BMW G 650 GS Sertão
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 4.10.2011 | Zobrazeno: 27 576x
Když se letos vrátil mezi endura od BMW jednoválcový model G650GS, byli jsme z něj trochu v rozpacích. V terénu jej značně limitují litá kola a malý rozměr předního ráfku, na silnici zase kvůli vibracím vzbuzuje kdovíjaké cestovatelské touhy. V Mnichově naštěstí bylo volání po dobrodružněji laděném modelu dobře slyšet, a v příští sezóně se můžeme tešit na off-roadovou verzi Sertão.
Kapitoly článku
Přitom stačilo na stávajícím modelu, který se pochopitelně bude v příštím roce prodávat dál, upravit jen málo: přední devatenáctku nahradit jedenadvacetipalcovým ráfkem, vzadu nechat sedmnáctku, ale o něco užší, stejně jako obě pneumatiky, obuté na ráfcích s drátěným výpletem. Prodloužený zdvih pérování má hodnotu 210 mm vpředu i vzadu, a přináší s sebou automaticky větší světlou výšku, delší rozvor, větší závlek předního kola, ale hlavně o 6 cm zvýšené sedlo, ke kterému BMW nabízí ještě vyšší alternativu s celkovou výškou rovných 90 cm nad zemí. To už se pomalu blížíme k parametrům motokrosového speciálu!
Ve všech ostatních ohledech zůstává Sertão oproti základu beze změn. 48koňový jednoválec se vstřikováním se v lehkém terénu jen tak neutahá, přestože musí hnát vpřed kromě jezdce také 193 kilogramů provozní hmotnosti, což je o kilo navíc oproti standardnímu G650GS. Pětistupňová převodovka i sekundární převod řetězem si s nezpevněným povrchem budou také dobře rozumět. Do off-road výbavy příliš dobře nezapadá vyšší plexi, zato kryty rukojetí a prodloužený zobák pod předním světlem přidají novému sportovnímu enduru na vzhledu i funkčnosti.
Novinka už má i svojí cenovku: na základní verzi si připravte 204 000,- Kč včetně DPH. Za příplatek je pak k mání celá škála nejrůznějšího příslušenství, od vyhřívaných rukojetí přes vypinatelné ABS až po zadní kufr.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)