Intermot: Aprilia
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 4.10.2012 | Zobrazeno: 12 964x
Italové si určitě schovávají to nejlepší až pro domácí publikum do Milána, ale i v Kolíně předvedli parádní show. Hvězdou tiskovky u Aprilie snad ani nemohl být nikdo jiný než muž, který na motorce stejné značky právě sahá po dalším titulu mistra světa superbiků.
Kapitoly článku
Jak už naznačuje název, model 2013 dostane závodní antiblokovací brzdový systém Bosch 9MP se třemi stupni možného nastavení plus možností úplného vypnutí, přičemž homologaci pro legální použití na silnici mají všechny tři úrovně včetně okruhového módu Track.
Další příjemnou zprávou je zvýšení výkonu na 184 koní ve 12 500 otáčkách, které je výsledkem snažení Aprilie v oblasti elektronického managementu motoru a výfukového systému. Společně s výkonem narostl i kroutící moment na maximální hodnotu 117 Nm v 10 500 otáčkách.
Se silnějším motorem korespondují i nové brzdy, konkrétně radiálně montované monobloky Brembo M430 a nová radiální pumpa. Dále, kromě vylepšeného zadního třmenu, podporují stabilitu při brzdění i změny v rozložení hmotnosti, dosažené pozměněným uložením motoru v rámu a sníženým sedlem.
Důkladnou modernizací prošel i soubor elektronických asistenčních systémů APRC. Osmistupňový systém kontroly trakce ATC se dá nastavovat i za jízdy na plný plyn, kontrola wheelie AWC má vylepšenou kalibraci. Pomocník na startovní čáře - Aprilia Launch Control - se třemi stupni nastavení, a rychlořazení AQS zůstávají nezměněny.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)