ktm_prosinec




Arai a Shoei útočí na silniční retro jezdce

Těžko říct, jestli se japonští velikáni domluvili nebo to takhle prostě vyšlo, ale oba mají ve svém katalogu pro rok 2020 nové integrální přilby v osmdesátkovém stylu. Shoei k tomu navíc ještě vylepšil svou skútrovou přilbu J-Cruise.

Kapitoly článku

Arai

Spojení nová přilba se starým vzhledem s legendárníAraikou zní trošku úsměvně, protože ona vlastně každá jejich přilba je tak trochu retro. Základní silueta s tradičními kryty mechanismu otevírání plexi se od konce osmdesátých let skoro nezměnila, každopádně pro rok 2020 si v Japonsku pro milovníky starých časů připravili něco extra. Minimalistický vzhled přilby Concept-X vychází přímo z vývojového oddělení, kde je to prý plno milovníků nahatých motorek osmdesátých let. Docela tomu věříme, protože čistý kulatý vzhled tomu naprosto odpovídá. Nicméně tak jak je u Arai zvykem, ani tahle přilba není ošizená o poslední technologické vychytávky japonského výrobce. Materiál skořepiny je na chlup stejný jako u ostatních Araiek včetně systému VAS, který skořepinu ještě zpevňuje nebo dokonale kulatého tvaru. Vzhledem k hladké horní straně přilby si možná řekněte, že nebude větrat. Omyl. Arai využívá nasávacích otvorů v plexi, které přivádí vzduch přímo na čelo a pak dál skrz skryté ventilační kanálky až ke třem otvorům na zadní straně. Ty díky Venturiho efektu pomáhají s přilby tahat teplý vzduch ven. Ventilace na bradě už je klasika s ovládáním uvnitř přilby. Nová přilba má samozřejmě kompletně vyjímatelný interiér a zapínání na D kroužky. Cenově tahle stylovka stojí někde na úrovni přileb Renegade-V nebo Chaser-X a nabídne na poměry konzervativního výrobce vcelku divoké barevné kreace.

Shoei

Přímá japonská konkurence Shoei na to reaguje integrálkou Glamster, která uzavírá řadu jejich retro přileb. Nejprve to byla otevřená J.O, tu pro letošní sezónu doplnilo motokrosem inspirovene Ex Zero a příští rok Shoei završí třetici klasickou závodní integrálkou. Stejně jako u konkurence, ani tady nečekejte žádné kompromisy. Skořepina je ze stejného materiálu jako třeba v případě silniční NXR nebo cestovní GT-Air 2, stejně tak je tu identická EPS výstelka o dvou hustotách nebo zapínání na D kroužky. Přilba se bude nabízet ve třech velikostech skořepiny a celkem šesti velikostech s vyjímatelným a pratelným interiérem. Samozřejmě že i tady myslel výrobce na dobré odvětrávání, které zajišťují vstupní otvory v bradové části a na čele. Klasické plexi s minimalistickým systémem otvírání je vybavené přípravou na pinlock a zajišťuje ho pojistka proti nechtěnému otevření. Barvy jsou v tomhle případě o něco decentnější než u konkurence a cenově se bude pohybovat ve stejné hladině jako top retro modely konkurence.

Nakonec zůstaneme sice u stejného výrobce, ale ve zcela jiných vodách. J-Cruise je špičková jetka pro skútristy a pro příští rok se dočkala své vylepšené verze. Inženýři pracovali na vyšším komfortu a lepší ventilaci, samozřejmě že bez kompromisů na straně kvality a bezpečnosti. Novinka je navíc kompatibilní s komunikačním systémem SRL a SRL 2 od firmy Sena, který krásně zapadne do celkového designu přilby. Co se komfortu týče, tak se o 5 milimetrů prodloužila vnitřní sluneční clona a přibyly další dva nasávací otvory na vrchu přilby. Tím se o 30 % procent zlepšil přísun vzduchu do interiéru, efektivita odtahu toho teplého se zvýšila o 20 %, takže asi nemusíme dodávat, že bude v přilbě lidově větší průvan. Vysoce nastavenou úroveň bezpečnosti dál drží skořepina AIM (stejná jako v případě novinky Glamster a dalších přileb Shoei), EPS výstelka o několika hustotách, nerezová mikropřezka na řemínku nebo volitelná Pinlock fólie.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist