globalmoto_duben_nolan




Eicma: v honbě za lepším výkonem

Pokud patříte mezi jedince, kteří rádi vylepšují svojí motorku, ale vzhled je pro ně až druhořadou záležitostí, případně se věnujete závodění, jste na správné adrese. Představujeme vám novinky od značek Brembo, Öhlins, Termignoni, Akrapovič a Mivv.

Kapitoly článku

Brembo

Uvedení nové Panigale V4 nebylo důležité jen pro samotnou Ducati, ale i pro italské brzdaře od Bremba. O zpomalení rozdováděné „Vé čtyřky“ se totiž stará nový brzdový třmen Stylema. Oproti předchůdcům je štíhlejší kolem pístků a destiček, díky tomu se snížil objem brzdové kapaliny ve třmenu a zlepšila se jeho odezva. Navíc se tím podařilo ušetřit sedm procent z váhy třmene, kterým nyní lépe protéká vzduch a lépe se chladí.

Italové mají i nové ovládání přední brzdy - radiální brzdovou pumpu 19RCS Corsa Corta. U té je nejzajímavější přepínací kolečko se třemi písmeny. Jedete v klidu a chcete dobře brzdící, ale ne kousavé brzdy? Nastavíte polohu „N“. Pokud zrychlíte a budete chtít ostřejší prvotní zákus, jednoduše převolíte do polohy „S“. Celé to jednoznačně směřuje k okruhu a písmenku „R“. To dopřeje jezdci stejnou odezvu na páčce a okamžité zakousnutí brzd tak, jak to znají jezdci z MotoGP. Na okruhu se zkrátka počítá každá setina sekundy. Pumpa je vybavena taktéž známým systémem RCS, který vám dovolí nastavit tuhost páčky, neboli sílu kterou musíte vyvinout k jejímu přimáčknutí.

Své peníze můžou u Bremba utratit i milovníci bláta. XCS se jmenuje nově vyvinutá brzdová pumpa pro terénní motorky. XCS je podobný systému MCS používanému u silničních pump a jezdec si díky němu může vybrat mezi gumovější a tupější páčkou brzdy, nebo tvrdší s okamžitou reakcí. Spolu s pumpou pak Italové představili brzdové třmeny, které padnou na většinu japonských motokrosů a nabídnou dobrý odvod tepla, snadnou údržbu a vysokou mechanickou odolnost.

 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Öhlins

Od brzd pokročíme k podvozku, a protože třmeny od Bremba bývají často namontované na zlaté vidlice Öhlins, podíváme se za švédskými novinkami. Loni představený zadní tlumič STX46 pro novou Africu Twin příští rok doplní nová přední vidlice. Ta je z guntu nově vyvinutá a kombinuje technologie motokrosové vidlice RXF a Adventure cartridge NIX 30. Díky tomu získáte vylepšené jízdní vlastnosti jak v těžkém terénu, tak i při cestování po silnici, samozřejmě s možností plného přizpůsobení.

Protože padla zmínka o těžkém terénu, nesmíme opomenout vylepšenou motokrosovou 48mm vidlici RFX 48 S. Kromě lehce upraveného designu se samozřejmě pracovalo na vnitřnostech. Díky tomu je vidlice stabilnější, pevnější, pobere větší skoky a jezdci nabídne lepší zpětnou vazbu.

Na závěr i něco pro silničáře. V Öhlinsu se pustili do jejich vrcholného zadního péra TTX GP, kterému inovace přináší víc gripu, stability a zpětné vazby na limitu. Nově použité materiály zase zlepší výkonost mezi pravidelnými servisy a celkově prodlouží životnost tlumiče. Upravené jsou ovládací prvky, díky kterým si tlumič nastavíte rukou bez nutnosti použít nářadí.

Akrapovič

Slovinský výrobce výfuků přivezl do Itálie ukázat výfukové systémy pro nové BMW F 850 GS, Kawasaki Ninju H2 SX, Kawasaki Z900RS a Piaggio MP3 500. Premiéru zažil i první výfuk pro značku Kymco. Koncovka je určena pro model AK 550 a je, stejně jako pro Piaggio MP3, vyrobena z nerez oceli s karbonovou zátkou. Zbytek nově představených koncovek nabídne větší úsporu hmotnosti, jsou totiž vyrobené z titanu. Všechny nabízené koncovky slibují optimalizaci výkonové křivky, pár koníků navrch, samozřejmě jsou homologované.

Termignoni

Domácí výfukáři pro rok 2018 představili kompletní výfukový systém pro Panigale s koncovkami pod sedlem, kompletní systém pro Multistradu 950 a koncovku pro model Supersport. Nové koncovky se dočkají i italské skútry Vespa, nebo bavorské GS. NineT Scrambler můžete vybavit koncovka i se svody, stejně tak novou Suzuki GSX-R 1000 a skútr Yamaha T-Max ročník 2017. Menšímu X-Maxovi musí stačit koncovka, stejně tak honďáckému XADV, nebo pětistovkovému CBR.

Termignoni stojí také za loni představeným projektem Up-map. O co jde? Spousta lidí si myslí, že nasadí výfuky a tím to končí. Většinou to nějak funguje, ale pokud jde o větší zásah do systému, kdy se vyhodí katalyzátor a upraví sání, je potřeba přenastavit řídící jednotku, přehrát mapy, nebo vyměnit ECU jednotku za laditelnou. To je většinou nejlepší nechat na odborníkovi. Anebo si můžete, pokud to vaše motorka podporuje, koupit od Termignoni zařízení T800, které připojíte přes diagnostický kabel ke stávající jednotce a pomocí mobilní aplikace si správnou mapu stáhnete z internetu a přehrajete si jí sami. Funguje to ale i obráceně – zakoupená krabička umí posílat data do telefonu a vy se tak můžete podívat na data z jízdy a samozřejmě je nasdílet do komunity podobně „postižených“ jedinců. Do nového roku bude možné aplikaci spárovat i s kamerou, takže k datům z jízdy budete mít i video. Aby toho nebylo málo, aplikace podle údajů z jednotky vybere ty nejlepší momenty z jízdy a ustříhá vám z nich video. Jednodušší už to být nemůže.

Mivv

Mivv je další italská fabrika starající se o správné oddychování motorek. Na veletrhu zaujala dvojcí nových koncovek – Delta Race a GP Pro. První typ přichází se zajímavým kónickým tvarem, který se postupně přeměňuje od kulatého vstupního otvoru k šestiúhelníkovému výstupnímu, na kterém je dvojitými nýty přidělaná karbonová zátka. GP pro je pravým opakem, protože uctívá minimalistický vzhled inspirovaný, jak dává název najevo, speciály Grand Prix. Karbonová, titanová, nebo nerezová koncovka má oproti té předchozí s názvem GP odvážnější tvar, její výstupní otvor je krytý odnímatelnou mřížkou za kterou se schovává dB killer.

 

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist