yamaha_mt09




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Supermotojunkie (48) napsal 03.07.2023 v 11:31

Mě se stalo minulý rok, že jsem vyjížděl z obce. Predemnou jel autobus. Nedal jsem ridiči dost vědět, že budu předjíždět. A možná jsem ho začal předjíždět rychleji. A když uz jsem byl vedle něj u zadního rohu, tak se začal tlačit na mě. Než jsem zareagoval tak jsem byl v pulce autobusu a místa nebylo. Autobus začal předjíždět cyklistu, kterého jsem přes autobus neviděl. Před nama nebyla žádná odbocka ani krizovatka. Naštěstí si mě řidič busu všiml a chvilku zpomalil. Problem asi nastal, že on se dival do zpětného a nic neviděl a chvilku na to jsem začal předjíždět...

Radek11234 (0) napsal 24.06.2021 v 09:19

Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Před týdnem jsem si nastudoval všechny pravidla a stále nevím jak je to s tím správným předjížděním, našel jsem spíše takové obecnejší informace viz: https://www.dopravniznaceni.com/predjizdeni ale stále si nejsem jistý, jak to vlastně je. Děkuji napřed za odpověd'

losmachkos (0) napsal 16.05.2020 v 10:07-1

Přidal bych, že chci být slyšet proto RP tuning

doktorM (79) napsal 30.04.2020 v 12:23+2

Jak píše "LuckyLoser" - Každý účastník silničního provozu je tvůj potencionální nepřítel. Kdo to v mládí nepochopí, ten se stáří nedožije.

Zedsdead (293) napsal 30.04.2020 v 09:38+4

Hlavne bacha na zavodniky v autech!
Na ty se vyse*te.
Lepsi na chvilku zastavit a nechat magora odjet.

Tom4moto (6) napsal 29.04.2020 v 14:30+2

Díky za článek. Bylo by fajn vidět další - o jízdě za deště, na mokru, prudké brždění atd.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 29.04.2020 v 12:49+1

Nečekal jsem, že se tady budou tak rozsáhlé argumentace,
dokonce s uváděním paragrafů. V dnešní hustotě provozu
a s tím lidským "materiálem" , co se dnes po silnicích pohybuje,
má totiž bajker šanci na přežití jedině když se bude řídit zásadou,
kterou zmínil LuckyLoser.
Vzdělávat v tomto smyslu konečně musí začít především
motocykloví lektoři autoškol ! Většina z těch, kteří sem
přispěli svými zkušenostmi docela stručně, má tuto problematiku
v hlavě dobře "srovnanou".
Něco bych přece přidal : VŽDYCKY se "zklidněme" ,
když jedeme mezi svodidly s těmi sloupky tvaru U,
abychom nepřipravili našim zachráncům pohled na to,
co tyto dokážou udělat s naším tělem ...
No a ti začátečníci, kteří si po první sezóně za řidítky
myslí, jací už jsou piloti, by si zavčas měli uvědomit,
že pobyt v nemocnici a pak případně i v rehabilitačním
ústavu není velkej "lajfstajl" a na hřbitov nebudou chodit
oni, ale za nimi jejich nejbližší .

Duranga (127) napsal 29.04.2020 v 12:39+1

V hustém provozu je dobré sledovat přední kola aut kolem sebe, když to jde. Člověk si dřív všimne nečekané změny směru.

Jacob82 (141) napsal 29.04.2020 v 08:50

Jo a ten obrázek je úplně špatně

Jacob82 (141) napsal 29.04.2020 v 08:46

Slušný článek ale měl bych pár výtek:

1. Formulace o "jízdě u středové čáry" je nešťastná, protože je v rozporu se zákonem. Z.č. 361/2000Sb. jasně v paragragu 11 odstavec 1 (Směr a způsob jízdy) stanovuje, kde se na pozemní komunikaci jezdí: Vpravo při pravém okraji vozovky. Samozřejmě při přípravě předjížděcího manévru to už neplatí, ovšem v článku je to uvedeno jako "správný způsob jízdy", což je tedy později vyvráceno, že je to vlastně nesmysl..
2. Jízda "uprostřed" je samozřejmě také špatně, ale nikoliv z důvodu, že je to daleko vpravo i vlevo. Řidič (jezdec) je povinen dodržovat bezpečný odstup (i před zahájením předjížděcího manévru), takže jízda "vlevo, aby se stihl vyhnout" je opět zavádějící..
3. Text " V koloně kličkujeme nevýrazně vyšší rychlostí, než se pohybuje kolona" ani nebudu komentovat :)
4. U předjížděcího manévru Vám ještě naprosto chybí upozornění o tom (paragraf 17, odst. 2), že řidič při předjíždění nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním - což znamená povinnost ujistit se před započetím předjížděcího manévru ve zpětném zrcátku, že nejsem již předjížděn např. rychleji jedoucím vozidlem, motocyklem, nebo hlavně vozidlem s právem přednosti v jízdě!!

Aby to nebyla jen krtika, naprostá většina textu je správně a rozhodně takovou iniciativu kvituji.

Doporučuji Vám ovšem, aby jste případné další články konzultovali s odborníky

Jakub (snad brzy taky instruktor autoškoly)

XJ500 (26) napsal 29.04.2020 v 08:21

hd1727 (92) napsal 29.04.2020 v 07:44+1

Jako plechovkář najedu ročně přes 30 tisíc, jako motorkář tak desetinu, autem jezdit musím, na motorce chci a nehraju hry na nějaké "my a oni". Pakárnu na silnici umí udělat kdokoli a kdekoli. Spíš mi přijde, že u aut je stav setrvalý (při přihlédnutí k nárůstu dopravy), ale u motorek ta pakárna trochu roste, protože, jak se správně píše v článku, na motorce dnes jezdí i dost nepravděpodobní lidi :)



Guzo (221) napsal 29.04.2020 v 07:04+1

Veľmi nebezpečné je predchádzať dve vozidlá naraz. A to aj keď sedíte v aute.Viac- menej treba rátať s tým,že vodič pred vami si váš úmysel nevšimne,alebo ho ignoruje,lebo sám chce predchádzať.
Potom vás vytlačí z cesty. Z týchto situácií vznikajú veľké tragédie.

Tušák- (9) napsal 29.04.2020 v 05:01+3

Článek jistě poučný. Jen bych ještě doplnil jedno nepsaný důležitý pravidlo. A to je: Při předjíždění na krátkých rovinkách mezi zatáčkami vždycky počítejte s tím že z protisměru může vylítnout ze zatáčky stejný střelec jako Vy!! A proto je dobrý počítat s rezervou pro zařazení zpátky do svýho pruhu před zatáčkou.

LuckyLoser (88) napsal 28.04.2020 v 22:42+3

V poslední době platí bohužel jen jedno pravidlo: každý účastník silničního provozu je tvůj potencionální vrah. Tak si to uvedom a přremyslej o dva tahy dřív.

martinn1313 (55) napsal 28.04.2020 v 21:06+4

Několikrát za sezonu koukám na ty sestřihy nehod moto na youtube. Je to jako to částečně zažít / získat zkušenost. A zažít ty situace je podle mého názoru daleko efektivnější škola, než někoho jen poslouchat, nebo to číst.

Ta videa dokážou myslím částečně! nahradit onu vyježděnost.

hrouda13 (150) napsal 28.04.2020 v 19:49+2

Základ pro přežití na masine je samozřejmě Předvídat ! Jen skoda ze se to nedá naučit hned v autoskole ale musí si to člověk “vyjezdit”

Zedsdead (293) napsal 28.04.2020 v 19:00+3

Jednu věc bych obecně nedoporučoval (je to zmíněno na konci): jakkoliv měnit rychlost vozidla, když jsem předjížděný. Prostě jedu konstantní rychlostí dál.
Může se totiž stát, že předjíždějící začne z nějakého důvodu brzdit (třeba kvůli poruše motoru, nebo vidí, že to nestíhá) a pak se nebude moct vrátit a zařadit za mně.

PEPEE01 (336) napsal 28.04.2020 v 15:53+5

V článku to trochu je zmíněno. Nepredjizdet, když nemám před sebe rozhled. Což jde hodně špatně např. když chci předjet kamion. Největší nebezpečí přichází, když jedu po hlavní jednickove silnici, jsem za levým rohem kamionu. Vpravo před sebe nevidím několik stovek metrů. Může tam být malá vedlejší křižovatka tvaru T a na ní osobní auto, které o mě taky nema ani tucha. V doměni, že mám před sebou rovnou volnou cestu začnu kamion předjíždět, ale v ten okamžik z vedlejší vyjede na poslední chvíli osobak, který si říká, že to ještě před tím kamionem stihne... A ve vteřině je průser na světě. Jediná ochrana v místě kde to neznám, číst značky, čist značky a v křižovatce NIKDY nepredjizdet.
A také jste nezminili předjíždění kolony vozidel. To chce tu největší obezretnost a sebeovládání nedat tam plnej a letět, ať jich stihnu co nejvíc... Protože s největší pravděpodobnosti bude v té koloně minimálne jeden dichtivej osobak, kterej rozhodně do zrcátka koukat nebude. Může tam být i dichtivy motorkar, který taky nebude předpokládat, že je tam někdo rychlejší než on.
A poslední průser, který už má letos taky dva mrtvé motorkáře. Oběma naráz uhnou vozidla, aby mohly po středu předjet, oba naráz vyrazí a dají si čelní naráz v plné rychlosti. Chce si to uvědomit, že když mi osobak nebo náklaďák uhyba, nemusím vždy předjíždět. Vždy je to jen na mě, ikdyz mě bude mít za blbce, že nejedu.
Ale vše je jen a jen o zkušenostech, které člověk během let nasbírá... Někdo na to bohužel ten čas a štěstí nemá.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 28.04.2020 v 15:27

Tyto život a zdraví zachraňující zásady by měly do "adeptů jedné stopy"
doslova pumpovat od samého začátku kurzu instruktoři autoškol ! Nejlíp
když mají doma taky *rapla*, kterej už lítá na bajku a uvědomují si to
nebezpečí pro jejich vlastní "děti" !!
Když sem člověk napíše vlastní zkušenosti, připadám si jako
všeználek", nebo "nosič dřeva do lesa"
Při příjezdu na křižovatku, kde protisměr může odbočovat vlevo,
to snížení vlastní rychlosti , ne pod devadesát, ale i níž, může
mít pro nás nepředstavitelnou hodnotu, protože ten zločinecký
zlozvyk nezapnout blinkry je katastrofálně rozšířen i v t.zv.
uzavřené obci ! Asi ti machři šetří přepínač a žárovku anebo
drží v ruce mobil ...
Jakej já mám teď problém nepsát vulgárně !! Po průjezdu
křižovatkou a následující změně jízdního pruhu - proč dávat
blinkr, kdy jsem "pilot"a každej mně přece vidí, že ...
Hlavní směr točí doleva a přímo pokračuje vedlejší - no
proč dávat levej blinkr, když jedu po hlavní... Atd .
Snad každej pochopil, že tady píšu o plechovkářích ...
Važme si *zdravejch hnátů* - já jsem o ten levej dolní kdysi
dávno nepřišel jen doslova klikou

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 28.04.2020 v 14:11+4

celkem fajn instrukce, jen jak uz bylo nize napsano - nepredjizdet za zadnych okolnosti v miste, kde se da odbocit vlevo. a taky mi prijde lepsi pri predjizdeni mit vetsi odstup od predjizdeneho auta, ten obrazek se mi moc nelibi kde tam nekdo predjizdi celkem natesno. predjizdene auto muze zacit predjizdet v momente kdy jsem vedle (uz se mi stalo nekolikrat) nebo se bude chtit vyhnout dire, a v ten moment je rozhodne lepsi byt od toho auta dal a mit vic casu to zaregistrovat a treba jeste uhnout vic vlevo a vejit se.

Zazi (1006) napsal 28.04.2020 v 11:57+2

Moc pěkně napsané

Jen bych dodal, že v rámci ohleduplnosti je fajn se zařazovat zpátky do svého pruhu (typicky mezi dvě auta) bez zbytečného brzdění. Zpomalovat motorem a plynule "nasát" rychlost auta přede mnou. Pro řidiče předjížděného auta není totiž moc příjemné, když jezdec na motorce po předjetí hned "prudce" brzdí. Jasně - to zpomalení je prakticky stejné, ale ten za mnou to nemusí vůbec rozeznat.

Destroyer (237) napsal 28.04.2020 v 11:56

ako sa bura do otvorenych dveri:
https://youtu.be/BAJtAEsPCLc

Kitko (-2) napsal 28.04.2020 v 10:29

Som rad za tento clanok, pretoze, pardon za vyraz, ale takato prakticka osveta chyba ako sol. Skoda, ze clanok ma svoje fyzicke hranice.

Takze, ak mozem odporucat, ak co len trochu rozumiete anglictine, tak sa subscribnite na tieto kanaly. Vsetko su to cerfifikovani instruktori, ich videa maju gule a hlavne su nazorne a prakticke, takze to zvladnete aj so zakladmi. A hlavne, MC Rider a MotoJitsu hovoria zretelne a pomaly. Ale nejde len o bezpecnost, ale aj techinku jazdy atd.

MC Rider
https://www.youtube.com/channel/UCC4gEs8RahtTYiBqsiziudQ

MotoJitsu
https://www.youtube.com/channel/UC0FFFneMi9GwRHUsuBjM0jA

Dan Dan the Fireman (ten je aj poziarnik a paramedik)
https://www.youtube.com/channel/UC1iNF4BnIucCD7J2QGZYkjg

Roadcraft Nothingham
https://www.youtube.com/channel/UC7cTUIwR1FuvMplHdHNDGug

JoskaH (439) napsal 28.04.2020 v 10:00+7

Nikdy nepredjizdim nikoho před jakoukoli odbočkou vlevo, ani tou do pole nebo lesa či na odpočívadlo. Jedna z mála věcí, které dodržuji 100%, bez výjimky.
Neboť jednou za čas se vždy objeví někdo, kdo to tam doleva pošle bez přípravy, bez blinkru, bez rozhlednuti, vůbec o mně neví...




TOPlist