Bienville Legacy je bláznivý projekt bláznivého designéra

Pokud jste fanoušky motocyklů, pravděpodobně vám něco říká značka Confederate. Velmi zvláštní, extrémně tvarované motocykly jsou výsadou především různých celebrit a boháčů, nicméně jak ukazuje jeden z lidí pocházejících přímo z Confederate, nikdy není tak divně, aby nemohlo být ještě divněji.

Pokud jste fanoušky motocyklů, pravděpodobně vám něco říká značka Confederate. Velmi zvláštní, extrémně tvarované motocykly jsou výsadou především různých celebrit a boháčů, nicméně jak ukazuje jeden z lidí pocházejících přímo z Confederate, nikdy není tak divně, aby nemohlo být ještě divněji.
Bývalý designér značky Confederate, JT Nesbitt, nyní stojí za vlastní projektem Bienville Studios, z jehož dílen vyjel motocykl Bienville Legacy. Ač by se tak mohlo na první pohled zdát, rozhodně se nejedná o žádnou přestavbu. Nesbitt navrhl a postavil zcela originální, ručně zhotovenou motorku, která je prazvláštní v každém směru. Pohonnou jednotkou je zřídka používaný vidlicový čtyřválec, dodaný společností Motus, který disponuje objemem 1600 kubických centimetrů. Na zadní kolo posílá standardně 185 koní, s příplatkovým kompresorem však umí hned 300 kobyl, což už je opravdu hodně.
Kromě na první pohled extrémního vzhledu, disponuje Bienville Legacy i řešeními, které se zcela vymykají běžné praxi. Zavěšení kol je realizováno dvojicí v zásadě podobných kyvných vidlic, kdy se v jedné nachází přední, v druhé zadní kolo, obě pochopitelně zhotovena z karbonu. Tyto vidlice jsou potom propojeny dlouhou pružinou z téhož materiálu, která vede z prostoru pod sedlem, přes nádrž, až k uchycení řídítek. Obě kola tedy využívají jedinou pružinu, plus každé vlastní tlumič.
Palivo do nádrže, která je opět vyrobena z kompozitu, se vlévá přes otvor na pravé straně hnědého koženého sedla. Ani to není zcela standardní a každému zákazníkovi jej v Bienville Studios připraví přesně na míru jeho bohatého pozadí. A bohaté být vskutku musí. Tento zajímavý kousek inženýrství, díky kterému budete za "hvězdu" opravdu všude a který váží jen 181 kilogramů, nemá uvedenou cenu. V tomto odvětví se cenovky vlastně ani nenosí, jakmile se zákazník dopředu zeptá, kolik motorka stojí, je už v tu chvíli jisté, že na ní vlastně nemá.

Video


Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist