journeyman_brezen




BMW G 650 GS Sertão

Když se letos vrátil mezi endura od BMW jednoválcový model G650GS, byli jsme z něj trochu v rozpacích. V terénu jej značně limitují litá kola a malý rozměr předního ráfku, na silnici zase kvůli vibracím vzbuzuje kdovíjaké cestovatelské touhy. V Mnichově naštěstí bylo volání po dobrodružněji laděném modelu dobře slyšet, a v příští sezóně se můžeme tešit na off-roadovou verzi Sertão.

Kapitoly článku

Ať už se v BMW při vymýšlení jména pro nový model inspirovali původním významem slova Sertão, kterým dávní předkové dnešních Portugalců pojmenovali rozlehlé pláně objevené v Asii, nebo podobnou krajinou v Brazílii, pro níž se to samé označení používá v současnosti, každopádně vybrali název výstižný. K výletům do neprobádaných a neobydlených oblastí bude totiž nové G650GS jako stvořené.
Přitom stačilo na stávajícím modelu, který se pochopitelně bude v příštím roce prodávat dál, upravit jen málo: přední devatenáctku nahradit jedenadvacetipalcovým ráfkem, vzadu nechat sedmnáctku, ale o něco užší, stejně jako obě pneumatiky, obuté na ráfcích s drátěným výpletem. Prodloužený zdvih pérování má hodnotu 210 mm vpředu i vzadu, a přináší s sebou automaticky větší světlou výšku, delší rozvor, větší závlek předního kola, ale hlavně o 6 cm zvýšené sedlo, ke kterému BMW nabízí ještě vyšší alternativu s celkovou výškou rovných 90 cm nad zemí. To už se pomalu blížíme k parametrům motokrosového speciálu!
Ve všech ostatních ohledech zůstává Sertão oproti základu beze změn. 48koňový jednoválec se vstřikováním se v lehkém terénu jen tak neutahá, přestože musí hnát vpřed kromě jezdce také  193 kilogramů provozní hmotnosti, což je o kilo navíc oproti standardnímu G650GS. Pětistupňová převodovka i sekundární převod řetězem si s nezpevněným povrchem budou také dobře rozumět. Do off-road výbavy příliš dobře nezapadá vyšší plexi, zato kryty rukojetí a  prodloužený zobák pod předním světlem přidají novému sportovnímu enduru na vzhledu i funkčnosti.
Novinka už má i svojí cenovku: na základní verzi si připravte 204 000,- Kč včetně DPH. Za příplatek je pak k mání celá škála nejrůznějšího příslušenství, od vyhřívaných rukojetí přes vypinatelné ABS až po zadní kufr.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist