hsq_cervenec_enduro




Alpinestars ukázal data z airbagů Doviziosa a Quartarara

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
deluxa
deluxa (97) napsal 13.9.2019

Celkom by ma zaujimalo aky algoritmus detekuje a spusta vystrel. Nechce sa mi verit ze len na zaklade senzoru z akcelerometra a tych dat co zverejnili. Podla mna su tam este nejake ine senzory, mozno aj na mot, inak by ten program musel byt mimozemsky . Ked na to pozeram tak su pred prvym narazom celkom rozdielne a aj tak to stihlo na milisekundy nafuknut airbag obom. Clovek by tipoval ze Dovimu sa to spusti uz pri kontakte s FQ ale ejhla ono si to pekne pockalo na prvy dopad. Podla mna najpodstatnejsie a najkritickejsie na celom systeme je spustit airbag pred prvym skutocnym narazom. Lebo potom je vam to uz ako sa vravi k hovnu. Ale aspon mame dokaz ze to skutocne fungje a nie su to len reklamne dristy...

Kamikadze-Ace

Mit airbag bez snury je fajn

kerut
kerut (34) napsal 12.9.2019

Yellec> jenze to je "dlouhodoby" pretizeni, von brzdí desítky metrů.. to v grafu jsou zákmity s amplitudou třeba milimetr nebo míň.. F=m*a , samotnej akcelerometr ma strasne maly m takze sebou v prvnim okamziku narazu skubne s obrovskym zrychlenim, ale ve chvili kdy uz sebou skubne i to lidsky telo na kterem je ta vesta s akelerometry oblecena, zrychleni se prudce snizi..

ten princip je dobre videt napr. na zpomalenych zaberech kdyz dostane boxer ranu, ty obrovsky gecka jsou ty vlnky co mu bezi po tvari kdyz dela "mikimauze" ale cela hlava se mu pohne dozadu mnohem pomaleji (no, i tak to mnohdy staci na "vypnuti systemu" :D)

Yellec
Yellec (1) napsal 11.9.2019

A tady jedno video z historie testů lidskě odolnosti vůči přetížení. https://youtu.be/3UEYxf4fl_A

Mr.Dreamer

Lepší než 10 reklamních kampaní a 50 marketérů. Holt se nebohá peněženka zase prohne .

Jacob82
Jacob82 (77) napsal 11.9.2019

Jandis-R6: jak říká 1100Virago, vysoká přetížení se dají v klidu přežít ale jen po velmi krátkou chvilku. Např když se dělá crashtest aut běžně se najíždí přední řidičovou polovinou do deformovatelný bariéry v rychlosti tušim 64km/h a pak tam vyskakují i čísla kolem 50G ale jen po dobu milisekund (0,00Xs). Bez zranění! To když vlítne soutěžák (rallye) do lesa ve stopadesáti tam nahulí stromy, tak se ty Géčka dostávají ještě o dost výš.. Ale opět je to tak krátká špička přetížení, že se to dá přežít, pokud se neutrhají nebo nezdeformují vnitřní orgány. Obecně pak člověka dlouho bolí celý tělo

Mraki
Mraki (39) napsal 11.9.2019 +1

Můžu jen říct, že jsem sakra rád, že mám tenhle systém ve své PSí kombi. Co se týče akcelerometrů, tak když se kombi připojí k PC a spustí se softrware pro diagnostiku a přepínání firmwaru, tak z nich lezou i ty sebemenší výchylky a to je ta komba jen na ramínku na věšáku. Ze srandy říkám, že to snad pozná i to, jak se otáčí zeměkoule. Jasný, není to všemocný, navíc ten polštář není uplně na všech místech, ale radši s tím, než bez toho. Najdětě si někde podobný článek o Saše Pelikánové a o jejím crashi ze začátku sezóny a to jsou podobná data.

kerut
kerut (34) napsal 11.9.2019

..hlavne tam muze byt i ruznej sum primo z akcelerometru. Otazka je jak je to predtim nebo spis potom filtrovany, resp. z jake casti procesu jsou ta data vytazena.. rekl bych ze jsou to syrova data primo z prevodniku (kdyz neco vibruje muzou se tam namerit akcelerace v desitkach g, ale s pro coveka zanedbatelnou amplitudou.. proste ty chipy jsou radove citlivejsi a rychlejsi nez nase vnimani, a zaznamenaji i to co nam v pohode zatlumi kuze a pokozni tuk ) ja to v akcelerometrickejch aplikacich integruju, vzorkuju v pomerne vysoky freq. a prumeruju v nejaky rozumnejsi (po 10ms napr.)

jinak chvalim zajimavej clanek

Jandis-R6

Díky za info gentlemani

1100Virago

Na těch grafech není nic složitého, stačí rozumět popiskám, co která barva znamená.

S těmi gé je to trochu komplikovanější - limity jsou většinou udávané při trvalém působení. Jenže ty nárazové hodnoty trvají setiny až desetiny sekundy, tam můžou být klidně o řád vyšší bez nějakých devastujících následků. Navíc jsou to údaje z akcelerometrů na airbagu, ale tělo už naráží po aktivaci airbagu tlumeně, od toho tam airbagy jsou.
Hodně zjednodušeně a pro představu - je to asi jako zmáčknout tenisák pod lisem až praskne. Ale stejný tlak při dopadu na beton odpruží a odskočí bez poškození.

Destroyer

Jandis-r6 - 3g je bezne pretazenie jazdcov motokar. Su to raw data z akcelerometrov umiestnenych v kombineze. konecne celkove spomalenie tela vo vybranom smere ma samozrejme inu hodnotu.
naopak je pozoruhodne ako krasne je vystihnuty cas vystrelenia airbagu!! bezpecnost na moto nabrala noveho vyznamu

Jandis-R6

To přetížení nemůže být v "Gé" to je podle mne trochu renonc. Ty čísla.mi přijdou divné.
Viz odborná literatura:
Jaká je vlastně odolnost člověka proti gravitačnímu přetížení? Odolnost jedince proti +Gz přetížení se u cvičených lidí pohybuje kolem +9Gz. Člověk je pak schopen přežít, bez poškození organismu, hodnoty okolo +12Gz.

Trochu jiný šálek kávy je přetížení typu -Gz, tedy ve směru nohy-hlava. Krev z celého těla se pod tlakem valí do hlavy, což je doprovázeno velice nepříjemnými pocity. Silný pocit plnosti a tlaku v hlavě, na krku a za očima, se stupňuje až v nesnesitelnou bolest a to už při hodnotách kolem -3Gz

vlko32
vlko32 napsal 10.9.2019

Zhrnuté-podčiarknuté Z grafov sme sa dozvedeli veľký prd A keďže oni to šťastne prežili my sme sa mohli pobaviť na vtipne opísanej nehode

4coffe
4coffe napsal 10.9.2019

Asi už bez té své nafukovačky nevyjedu. V létě se mi v tom horku do ní moc nechce...

blackblues

Dusde :no je to jen grafika vyjadreni G vzavislosti na probihajicim case,celkove pridana hodnota je hlavne si uvedomeni velikosti narazu vdanou chvili
Nic sloziteho a v grafu si troufam rict ani zajimaveho jen ta velikost G uvedena i v textu je opravdu moc a jak pise autor clanku s podivem ,ze to ustal bez zraneni a bezpecnost pri tomto druhu padu je opravdu slusna

Dusde
Dusde (19) napsal 10.9.2019

No ten graf je pro nás běžné smrtelniky spíše k ničemu




TOPlist