journeyman_unor




Keanu Reeves vylepšil svůj Arch Motorcycle KRGT-1

Americký malosériový výrobce má na rozdíl od ostatních sobě podobných konkurentů výhodu v podobě známého herce Kean Reevese. Jeho osoba se totiž vždycky dokáže postarat o dostatek mediální pozornosti, ale nemyslete si, že je tam jen kvůli tomu. On sám je velký motorkář a na vývoji motorek Arch se opravdu velkou měrou podílí. Zrovna teď se spolu se svým společníkem Gardem Hollingerem věnoval vylepšování nosného produktu jejich firmy – modelu KRGT-1.6

Kapitoly článku

Přes dvacet velkých změn zahrnujících na 150 nově navržených dílů, to je výsledek revize tohoto amerického power cruisera. Když pomineme dvoulitrový dvouválec s krouticím momentem 165 Nm, který zůstal beze změn, pracovalo se na celém zbytku motorky, i když ve finále ty změny nejsou nijak výrazné. Na druhou stranu, Keanu s Gardem si tuhle motorku navrhli přesně podle svých představ, takže se u ní ani žádné radikální změny nedají čekat. Leda že by si uvědomili, že to celé na začátku udělali špatně. :)

Celkem velkých změn se dočkal podvozek, kde se usídlila zbrusu nová obráběná hliníková kyvná vidlice. Ta nejen, že je krásná, ona je podle tvůrců také tužší a lehčí, takže tu máme první příspěvek k lepším jízdním vlastnostem. Spolu s ní v zadní části podvozku dál pracuje tlumič vyvinutý ve spolupráci se švédským Öhlinsem. Když se podíváte na obrázky, tak uvidíte, že kolem něj vedou dva velké frézované díly rámu. Ty jsou také nově navržené, aby se mezi ně vešla jiná kyvná vidlice nebo nově navržené silentbloky motoru. Podobné novinky se udály i v přední části motorky. Tady je to o nové vidlici, která je stále vrcholem z nabídky severských podvozkových mágů, nicméně má větší průměr 48 milimetrů. Spolu s tím souvisí i nové horní a spodní brýle, které jsou samozřejmě také obráběné. Když se podíváte na spodek vidlic, uvidíte tam luxusní radiálně přišroubované šestipístky ISR. I když vypadají stejně jako ty předešlé, mají větší průměr pístků a nově s nimi ve standardu spolupracuje dvoukanálové ABS vyvinuté ve spolupráci s firmou Bosch. Aby toho nebylo málo na straně brzd, objevuje se tu také nová pumpa Magura, stejná je také na druhé straně řídítek a přepracované byly i stupačky.

Samozřejmě by to nebyl správný facelift, kdyby se na ten „fejs“ také trochu nesáhlo. Opět je to ale spíš takové drobné zahlazení vrásek, než že by na motorku vzali rašpli. Výsledky kosmetické práce tak odhalí akorát ti největší fandové nebo majitelé starších modelů. Ti pak můžou porovnávat nově tvarovanou nádrž a zadní část spolu se sedlem. Tyto partie by také měly přinést o něco lepší ergonomii a víc pohodlí, i když podle fotek to bude opravdu jen o ždibíček. Ještě se ale musíme na chvíli vrátit k té nádrži. Ona sice na první pohled vypadá vcelku obyčejně, ale i tenhle díl je kus obráběného hliníku! Při její výrobě si CNC mašina dá pořádný přesčas, protože její výroba trvá rovných 33 hodin! Při úpravách zevnějšku nezůstal opomenutý ani předek s novým tvarem štítku, jinou velikostí a redukovaným aerodynamickým hlukem. Nová je prý také přístrojová deska na druhé straně a karbonové blatníčky na obou kolech.

Líbí se vám tahle řemeslně parádně zpracovaná exkluzivitka a chtěli byste ji mít v garáži? Pak stačí navštívit stránky, kontaktovat výrobce a připravit si letenku do USA. Tam vše proberete osobně včetně vašich preferencí ohledně barev nebo ergonomie, vysázíte na stůl patřičný obnos, o kterém se taktně mlčí, a za 90 dnů bude vaše nové děťátko na světě. Zájemci z EU mají navíc poslední rok na to, aby si KRGT-1 legálně koupili na evropské silnice, protože motorka sice plní normy CARB / EPA a Euro 4, po roce 2020 se ale budou v Evropě moci prodávat jen stroje Euro 5. Tak honem honem, ať to stihnete!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist