Intermot: příslušenství a zajímavosti
Text: Tomáš Mikšovský , Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Press | Zveřejněno: 9.10.2014 | Zobrazeno: 13 634x
Maratón reportáží z letošního Intermotu se pomalu blíží do cíle, a poslední téma, kterého jsme se zatím ani nedotkli, je příslušenství. Všechny stánky se za jeden den bohužel oběhnout nedají, tak přinášíme alespoň informace o novinkách, které jsme stihli v tom fofru posbírat. Za měsíc na výstavě v Miláně bude víc času, tak snad doženeme resty.
Akrapovič
Nový tlumič výfuku zlepšuje průtok výfukových plynů se stejným průřezem potrubí přes jeho mohutný hexagonální tvar. Koncovka působí skutečně sportovním dojmem a její vzhled je bezesporu ojedinělou záležitostí. Inženýři, přes velmi působivý design, dbali na důležité faktory jako je výkon, zvuk a světlá výška tlumiče. Vývoj koncovky byl realizován v utajení a podíleli se na něm pouze dva inženýři. První výsledky prototypu zaznamenali v srpnu letošního roku a momentálně je koncovka před svou sériovou výrobou podrobena důkladným testům.
Givi
Jeden z největších světových výrobců příslušenství na motocykly rozbalil na stánku celý svůj sortiment od plastových a hliníkových kufrů přes textilní zavazadla, padací rámy, plexištíty až po držáky navigací a mobilních telefonů a další drobnosti.XS1110R a 5112R
V Givi dobře vědí, že při balení na dlouhou cestu je třeba využít každý centimetr prostoru. Pro majitele velkých cestovních endur proto vymysleli šikovnou malou brašničku, která se montuje do prostoru po zadním nosičem. Právě takový textilní "kaslík" je jako dělaný například na nářadí, které je sice potřeba jenom občas, ale hledat ho ve stresu na dně velkého kufru pod haldou jiných věcí není dvakrát praktické. Brašna patří do řady textilních zavazadel XStream a je zatím k dispozici v provedení na modely Honda Crosstourer a BMW R1200 GS Adventure.
XS5112E
Podobně jako u předchozího zavazadla, jde i tady o maximální využití prostoru a zvětšení přepravní kapacity. Nápad s umístěním postranních brašen na nádrž sice není ve světě žádnou revolucí, ale od značky jako je Givi se dá očekávat velmi dobrá kvalita zpracování a přesně navržené tvary, díky kterým tašky zapadnou na své místo. Konkrétně tento model je určen k připevnění na originální padací rámy motocyklu BMW R 1200 GS Adventure, takže jejich montáž nevyžaduje žádné další úpravy. Brašny jsou opatřeny reflexními prvky, kroužky na zámek a svítivě zeleným potahem do deště.
HP a EH
Také poslední novinka je určená pro majitele maxi-endur. Kdo někdy na motorce používal kryty rukojetí, ví jak moc tyhle kousky plastu dokážou ochránit ruce před zimou a deštěm (a obzvlášť v kombinaci s vyhříváním heftů). Givi bude od příštího roku nabízet dvě varianty: kompletní bástry na šest modelů velkých endur (řada HP), a plexisklové nástavce na originální kryty rukojetí (EH). Ty budou k mání na motocykly Honda Crosstourer, BMW GS a Triumph Tiger.
Kappa
Další italský výrobce Kappa rozjíždí byznys na úplně novém hřišti s kolekcí kožených zavazadel, určených pro customy, cruisery, scramblery a podobné typy motocyklů. Dále představila sadu hliníkových kufrů pro maxi-endura a malou příruční brašnu na drobnosti.CU500
Boční brašny z buvolí kůže, každá o objemu 15 litrů. Aerodynamické tvary, zapínání na dvě kovové přezky a upevnění pomocí širokého nastavitelného pásu, který může být umístěný jak přes sedlo, tak pod sedlem spolujezdce. Vnitřní výztuhy zajistí, že brašny drží tvar i když jsou prázdné.
Válec CU503
Klasika všech klasik - kožený váleček na přední vidlici. Nápadití motorkáři pro něj určitě najdou i jiné umístění, například na opěrce spolujezdce, nebo na rámu před motorem. Objem 3,5 litru je tak akorát na pár klíčů, šroubovák a lékárničku. Na designu není co vymýšlet, takže zapínání na dvě kovové přezky, dva popruhy na připevění, pár lesklých nýtů na parádu a je to.
LH209
Kolikrát jste už řešili problém kam s drobnostmi, které se nevejdou do kapes u bundy? Mobil, foťák, peněženka, klíče, cigára a kdovíco ještě se přitom dají krásně nosit na stehně, kde jsou neustále v bezpečí. Nemusíte se o ně bát, když odejdete na pár minut od motorky, a hlavně nikde nepřekáží a netlačí. Taška LH209 má dvě přihrádky, takže se v ní celkem snadno dá udržet pořádek, a nechybí ani otvor pro protažení kabelu od nabíječky, ani oddělená kapsa na mobil.
Explora
Jestli znáte řadu Garda z produkce značky Kappa, budou vám tvary nových kufrů Explora nejspíš dost povědomé. Rozdíl je ale v materiálu: nová řada je vyrobena kompletně z hliníku, na rozdíl od svojí termoplastové předlohy. A může být na výrobu expedičních zavazadlech použito něco lepšího než aluminium?
Objem zadního kufru činí 42litrů, boční mají kapacitu 37 l a všechny jsou kompatibilní s většinou montážních sad Kappa a Givi. Upínací systém horního kufru odpovídá plotnám Monokey, který je mimochodem nejrozšířenější na světě, a jeho zaručená minimální nosnost je 10 kg.
Boční kufry se dají pověsit na trubkové držáky řady KL a KLR (Kappa) i PL a PLR (Givi), které jsou v prodeji už řadu let. Bezpečnost obsahu kufrů má na starosti systém "Security Lock", a k dispozici je široká škála doplňkového příslušenství. Na víka bočních kufrů lze například snadno připevnit patnáctilitrovou vodotěsnou tašku Cargo.
Daytona
AC Pro
• kombinace hladké a perforované kůže
• textilní podšívka (100% polyester)
• poutko pro snadnější nazouvání
• ochrana kotníku na obou stranách, speciální buněčná pěna
• prodyšná, anatomicky tvarovaná vložka bot
• odolný vnitřní podešev podrážky z pozinkované oceli odolný proti kroucení
• sportovní gumová podrážka
• PU výztuž
• sportovní gumová pata karbonového vzhledu
• titanový, vyměnitelný chránič špičky
AC4 WD
• textilní podšívka (100% polyester)
• tkaničky
• poutko pro snadnější nazouvání
• ochrana kotníku na obou stranách, speciální buněčná pěna
• prodyšná, anatomicky tvarovaná vložka bot
• PU výztuž
• odolný vnitřní podešev podrážky z pozinkované oceli odolný proti kroucení
• protiskluzová podrážka
Evo Endurance


• odolná proto roztržení, měkká, hydrofobní hovězí kůže
• límec proti stříkající vodě
• karbonový polstrovaný chránič holeně
• elastické prvky v místě nártu a paty pro lepší mobilitu
• 3M-Scotchlite reflexní vložka na patě
• odolný vnitřní podešev podrážky z pozinkované oceli a plastová výztuž odolná proti kroucení
• PU výztuž
• speciální robustní Enduro podrážka s protiskluzným vzorem
Vnitřní bota
• anatomicky tvarovaná botička
• tvrdá plastová skořápka
• voděodolná a prodyšná GORE-TEX® membrána
• pružný kloub pro lepší mobilitu v oblasti kotníku
Moto Active
•

• polstrovaný jazyk
• měkký polstrovaný límec
• tkaničky
• protiskluzová gumová podrážka
• PU mezipodešev
Macna
Poměrně mladá holandská značka, která vyrábí oblečení na všechny typy motorek, představila na Intermotu kolekci pro rok 2015. Z novinek si vyberou milovníci kůže i ti kdo dávají přednost textilu, otužilci i zmrzlíci, holky i kluci.Trefecta DRT
Silný rám elektro kola je vyrobený z vysokopevnosního hliníku, který se používá například v leteckém průmyslu. Design je tedy opravdu nadčasový a vyzařuje z něj sportovní charakter stroje. Kolo pohání elektromotor o výkonu 4kW a maximálním točivém momentu 250Nm. Kolo dokáže upalovat až 70km/h, avšak optimální cestovní rychlost výrobce udává kolem 55km/h. V sedle elektro kola můžete při plném nabití baterie zdolat až 100km, přičemž se uvažuje zmiňovaná konstantní cestovní rychlost. Li-ion baterie se pak nabíjí standardní nabíječkou cca 3hodiny. Plně lze baterii nabít i za jednu hodinu, k tomu ale budete potřebovat dokoupit rychle dobíjecí nabíječku nabízenou v příslušenství stroje.
Převodovka Rohloff je čtrnáctistupňová a řazení jednotlivých rychlostí je elektronicko-automatické. Na kolech z uhlíkových vláken jsou montovány kotoučové brzdy pro bezpečné zastavení kola a pneumatiky značky Schwalbe s terénním dezénem. Zajímavostí je konektivita kola s chytrými zařízeními prostřednictvím aplikace Trefecta iOS, Bluetooth Low Energy nebo se lze připojit na bezdrátovou síť.
Informace o redaktorovi
Tomáš Mikšovský - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)