gmoto_lambretta2




BMW lehce upravilo skútry C 400 a posílá je dál

Bavorská značka vstoupila do segmentu maxiskútrů střední třídy v roce 2018, kdy se začal prodávat model C 400 X určený hlavně do města, o rok později potom následovala cestovnější a luxusnější verze GT. Nad jejich budoucností visely v posledních měsících otazníky, které nyní BMW definitivně vymazalo – čtyřstovky splní normu Euro 5 a budou dostupné i nadále.

Kapitoly článku

Zatímco některé značky se snaží své novinky představit naráz, u BMW preferují roztažení do delšího časového úseku. Ty nejdůležitější už jsou venku, jejich seznam najdete v tomto článku a tady jsme se již na ně byli i podívat s kamerou a foťákem, ale pořád jsme ještě nevěděli, jak to bude se skútry. Protože máme informaci, že větší dvouválcové C 650 se doprodávaly a s dalším pokračováním se v nejbližší době údajně nepočítá, v nabídce momentálně není ani elektrický C evolution, a to přitom Němci už delší dobu prohlašují, jak pro ně bude segment městské mobility důležitý, byť především v elektrické podobě (viz náš únorový rozhovor se šéfem značky Markusem Schrammem a představení téměř sériového elektroskútru Definition CE 04). Teď máme jasno: nabídku skútrů BMW aktuálně budou tvořit modely C 400 X a C 400 GT, jež pokračují i v roce 2021.

Pro ty z vás, kdo si C 400 již koupili, máme dobrou zprávu. Úpravy na modelech ´21 jsou minimální, takže vás vůbec nemusí trápit, že máte doma starší verzi. A ti, kdo váhali s koupí, si zase nemusejí nadávat, že by teď měli platit víc. Ceny pro modely 2021, které by fyzicky měly být k dostání o května, totiž zůstávají nezměněné: za iksko dáte v základu 179 000 Kč, za gétéčko 207 500 Kč. Zvnějšku poznáte novinky akorát podle nových barevných variant: městské C 400 X bude standardně v černé metalíze, připlatíte si za šedou metalízu nebo styl Sport v kombinaci černé a modré metalízy, cestovní GT je zase v základu bílé a za příplatek máte buď trochu jinou šedou metlu anebo styl Triple Black, tedy černou metalízu. Trochu odvázanější barvy by možná neškodily, na druhou stranu u BMW jsme na decentnost zvyklí.

 

Důvodem k inovacím byla samozřejmě nová norma Euro 5. Aby jí bylo dosaženo, dostaly skútry elektronické ovládání plynu, širokopásmovou lambda sondu, trochu jiný katalyzátor a upravovala se hlava válce. Mezi další změny patří jiný snímač na krytu alternátoru, upravený kabelový svazek či upravená regulace volnoběžných otáček, která nyní probíhá jiným způsobem. Kromě ekologicky vstřícnějších čmoudíků BMW slibuje ještě plynulejší a citlivější odezvu na plyn. Sensitivní jedinci by měli poznat jinak nastavenou spojku, která dostala tužší pružiny s menší tolerancí jejich tuhosti, takže teď spojka spíná při vyšších otáčkách a v menším otáčkovém rozsahu a prý došlo i k eliminaci opožděného rozpojení spojky, které bylo v některých situacích známé z předchozího modelu. Parametry zůstaly skoro stejné, pořád má jednoválec o objemu 351 cm3 výkon 34 koní při 7500 otáčkách, maximum točivého momentu také zůstalo na hodnotě známé z minula, tedy 35 Nm, ovšem je ho dosahováno o 250 otáček dříve. To ale těžko poznáte, stejně jako navýšení hmotnosti o 2 kg na 206, resp. 214 kg.

V rámci modernizace se vývojáři podívali trochu i do nastavení kontroly trakce ASC, která se odteď může pochlubit automatickou kalibrací poloměrů kol (když měníte gumy, nemusíte už kalibrovat ručně), navíc je nově nastavena pro nižší hodnoty tření a má zabírat citlivěji. Jestli vás dříve rozčilovaly její reakce zejména na mokru a vypínali jste si ji, teď už to dělat nemusíte. Informace, že jsou nově obě čtyřstovky v Číně homologované na 139 km/h jako ve zbytku světa, je pro našince důležitá asi jako ordinační hodiny místního zvěrolékaře ve finské vesnici, ale aspoň vidíte, co všechno občas výrobci do svých tiskových zpráv dávají. Daleko důležitější je samozřejmě zpráva, že kromě 12voltové zásuvky je přední pravý úložný prostor vybaven USB zdířkou a že se změnila pozice osvětlení podsedlového prostoru, odteď vám světlo půjde shora a ne zboku. Namísto všech výše jmenovaných úprav ovšem bude u modelů 2021 jezdec pravděpodobně vnímat nejvíce změnu na brzdové soustavě, která dostala odlišné přední třmeny, jež slibují stabilnější účinek a jednoznačněji vnímaný nástup brzdění, vylepšeno bylo také vracení brzdových pístků po puštění brzdové páčky. A především konstruktéři vyladili chod obou brzdových páček tak, aby měly symetrické dávkování brzdného účinku, čili aby chodily obě stejně. Drobnost, ale při jízdě potěší.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist