BMW F 450 GS slibuje být nekomplikované a robustní. A dostává úplně novou spojku

Tohle oznámení jsme v rámci výstavy EICMA naopak očekávali. Když BMW přesně před rokem ukázalo koncept F 450 GS, netajilo se tím, že se jedná o v podstatě hotovou motorku, jejíž produkční verze se bude od konceptu lišit jen minimálně. Právě odhalená sériovka tedy v ničem zásadně nepřekvapuje, byť k nějakým drobným změnám oproti konceptu došlo.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Změny v designu oproti konceptu jsou vidět při prvním pohledu na přední partii, kde se místo LED světla ve tvaru X po vzoru R 1300 GS objevuje o dost obyčejněji vypadající světlomet s dvojicí projektorů, schovaný pod plexi. Nutno říci, že původní řešení na konceptu vypadalo o dost „akčněji“, na druhou stranu jsou i tací, kteří světlomet velkého GS nemohou vystát. Co se ale týče bočního profilu, plastů kolem čtrnáctilitrové nádrže a sedla, tady se neměnilo prakticky nic.

 

A nic moc se nezměnilo ani na technice. Základem je příhradový rám z ocelových trubek se šroubovaným podsedlákem, využívající motor jako nosný prvek. Zadní kyvná vidlice je klasicky oboustranná, hliníková, odpružená centrálním tlumičem KYB s nastavitelným předpětím a odskokem. KYB je rovněž obrácená přední vidlice, na té však nic nenastavíte, tedy pokud nepřiplatíte za sportovní podvozek, v němž má vidlice nastavitelné předpětí a útlum. Devatenáctipalcové přední kolo i zadní sedmnáctka jsou v základu lité, ovšem v nabídce příslušenství budou vyplétané ráfky. Přední brzda je jednoduchá, s 310mm kotoučem a čtyřpístkovým brzdičem.

Krátké šasi slibuje nejlepší možnou ovladatelnost, ergonomie je přizpůsobená terénnímu ježdění, nechybí stupačky s vyjímatelnou gumou a s překlopnou pákou zadní brzdy. Už ve standardu dostanete i nastavitelné páčky na řídítkách a dokonce vyhřívané rukojeti. Sedlo je standardně dvoudílné s výškou 845 milimetrů, ale v nabídce se objeví i snížené sedlo 830 milimetrů, nebo naopak vysoké rovné o výšce 865 milimetrů. Zvednout lze i řídítka, a to představci o výšce 20 milimetrů. K mání bude taky několik variant větrných štítů, z nichž některé jsou nastavitelné. A to nejdůležitější – pohotovostní hmotnost činí 178 kilogramů.

Nutno podotknout, že o moc lehčí by motorka nemohla být už jen kvůli legislativě. Výkon řadového dvouválce 420 cm3, pálícího po 135 stupních, je totiž rovných 48 koní – tedy 35 kW. Jelikož řidičské oprávnění A2 omezuje vedle výkonu i poměr výkonu a hmotnosti, může motorka s 35 kW vážit přinejmenším 175 kilogramů.

Oněch 48 koní přichází v 8 750 otáčkách za minutu, točivý moment pak činí 43 Nm v 6 750 otáčkách. Převodovka je šestistupňová, v nabídce nechybí oboustranné rychlořazení, ale ani úplná novinka v podobě odstředivé spojky Easy Ride Clutch (ERC). BMW uvádí, že spojka funguje nesmírně citlivě, a to i při terénním manévrování. Pro vrcholné provedení GS Trophy se jedná o standard, ale lze ji zakliknout v konfigurátoru pro každé provedení. Na řídítkách současně zůstane i klasická spojková páčka.

Barevný TFT displej na místě budíků má 6,5 palce a disponuje konektivitou, ale i nastavením elektroniky v čele s jízdními režimy. Jak u BMW bývá zvykem, za příplatek dostanete ke standardním jízdním režimům i nastavitelné módy Pro, v nichž lze vypínat ABS a kontrolu trakce.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Možnosti konfigurátoru až nápadně připomínají větší GS modely. F 450 GS bude totiž k mání v několika výchozích výbavových verzích, odlišených celkovým pojetím. Nevýrazně černý základ se jmenuje prostě jen Basic, ke kterému lze přikoupit výbavový paket Exclusive, a následují varianty Sport a GS Trophy s vyšší výbavou, ale i jinou barvou. Sport je červená, Trophy pak nese klasickou GS trikoloru s převažující modrou.

Konfigurátor už si na oficiálních českých stránkách můžete vyzkoušet a uvidíte zde dokonce i ceny. F 450 GS startuje na částce 169 000 korun, za paket Exclusive připlatíte 7 480 korun, varianta Sport vyjde na příplatek 11 210 korun, vrcholná GS Trophy s veškerou výbavou na 19 190. Za vrcholné provedení tak dáte 188 190 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist