globalmoto_duben_nolan




Beta: V hlavní roli Xtrainer 300 druhé generace

Dva roky zpátky Beta představila lehké enduro pro širokou škálu zákazníků. Tenkrát i nyní cílí modelem Xtrainer na motorkáře, kteří nepotřebují ryzí závodní nářadí, ovšem s terénem to myslí vážně, a více než závody je baví celodenní ježdění ve volném terénu. Nyní tu máme dvoutaktní Xtrainer 300 druhé generace.

Kapitoly článku

Když Beta představila Xtrainer 300 první generace, nejspíš netušila, že poptávka bude taková a výrobní linka nebude stíhat. V rámci milánské výstavy toskánská značka ukazuje Xtrainer 300 druhé generace, který přijíždí s inovacemi. Jmenujme například inovace na motoru, které znamenají například novou hlavu válce, píst, ojnici, klikovku nebo spojku a do jisté míry převodovku.

Třístovkový Xtrainer je oproti soutěžním RR modelům o něco málo menší a má svůj vlastní ocelový rám. Je pochopitelně také lehčí, takže „mokrý“ váží 98 kilo. Co se výkonu týče, je samozřejmě mírnější a jemnější na plyn. Tím bezesporu sedne širšímu spektru motorkářů a v oblibě ho budou mít i slečny, které ocení také užší a níže položené sedlo ve výšce 91 centimetrů. Podobně jako RR modely má automatické vstřikování oleje, takže si benzín s olejem dávkuje sám a odpadá nutnost mixování oleje. S modelovým rokem 2018 dostal Xtrainer červené plasty, na rozdíl od ostrých endur RR řady, které jsou v bílém provedení. Ty jsme si už vyzkoušeli v rámci mezinárodní prezentace, kde se představila také dvoutaktní stopětadvacítka. V té době se jednalo o předprodukční kousek, který se nyní představil v na milánské výstavě.

Beta si letos vedla velice úspěšně ve světovém šampionátu endura a tovární jezdec Steve Holcombe se stal na dvoutaktní třístovce mistrem světa E3. Kromě toho značka získala titul konstruktérů.

Toskánská značka je známá díky trialovým speciálům a právě šlapačky zabraly velký kus expozice.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
metro přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist