globalmoto_unor




Benelli Velvet hlásí návrat

Benelli letos slaví 100 let výročí založení značky. V Pesaru však vedle oslav nezapomínají ani pokračovat v práci, a proto už nyní nadělili sobě a svým příznivcům praktický dárek – skútr Velvet 150.

Benelli, jedna z nejstarších dosud vyrábějících motocyklových značek světa, koncem osmdesátých let téměř zanikla, v devadesátých letech se jí však ujala čínská korporace Qianjiang a Benelli je od té doby známa především svými designově nezaměnitelnými motorkami řady TNT, Tornado a TRE. Italové však umí i skútry, jak ukázali už koncem minulého tisíciletí prostřednictvím modelů Velvet 125, 150 a 400, které ve své době zaujaly (dnes už zcela běžným) agresivním vzhledem a sportovním ražením. V loňském roce navíc byly představeny tři skútry: městský Café Nero, cestovní Macis a všestranně agilní QuattroNove X, o kterých jsme už psali zde.
Nyní se společnost rozhodla oživit produkci sportovnější a designově povedenou řadu Velvet, a tak tedy Velvet 150 hlásí comeback! Nový skútr, který se objeví v několika barevných variantách,  vychází vzhledově ze svého o deset let staršího předchůdce a design tak prošel jen několika drobnými úpravami. Zůstala charakteristická zaoblená přední část s dvěma trojúhelníkovými světly dokreslujícími špičaté zakončení předku. Nový Velvet zdědil i velkoryse dimenzovaný prostor pro nohy a pohodlně vypadající velké sedlo. Ochuzeni nezůstaneme ani o takové designové vychytávky, jakými byl u původního modelu kryt sání vzduchu k motoru nebo nápaditá litá kola. O něco dynamičtěji teď vypadá malá kapotáž řidítek a zvětšený zaoblený čelní štítek. To vše i nyní vytváří dojem klasické italské elegance a zároveň jisté dávky agresivity, která určitě není tomuhle skútru cizí. Aby také byla, když se o pohon stará čtyřtaktní jednoválec 150 ccm o výkonu 11 koní, které dokážou se 129 kg Velveta slušně zahýbat. Nový motor plní normu Euro 3 a vyznačuje se hlavně nízkou spotřebou a nenáročnou údržbou.
Benelli slibuje, že solidní podvozek a výkonné brzdy ve spojení s kompaktními rozměry a nízkou hmotností poskytnou ten nejvyšší komfort, bezpečnou a zároveň svižnou jízdu nejen v ucpaných ulicích města, ale že se s Velvetem nebudete muset bát vyrazit ani mimo zpevněné cesty. Vpředu budou nerovnosti ve městě a přilehlém okolí žehlit 33 mm tlumiče a 13 palcové kolo osazené kotoučovkou, vzadu se o hladkou jízdu postará dvojice tlumičů ve spojení se 12 palcovým kolem, rovněž vybaveným kotoučem. Skútr bude navíc již v základní výbavě vybaven top-casem, který v pohodě schová integrální přilbu. Potěší jednoduchá a přehledná přístrojovka s palivoměrem, která přesně odpovídá praktickému zaměření tohoto ladného a osobitého skútru, který však nebude takový svatoušek, jak se na první pohled může zdát...

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist