Aprilia Tuono 660 konečně oficiálně

Víme o něm vlastně všechno, dokonce už i dostupnost a českou cenu, ale pořád jsme neznali jeho finální podobu. Teď je tady, Aprilia oficiálně představuje nahatého sourozence kapotované RS 660. Vypadá z 99 % stejně jako koncept a nabízet se bude hned ve třech barvách.

Kapitoly článku

Dnes už snad můžeme říct, že tenhle recept Aprilia k výrobě svých naháčů používá odjakživa. První dvouválcové Tuono z roku 2002 byla svlečená RSV Mille, to v roce 2006 vystřídalo Tuono 1000 R, opět obnažený superbike tentokrát s oficiálním jménem RSV 1000 R. Když pak v roce 2008 ve své výrobní řadě Aprilia přistoupila k revoluci a přidala v nové RSV4 druhý pár válců, všem bylo jasný, že je to jen otázkou času, než i z ní Italové strhají kapoty. Stalo se tak o dva roky později. Tuono V4R se hned postavilo na vrchol třídy, ostatně tak jako v minulosti vždy, a stojí tam vlastně dodnes. I když už má po notném faceliftu a přifouknutí objemu na 1100 kubíků. To se stalo na podzim roku 2014.

Malé Tuono nyní přichází se stejným konceptem a podobnými ambicemi, jako jeho větší příbuzný. Přesně podle tohohle receptu tu máme naháče s přední „ořezanou“ kapotou ze sportovní varianty, nějaké zbytky kapot jsou i na boku motoru, pod motorem a také zadní část je identická s RS 660. Proč měnit koncept, který funguje? Když už hovoříme o dárcovském modelu, jestli to tak můžeme říkat, tak i tady je logicky stejná LED technologie světel, jen nám kluci a holky z Aprilie zapomněli říct, zda i tady bude funkce svícení do zatáček. Ty malé kousky bočních kapot mají zase stejnou dvojitou konstrukci optimalizovanou pro větší stabilitu a odvod tepla od nohou řidiče, ale ani nad jejich funkcí se oficiální zpráva nijak nerozplývá, takže se přesuneme k důležitějším věcem.

Třeba jako je paralelní dvouválec s 270° zapalováním. Ten je naladěný na 95 koní, což je sice o pět koní méně než u RS, ale měl by zase slibovat výživnější střední pásmo, které ještě podpoří kratší finální převod. A jestliže se už Alan při testu RS 660 (kde mimochodem dostanete i podrobnější rozbor techniky) rozplýval nad plochou křivkou a ráznou akcelerací, tady to bude ještě intenzivnější zážitek. Určitě také kvůli vzpřímenějšímu posazu, kdy se budete držet vyšších a širších řídítek, zatímco vaše nohy nebudou v tak ostrém úhlu. No, a když už jsme u těch rozdílů, tak Tuono přijede také s trošku jinou geometrií podvozku. S nějakými daty a čísly Italové v tomhle případě šetří, takže si musíme vystačit s informací, že Tuono dostane brýle s jiným offsetem.

Zbytek už je úplně stejný jako u RS. To je vlastně dobrá zpráva, protože nechybí elektronický barevný TFT displej přes který bude jezdec ovládat celý balíček APRC s nastavitelnou kontrolou trakce, ABS, antiwheelie, tempomat, nastavitelné motorové mapy (dvě na okruh, tři na silnici) nebo nastavitelná motorová brzda. Jedna věc ale vypadá, že bude scházet, a to rychlořazení. Nikde o něm není žádná zmínka a na fotkách ta kouzelná krabička také není. Protože ale u RS je, určitě nebude problém jím dovybavit i Tuono. Podvozek zajišťují nastavitelné komponenty Kayaba se specifickým nastavením, brzdy jsou čtyřpístky od Bremba, které ve spojení s radiální pumpou určitě nebudou mít problém se všemi 183 kilogramy natankovaného a připraveného stroje k akci.

Aprilia Tuono 660 bude dostupná ve třech barvách, v černé, ve stříbrné a ve zlaté, první stroje by se měly k českým prodejcům dostat na přelomů února a března a první informace o ceně mluví o 269 900 korunách.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist