hsq_cervenec_spart401




Bilstein bude dělat tlumiče pro motorky

Německá značka Bilstein má za sebou již téměř 150letou historii, ovšem tlumiče začala pořádně dělat až na konci 50. let minulého století. Dnes dodává své produkty do Bugatti, Lamborghini, Porsche a dalších automobilových značek a je vyhlášená v závodním světě na silnici i v terénu. Jenže jen na čtyřech kolech. To by se zanedlouho mělo změnit.

Samozřejmě už i Bilstein měl své výrobky v motocyklovém světě. A dodnes si je můžete koupit, ale je to spíš jen taková ozvěna let dávno minulých, jde většinou o aftermarketové tlumiče na stroje 70. a 80. let prodávané ve spolupráci s německou společností Mobec. Ovšem teď prý Bilstein vzal své know-how z aut a vložil jej do motocyklové řady. Bude to fungovat? Auta jsou auta a motorky jsou motorky, tuhle „Ameriku“ už objevil nejeden výrobce čehokoli, co se týkalo jedné či druhé kategorie a velmi často se na tom dost spálil. Uvidíme, jak to půjde Bilsteinu. Co je rozhodující, že firma má technologie a znalosti problematiky na špičkové úrovni, takže až se inženýři naučí nějaké ty záludnosti typické pro jednu stopu, mohlo by to fungovat dobře. Tedy abyste byli v obraze – rozhodně to nebude tak, že teď Bilstein udělá nějaké tlumiče a začne se učit. Ne, ještě letos by se na trh měly dostat první produkty, které budou výsledkem pětiletého vývoje. Takže se dá předpokládat, že už teď toho inženýři o jedné stopě vědí opravdu hodně. Aktuálně se prý finišuje jak vývoj, tak testování u TÜV, aby produkty měly potřebné schválení.

VIDEO:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Důvod pro vstup do motocyklů? Prý ucítili příležitost. Nám tedy zrovna prostředí aftermarketových tlumičů přijde poměrně dost nasycené, kromě velkých hráčů, jako je Showa, Öhlins, Sachs nebo WP, je tady bezpočet menších značek (Wilbers, Bitubo, K-Tech…), ale něco nám říká, že Bilstein se bude chtít zařadit právě do té nejvyšší třídy, která své produkty dodává i jako OEM, tedy originální vybavení. Takováhle společnost nebude dělat pár tlumičů pro pár okruhových nadšenců. Ale něčím se začít musí.

A začne se právě tím okruhovým programem. V plánu je spousta hi-endových produktů v silničním i okruhovém provedení pro řadu italských, japonských a německých sportovních motocyklů, ovšem tím prvním, co přijde na trh, bude set pro superbike BMW S 1000 RR, vyráběný od roku 2009. Co si budeme nalhávat, tyhle motocykly na každém agenturním jezdění používá půlka depa, takže ten výběr je z pohledu byznysu naprosto logický, i když konkurence zrovna tady bude hodně velká. A navíc Bilsteiny určitě nebudou levné. Na předku totiž nepočítejte s nějakým výměnnými cartridgemi, tam se bude nabízet rovnou celá nová vidlice! Vysoce kvalitní hliníkové kluzáky, nitridované trubky, oddělené tlumení a pružení a hlavně to tlumení řešené stejnou jednoplášťovou plynokapalinovou technologií, jakou Bilstein používá v autech, to jsou hlavní ingredience přední vidlice. A vlastně to samé lze vztáhnout i na zadní tlumič, opět jednoplášťový, který by prý měl být výrazně (četli jsme informace o 1 kg) lehčí než konkurence.

Jak se značka Bilstein uchytí na motocyklovém trhu, to je ve hvězdách. Je to bezesporu hodně velký hráč s obrovskými zkušenostmi, nicméně bude hodně těžké přesvědčit motorkáře, aby dali nemalou sumu za podvozkové řešení, s nímž zatím nikdo nemá zkušenosti. Tohle bude běh na dlouhou trať.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist