Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
nic nového,, leda by byl doživotní... já na řetěz najedu běžně cca 30tkm a za tu dobu ho namažu tak 2-3x a to jen když se v garáži hodně nudím. přijde mi to mazání jako nesmysl,, kdybych ho měl mazat každejch 1000km jak se radí, tak bych za oleje vyházel víc peněz než za novou řetězovou sadu každých 30tkm...
Nabízím trochu historie
V dobách dávno minulých jsem vlastnil JAWA 90.
Řetěz obyč. si o těsnění mohl nechat jenom zdát
Ale byl celý v gumovém tubusu, takže se k němu prach a bláto nedostalo.
Takže jednou za rok kouknout, trochu došponovat.
Myslím, že podobné řešení měli, tuším, některé naše Jawy 350.
Až na to zase výzkumníci přijdou, bude životnost stávajících řetězů dvojnásobná.
Tak se těším
Pánové, my tady na tom fóru jednou postavíme i špičkovou virtuální motorku, kterou bude pilotovat Top jezdec s DNA VR, MM,JL a pro Jendu kus JR ... tolik mouder proste jinde člověk nenashromáždí ... no nic, je krasně, tak jdu maznout kardan na KTMce a jedu
Alkaloid: jseš si opravdu jistý tím, že mezi rozetou a řetězem nic z maziva kvůli tlaku nevydrží? Proč se tedy mažou třeba kuličková ložiska? Vždyť tam je to zatížení v místě/budě, kde jede kulička po kroužku, také ohromné (možná, ještě větší než u řetězu). Jednou jsem byl na nějaké přednášce ohledně maziv, údržby a diagnostiky ložisek a tam nějaký pán připodobňoval strukturu oleje - jeho molekuly - ke špagetám a přísady ke kečupu. Říkal, že v místě největšího zatížení se sice ty "špagety" skutečně roztáhnou od sebe (tedy nevydrží tam, jak tvrdíš), ale pak je tam právě důležitý ještě ten "kečup". Neřekl bych, že je tedy mazat zbytečné. Jen můj laický názor.
Tak toje jasne. Řetěz je z nerezavějicích materiálů a až bude suchý a zaprášený (zabahněný či jinak zaprasený) a bude pískat a šustit jak kráva, tak stačí pochcat a je hotovo. Jako činidlo před pochcáním se jezdci doporučuje konzumovat bavorské dvanáctistupňové žitné pivo. Výsledek zaručen
Úžasná doba...aby člověk dostal Oscara, musí režisér obsadit všechny druhy pohlaví. Problém je ten, že se to tak rychle mění...že to snad ani nejde.
Já jen čekám na dobu kdy se dočtu že vlastně ani není třeba používat motorový olej?
Tak jsem se podíval, co o tom řetězu píšou na stránkách BMW v angličtině a němčině a dospěl jsem k závěru, že u Reginy vyvinuli řetěz s takovou povrchovou úpravou, že z pohledu materiálů použitých na řetězu, není tento řetěz potřeba mazat a protože si věří tak, že prohlašují, že nebude docházet k jeho opotřebení/vytahání, ani nebude tento řetěz nutné dopínat. Ale pozor, opět z pohledu řetězu. Podle mého názoru by se tomu potud dalo i věřit. Jenže se domnívám, že se toho pak bohužel chopilo propagační oddělení BMW, pro jehož pracovníky se rovná to, že když se řetěz jako takový nevytahá, není už řetěz nutné dopínat vůbec - nějak prostě pozapomněli na to, že ten řetěz se po něčem pohybuje.
Tak mi to připadá, jako kdyby se chtěl nějaký pracovník PR oddělení BMW pověsit za tanga do průvanu, zjistil, že se mu při tom přetrhnou, tak by si koupil tanga tak odolná, že se nepřetrhnou a zapomněl, že se mu potom zaříznou do prdele.
(Citace)"Rozsáhlé laboratorní i silniční testy prokázaly, žeřetěz HPE má životnost PŘINEJMENŠÍM SHODNOU, NE-LI VĚTŠÍ NEŽ TRADIČNÍ PRAVIDELNÉ MAZANÝ Z-kroužkový řetěz.“
Tak tento článkový válečkový řetěz, navíc klasické konstrukce s mazivem
utěsněném na exponovaných kluzných plochách jeho součástí X - kroužky,
PRÝ NENÍ TŘEBA ČISTIT ...
Přitom je na zdejších fotografiích jasně patrno, že je řetěz na celém jeho povrchu "obalen" mazivem .
Uživatel tohoto řetězu tedy bude asi muset jezdit v absolutně bezprašném prostředí, aby abrazivní částice vzdušného znečištění nad vozovkou neulpívaly za provozu na mazivu,COŽ JE VYLOUČENO. Nemluvě o provozu na mokré vozovce !
Brusné "pastě" postupem času vytvořené z maziva a prachových částic, připusťme odolá tento "zázračný" řetěz REGINA(?), v ceně určitě odpovídající
této avantgardní technologii ,
ALE ŘETĚZOVÁ KOLA, na která výrobci určitě nepoužijí "diamantově tvrdý"
materiál, budou na konci jejich životnosti t.j. opotřebení DALEKO DŘÍVE ,
když mezizubové rozteče na nich budou podstatně větší, než na
na "nevytahaném - neopotřebitelném" řetězu ...
No a při provozu zcela suchých válečků na zcela suchém povrchu zubů řetězových kol už základy fyziky jasně dokazují, že tak zvaně "nasucho",
je vždy opotřebení rychlejší / větší, než když jsou kontaktní plochy součástí separovány mazivem .
Je pravda, ze o stul vedle v predvyvoji BMW se treni a ztraty resily hodne (spousty mravenci prace navic udelali "zadarmo" diplomanti )
Ono usetrit 5% ztrat muze byt u motorky treba 10 koni, ktere konkurence mit nemusi...
Autor pozapomněl napsat, že ten řetěz je určitě chytrý, mladý a krásný, a když si jej stáhnete do aplikace, bude dokonce za vás i sám jezdit.
Prostě chytrost, mládí a krása proniká i do strojírenství a vy, co to nechápete a nechcete utrácet penízky za předměty vyrobené v (nebo spíš pro) soudruhy akcionáře Bayerische Motor Werke, jste úplně OUT.
Aby se nakonec nezjistilo, že ze trojnásobek ceny koupíte řetez, který vydrží dvojnásobný nájezd, ale během jeho životnosti vyměníte pětkrát rozetu a pastorek...
Tak zrovna u BMW by to byl zázrak, o kvalitě jejich"normálního" řetězu velmi pochybuji. Ten byl narezlej a to jen vodu viděl ikdyž zaplatit za něj chtěli víc jak ostatní za celou řetězovku ( aleto mi bylo vysvětleno, že to je tím, že je to pouze druhovýroba, proto můžou být levnější D.i.D., ČZ atd.
Moderni retezy se mazat nemusi, dyt olej se stejne do krouzku nedostane a mezi rozetou a retezem diky tlaku navydrzi vic jak jednu otacku, tak proc resit mazani? Akorat to stoji prachy a zasirate si motorku.
Kdo maže ten jede platilo vždy a všude Supertvrdý materiál - no bude to nejspíš jen delší doba bez údržby,ale bez mazání??? Je to italský řetěz a těm já tolik nevěřím...
Dokážu pochopit trvanlivost a kvalitu materiálu, i povrchových úprav. Ty budou určitě na dobré úrovni, možná špičkové. Ale že by se řetěz nemusel mazat a nevytahal se. To mi přijde jako fakt nesmysl i při sebelepší údržbě. Samozřejmě ta životnost být delší může.
Nulové tření neexistuje, stejně jako dokonalá těsnost, toliko fyzika... Pokud má PR pravdu, perpetuum mobile je za rohem.
1 reakce
papiboy: To je motorka v "jiným stavu"?
Kým Nemci vymyslia dokonalú reťaz, Mahindra vyrieši, že "Jawy" to nebudú potrebovať...
2 reakce
Jako bych takovou velkohubou německou hlášku už někdy slyšel, ale zněla asi takhle: "příští týden jsou naše tanky v Moskvě".
nic nového,, leda by byl doživotní... já na řetěz najedu běžně cca 30tkm a za tu dobu ho namažu tak 2-3x a to jen když se v garáži hodně nudím. přijde mi to mazání jako nesmysl,, kdybych ho měl mazat každejch 1000km jak se radí, tak bych za oleje vyházel víc peněz než za novou řetězovou sadu každých 30tkm...
2 reakce
Nabízím trochu historie
V dobách dávno minulých jsem vlastnil JAWA 90.
Řetěz obyč. si o těsnění mohl nechat jenom zdát
Ale byl celý v gumovém tubusu, takže se k němu prach a bláto nedostalo.
Takže jednou za rok kouknout, trochu došponovat.
Myslím, že podobné řešení měli, tuším, některé naše Jawy 350.
Až na to zase výzkumníci přijdou, bude životnost stávajících řetězů dvojnásobná.
Tak se těším
3 reakce
Pánové, my tady na tom fóru jednou postavíme i špičkovou virtuální motorku, kterou bude pilotovat Top jezdec s DNA VR, MM,JL a pro Jendu kus JR ... tolik mouder proste jinde člověk nenashromáždí ... no nic, je krasně, tak jdu maznout kardan na KTMce a jedu
1 reakce
Alkaloid: jseš si opravdu jistý tím, že mezi rozetou a řetězem nic z maziva kvůli tlaku nevydrží? Proč se tedy mažou třeba kuličková ložiska? Vždyť tam je to zatížení v místě/budě, kde jede kulička po kroužku, také ohromné (možná, ještě větší než u řetězu). Jednou jsem byl na nějaké přednášce ohledně maziv, údržby a diagnostiky ložisek a tam nějaký pán připodobňoval strukturu oleje - jeho molekuly - ke špagetám a přísady ke kečupu. Říkal, že v místě největšího zatížení se sice ty "špagety" skutečně roztáhnou od sebe (tedy nevydrží tam, jak tvrdíš), ale pak je tam právě důležitý ještě ten "kečup". Neřekl bych, že je tedy mazat zbytečné. Jen můj laický názor.
1 reakce
Bez maziva se to taky zahřívá jak kráva
To pak zase ty kroužky moc nevydrží..
Budu věřit klasice
Řetěz nikdo ještě ani neviděl a už každý ví, že nefunguje.
2 reakce
Tak toje jasne. Řetěz je z nerezavějicích materiálů a až bude suchý a zaprášený (zabahněný či jinak zaprasený) a bude pískat a šustit jak kráva, tak stačí pochcat a je hotovo. Jako činidlo před pochcáním se jezdci doporučuje konzumovat bavorské dvanáctistupňové žitné pivo. Výsledek zaručen
1 reakce
Úžasná doba...aby člověk dostal Oscara, musí režisér obsadit všechny druhy pohlaví. Problém je ten, že se to tak rychle mění...že to snad ani nejde.
Já jen čekám na dobu kdy se dočtu že vlastně ani není třeba používat motorový olej?
3 reakce
Tak jsem se podíval, co o tom řetězu píšou na stránkách BMW v angličtině a němčině a dospěl jsem k závěru, že u Reginy vyvinuli řetěz s takovou povrchovou úpravou, že z pohledu materiálů použitých na řetězu, není tento řetěz potřeba mazat a protože si věří tak, že prohlašují, že nebude docházet k jeho opotřebení/vytahání, ani nebude tento řetěz nutné dopínat. Ale pozor, opět z pohledu řetězu. Podle mého názoru by se tomu potud dalo i věřit. Jenže se domnívám, že se toho pak bohužel chopilo propagační oddělení BMW, pro jehož pracovníky se rovná to, že když se řetěz jako takový nevytahá, není už řetěz nutné dopínat vůbec - nějak prostě pozapomněli na to, že ten řetěz se po něčem pohybuje.
Tak mi to připadá, jako kdyby se chtěl nějaký pracovník PR oddělení BMW pověsit za tanga do průvanu, zjistil, že se mu při tom přetrhnou, tak by si koupil tanga tak odolná, že se nepřetrhnou a zapomněl, že se mu potom zaříznou do prdele.
(Citace)"Rozsáhlé laboratorní i silniční testy prokázaly, žeřetěz HPE má životnost PŘINEJMENŠÍM SHODNOU, NE-LI VĚTŠÍ NEŽ TRADIČNÍ PRAVIDELNÉ MAZANÝ Z-kroužkový řetěz.“
2 reakce
a jak bude dostavat na držku sekundarni kolo a rozeta?
1 reakce
Tak tento článkový válečkový řetěz, navíc klasické konstrukce s mazivem
utěsněném na exponovaných kluzných plochách jeho součástí X - kroužky,
PRÝ NENÍ TŘEBA ČISTIT ...
Přitom je na zdejších fotografiích jasně patrno, že je řetěz na celém jeho povrchu "obalen" mazivem .
Uživatel tohoto řetězu tedy bude asi muset jezdit v absolutně bezprašném prostředí, aby abrazivní částice vzdušného znečištění nad vozovkou neulpívaly za provozu na mazivu,COŽ JE VYLOUČENO. Nemluvě o provozu na mokré vozovce !
Brusné "pastě" postupem času vytvořené z maziva a prachových částic, připusťme odolá tento "zázračný" řetěz REGINA(?), v ceně určitě odpovídající
této avantgardní technologii ,
ALE ŘETĚZOVÁ KOLA, na která výrobci určitě nepoužijí "diamantově tvrdý"
materiál, budou na konci jejich životnosti t.j. opotřebení DALEKO DŘÍVE ,
když mezizubové rozteče na nich budou podstatně větší, než na
na "nevytahaném - neopotřebitelném" řetězu ...
No a při provozu zcela suchých válečků na zcela suchém povrchu zubů řetězových kol už základy fyziky jasně dokazují, že tak zvaně "nasucho",
je vždy opotřebení rychlejší / větší, než když jsou kontaktní plochy součástí separovány mazivem .
a me to mazani a napinani tak nejak prijde ze to patri ke kulture jezdeni na motorce. asi bych se bez toho cejtil nesvuj.
jo mam skutra, kde to neresim, ale na SBK vim, ze retez je to nejlepsi (vaha, vykon) a patri k tomu udrzba.
1 reakce
A výrobci nýtovaček nebudou mít co žrát.
Aj sustruh ma na nozi nastrojovu ocel a musi sa mazat
Kdepak ti sudruzi z NSR udelali chybu ?
1 reakce
Mám z toho ambivalentní pocity
1 reakce
Je pravda, ze o stul vedle v predvyvoji BMW se treni a ztraty resily hodne (spousty mravenci prace navic udelali "zadarmo" diplomanti )
Ono usetrit 5% ztrat muze byt u motorky treba 10 koni, ktere konkurence mit nemusi...
taky si ho soudruzi z BMW nechají náležitě zaplatit... Každý chléb má svoji kůrku
1 reakce
Autor pozapomněl napsat, že ten řetěz je určitě chytrý, mladý a krásný, a když si jej stáhnete do aplikace, bude dokonce za vás i sám jezdit.
Prostě chytrost, mládí a krása proniká i do strojírenství a vy, co to nechápete a nechcete utrácet penízky za předměty vyrobené v (nebo spíš pro) soudruhy akcionáře Bayerische Motor Werke, jste úplně OUT.
Aby se nakonec nezjistilo, že ze trojnásobek ceny koupíte řetez, který vydrží dvojnásobný nájezd, ale během jeho životnosti vyměníte pětkrát rozetu a pastorek...
Tak zrovna u BMW by to byl zázrak, o kvalitě jejich"normálního" řetězu velmi pochybuji. Ten byl narezlej a to jen vodu viděl ikdyž zaplatit za něj chtěli víc jak ostatní za celou řetězovku ( aleto mi bylo vysvětleno, že to je tím, že je to pouze druhovýroba, proto můžou být levnější D.i.D., ČZ atd.
Moderni retezy se mazat nemusi, dyt olej se stejne do krouzku nedostane a mezi rozetou a retezem diky tlaku navydrzi vic jak jednu otacku, tak proc resit mazani? Akorat to stoji prachy a zasirate si motorku.
4 reakce
Ondrejj to trefil nejlíp
Kdo maže ten jede platilo vždy a všude Supertvrdý materiál - no bude to nejspíš jen delší doba bez údržby,ale bez mazání??? Je to italský řetěz a těm já tolik nevěřím...
Dokážu pochopit trvanlivost a kvalitu materiálu, i povrchových úprav. Ty budou určitě na dobré úrovni, možná špičkové. Ale že by se řetěz nemusel mazat a nevytahal se. To mi přijde jako fakt nesmysl i při sebelepší údržbě. Samozřejmě ta životnost být delší může.
1 reakce