globalmoto_duben_nolan




Ariel vyjíždí s novinkou Ace R

Britská značka Ariel se vrátila na scénu před dvěma lety s modelem Ace, a za tu dobu stihla vyrobit a prodat všech padesát kusů z limitované série. Díky tomu, že zájem o tyto exkluzivní motorky splnil očekávání, teď firma přichází s ještě vymazlenějším kouskem. Ariel Ace R má výkonnější motor, lepší specifikace a samozřejmě také vyšší cenu.

Základem motorky zůstává vidlicový čtyřválec z Hondy VFR1200, který však v tomto případě Mark Woodage z MJW Specialists naladil na 201 koní (z původních 170) a 143 Nm (z 98).  Asi není třeba dodávat, že v agregátu jsou nové prakticky všechny vnitřnosti. Aby jezdec mohl využít výkon skutečně naplno, bude mít k dispozici i rychlořazení Translogic, které používají závodní týmy ve WSB a MotoGP.

Hliníkový rám pochází rovněž ze standardního modelu Ace, podle výrobce je však při stejné tuhosti o něco lehčí. Ostřejší sklon hlavy řízení změnil geometrii ve prospěch rychlejšího zatáčení, ale tento parametr lze - stejně jako třeba výšku stupaček a další ergonomické prvky - upravit podle přání zákazníka. Odpružení dodal opět Öhlins, a také tady najdeme několik vylepšení proti základu. Brzdový systém Nissin tvoří dva přední šestipístkové třmeny a zadní dvoupístek, součástí výbavy je ABS i kontrola trakce.

Na váze se šetřilo skutečně všude. Karbonová kapotáž je prý lehčí o celých 65 %, polovinu hmotnosti ušetřily karbonové ráfky od BST. Výsledek konečného vážení však nebyla oficiálně potvrzen. Známá je však prodejní cena, která začíná v přepočtu na částce 1,5 milionu korun. Na první pohled je to dost peněz, ale vzpomeňte kolik si počítá například české FGR za model Midalu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist