yamaha_demo_tour




Intemot: Aprilia Caponord 1200 Rally, Moto Guzzi V7 II

Italové si pochopitelně nechávají hlavní trumfy až na domácí výstavu EICMA, která začíná v Miláně zhruba za měsíc. V Kolíně tak alespoň symbolicky představili dva nové modely, o kterých se veřejnost oficiálně dozvěděla v předpremiéře už minulý týden. Caponord dostal dobrodružněji založeného bráchu, vé sedmička pak vstoupila do svojí druhé generece.

Kapitoly článku

Aprilia Caponord 1200 Rally

Podobně jako většina ostatních výrobců maxi-endur, i Aprilia přidala k základnímu Caponordu jeho Adventure verzi. Model Rally svým drsňáckým vzhledem přímo provokuje k nějakému tripu co nejdál od civilizace, a přitom je nabitý nejmodernější elektronikou.
V jeho standardní výbavě najdete všechny vymoženosti současné doby: elektronický plyn Ride-by-wire,  tři volitelné palivové mapy (Sport, Touring a Rain), dvoukanálové vypínatelné ABS, třístupňovou kontrolu trakce ATC s možností úplného vypnutí, semiaktivní podvozek ADD (Aprilia Dynamic Damping), nebo tempomat ACC (Aprilia Cruise Control). Na delších cestách pak oceníte dva boční kufry, nastavitelný plexištít, kryty rukojetí, boční padací rámy, přídavná světla LED a ráfky s drátovým výpletem, obuté do pneumatik 120/70R19 vpředu a 170/60R17 vzadu.

Moto Guzzi V7 II

Na motorce jako Moto Guzzi V7 není snadné něco vylepšit, aniž by muselo padnout za oběť kus jejího klasického vzhledu. Návrháři se tedy věnovali spíš detailům, než nějaké rozsáhlé modernizaci. Se zážitky z nedávného testu předchozího modelu v živé paměti nás nejvíc potěšila výměna převodovky za šestistupňovou, protože pětka se na delších rovinkách často jevila jako příliš krátká. 
V Mandellu del Lario zapracovali také na ergonomii. Motor je nyní v rámu uložen o kousek níž a zároveň nakloněný o 4 º, takže jezdec s delšíma nohama už nemusí opírat kolena o válce vytrčené do stran. Sedlo a stupačky jsou kvůli zachování jízdního komfortu posunuté dolů. U Moto Guzzi se také pomalu připravují na povinnost montovat ABS do všech motocyklů nad 125 ccm, která začne platit od roku 2016, a kromě antiblokovacího systému přidali do V7 druhé generace ještě kontrolou trakce MGCT (Moto Guzzi Controllo Trazione). V7 II se zůstává ve třech provedeních: vedel základního modelu Stone je to retro sedmdesátých let Special a café racer s výstižným označením Racer. Novinka se v Evropě začne prodávat už v listopadu letošního roku.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist