABS a ACS. Je to jen na Vas, jestli si to troufnete. Ja, bez uzardeni si to v normalnim provozu proste nedovolim. To je velmi nestandartni a neobvykle. Jizde zdar!!

Klouda (52) napsal 20.07.2012 v 22:20

SpikeMT myslím, že Sršeň by tě rychle vyvedl z omylu

kokonhead (28) napsal 20.07.2012 v 16:12

to ABS mi ani tak nevádí, jako to, že nám EU bude za chvíli nařizovat kdy máme chodit na záchod a kolik papíru při tom spotřebovat, atd. atd., ale já vím to sem nepatří...

SpikeMT (19) napsal 20.07.2012 v 12:05

Kdo na to nadává, v životě s ABS nejel. Mám K1300R a takový brzdy jako jsou na týhle motorce nemá žádná jiná. Dualní s ABS a nic, opakuji nic jednostopého bez ABS nezabrzdí na kratší dráze jak Káčko, už jsme to fakt zkoušeli proti jiným motorkám. Samozřejmě je to ovlivněné i předním zavěšením kola, které se neponoří na doraz a tak udržuje stále ideální kontakt s vozovkou.

karf (54) napsal 20.07.2012 v 10:52

Zajímavý, že auta maj abs skoroa automaticky dost dlouho a nikoho to nevzrušuje...včetně imprez a lancerů
co teprve až eu nakáže montovat do motorek airbagy

btw: tahle diskuze je dost neobjektivní - ti, co se rozstříkli po smyku o auto nebo strom, tu výhody abs nepochválí

rrss (0) napsal 20.07.2012 v 09:33

mirazciny: dekuji za potvrzeni, presne stejny nazor jsem mel na ABS na mem RS1100R, ale tam bylo tlacitko vypnuti. Navic staci podlozit snimac jednou podlozkou navic a ABS prestane fungovat, nebo podlozit napajeni jednotky dvema diodami, pak pri startu zjisti nizke napeti baterie a taky se vypne. Akorat ze pak mas na pristrojovce zeleznicni prejezd (stridave blikajici cervene kontrolky).
Nicmene u novych motorek bych se ABS nebal, protoze uz urcite nebude spinat jen 3x za sekundu jako ta stara generace. Tem co nadavaji na 3 kg vahu systemu, doporucim zhubnou nebo brat o 4 l benalu min

DaveLister (82) napsal 19.07.2012 v 22:00

F.U.C.K. EU!!! A to nejen za ABS...

Stewe (13) napsal 19.07.2012 v 13:04

Skoro každej tu brečí nad ABS jaká je to lofasina a článek je o tom, že ho bude montovat firma BMW do svých motorek už přístí rok. Kolik z Vás zde nadávajících si půjde koupit BMW?
Je s podivem, že když jde někdo kupovat jetý BMW, tak důsledně dbá na to, aby ta motorka za takový prachy už měla ABS a když už ho budou mít všechny motorky, ta se zase nadává

MIK27 (0) napsal 19.07.2012 v 11:18

Jen ať to montují všude. Jsme všema deseti pro.

Fofr_BmW (8) napsal 19.07.2012 v 10:36

Seikos:ABS zasahujícíza hranicí přilnavosti?Ještě aby tomu bylo jinak .Při používání brzd systému BMW Motorrad Integral ABS přizpůsobí rozložení brzdné síly mezi přední a zadní brzdu tak,aby odpovídala zátěži motocyklu(viz manual K1200R).Není přesný poměr 80:20 ,ale proměnlivý.

afro-r1 (512) napsal 19.07.2012 v 10:16

Pokud je 98,5% vsech S1000RR (u ostatnich podobne)objednano s ABS, pak se nedivim vyrobci, ze si chce zjednodusit vyrobu a logistiku. Kdyz to navic muze podat pod libivym euro-heslem, pak je spis s podivem, ze to neudelal uz drive.

seikos (975) napsal 19.07.2012 v 08:57

Fofr: jednak duální brzdy brzdí v poměru 80:20 a za druhé duální brzdy jsou jen na velmi omezeném počtu motorek

seikos (975) napsal 19.07.2012 v 08:53

Moderní ABS není to co bývalo. Zasahuje za hranicí přilnavosti. Mě na Guzzi při plných brzdách a ABS píská guma a jde od ní čoud. A brzdí jako ďas.
Komu se to nelíbí, ať si ABS odpojí. Stačí sundat kotouček z kola

Fofr_BmW (8) napsal 19.07.2012 v 08:51

Při koupi pro mě právě bylo rozhodující ABS.Při zmáčknutí přední brzdy začne brzdit i zadní v poměru asi 60 - 40.Už nekolikrát jsem tohle ocenil třeba na dálnici kdy inteligentní plechovkář v levém pruhu když jsem ho dojíždel pro jistotu začal brzdit.Do studených kotoučů se desky zahryzli,a pak ABS udělalo svoji práci na .

PJ_1986 (0) napsal 19.07.2012 v 07:45

tyhle totalitní manýry jsou k vsteku. Jak to bude pokračovat? Od roku 2020 se nebudou moct prodávat sportky, ale jenom choppery protože jsou určitě bezpečnější? Zakážou mi kafe, protože zvedá tlak? Už aby šel celej Sovětskej svaz evropskejch státu do prdele kam patří

Skalda (0) napsal 18.07.2012 v 23:37

lze proti tomuto kroku namitnout leccos, napr. to, ze odstranuje moznost volby a i pri pouzitem vypinacim tlacitku s sebou vozite 10 kg zbytecne zateze

BaRT_Czech (45) napsal 18.07.2012 v 22:14

tak od roku 2016 další možnost výdělku : přidělání deaktivace ABS to bude mít každej garážmistr radost

starej-Lupo (-2) napsal 18.07.2012 v 22:00

Za mě abs jo. Když by zabránilo jedinýmu držkopádu za životnost motorky, tak se vyplatí- škoda na zdraví+ušlá mzda za dobu léčení, škoda na motce a oblečení. Většinou je to vždycky přes 30 tisíc, než je cena pořízení abs. Nařízení povinně je věc jiná... U FZ1 se i při regulaci abs na suchu zvedá zadní kolo a popískává př. guma. Za mokra okamžitě poznáš limit přilnavosti gum a se suchejma gatěma (uvnitř) a zpomaluje to ku... dobře.

bastard69 (-9) napsal 18.07.2012 v 21:59

európska P1čovina!! Kto nemá na to aby skrotil motorku nech si ju nekupuje a ked sa zabije, jeho problém.

kuk (2) napsal 18.07.2012 v 21:48

Osobně bych tuhle atrakci zavedl povinně všem evropským jezdcům v moto GP. Australani a amíci ať se válej jak chtěj

dismartin (10) napsal 18.07.2012 v 20:45

normální eurokosočtvercovina

Pjercak (48) napsal 18.07.2012 v 19:44

To už se nebude jezdit smykem jako

mirazciny (21) napsal 18.07.2012 v 18:11

s ABS jsem už několikrát byl velmi blízko návštěvě kufru auta přede mnou. Konkrétně BMW GS při aktivovaným ABS jede jako by to nemělo brzdy takže situaci řešil až hodně orosený úhybný manévr, jinak bez šance zastavit s ABS dřív než GS rozpůlí kufr u auta přede mnou. Nikdy dřív se mi to nestalo na motorce bez ABS, maximálně šlo zadní kolo do luftu, ale dalo se to ubrzdit. Bohužel kvuli televeru a naprosto nulový odězvě při brždění je zapnutý ABS na GS nutnost

Crowley (1) napsal 18.07.2012 v 17:46

Pochválena budiž Evropská Unie a blahořečen budiž její dohled nad obyčejným, tupým blbem - v tomto případě motorkářem.
Místo toho, abych si svobodně vybral, co si koupím (a tím pádem i zaplatím), rozhodl nějaký úředník za mne.
Je sice hezké, že si budu moci ABS vypnout. Zaplatím jej tak jako tako tak.

Dzimy (8) napsal 18.07.2012 v 16:55

Já už sem se jednou vymáznul díky tomu, že sem se leknul a hňápl po brzdě... to jsem tenkrát litoval, že tam ABS není. Na druhou stranu, kdo se jednou začne spoléhat na ABS už se asi nikdy nenaučí pořádně brzdit sám. Za mě pokud se bude dat vypnout tak je to plus...

Interceptor (108) napsal 18.07.2012 v 16:34

Tomas75-ale tobě vůbec nikdo nic nenařizuje. Nařízují výrobcům.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist