yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
WayAway (1) napsal 21.04.2017 v 04:41

Telelever je u BMW dobrý tak na silnici. Už na šotolině přestává s dechem. Zlatá normální vidlice.

matuS (26) napsal 13.04.2017 v 08:50

dakujem autorovi za clanok. Chcel by som ho poprosit o pokracovanie. dakujem

deluxa (347) napsal 10.04.2017 v 08:32+1

Jezisi to su tu zas "moudra" :D ake nastavenie pre okruh pre boha? Kazda moto ma ine pruzenie inu geometriu, dokonca aj uplne rovnake motorky mozu byt na tom uplne inak ak je ten konkretny tlmic v dobrom alebo zlom stave (s tym istym nastavenim) Pre okruh sa nastavuje podvozok presne na styl jazdy, na typ povrchu, na profil trate... nejde napisat ze sa tam nastavis a naklikas tolko a tolko a budes jazdit ako Rossi. To su totalne sracky toto napisat alebo argumentovat niecim takym...

Víťas_d (1) napsal 09.04.2017 v 22:37+1

Hned v komentáři prvního vzorečku je chyba. Frekvence chůze, a tedy i pružení, je zhruba 1 Hz (takže rozmezí zřejmě mělo být 0,66 - 1,1 Hz). Je to přece počet kmitů za sekundu...

Petřičák (184) napsal 09.04.2017 v 21:54

Tosha: Jasně, v poho, já se to snažil formulovat co nejvíc obecně, to určitě nebyla konkrétní výtka proti tomu co bylo ve tvém komentáři (snad nevadí tykání :)). Se zdejší redakcí mám své zkušenosti, dalo by se říct, že jsem si tu dvakrát vyzkoušel jaké je to "být na koberečku" za své názory. Vždy jsem tvrdil, že si velmi vážím práce a invence pana majitele a nemám nejmenší zájem jakkoli tomuto portálu škodit. Pokud je zdejší redakce v právu, rád se postavím na její obhajobu. Jenže těžko obhajovat někoho, kdo si ze specializovaného serveru dělá hlásnou troubu agendy estabilishmentu. Je to smutné a nedůstojné prestiže, kterou si tento portál za léta pracně vybudoval.

Tosha752 (6) napsal 08.04.2017 v 16:52

To Petřičák: Částečně souhlas, ovšem ohrazuji se proti tomu, že jsem něco požadoval. Požadavek zní jinak, ačkoli chuť bych k tomu měl...

Když to shrnu, v zásadě jsem několikrát položil různými způsoby formulovanou základní otázku "proč nedat prostor také kontroverznějším tématům?"... Klidně v jiném vlákně, nebo v jiné diskusi k jinému - za tím účelem napsanému článku... A právě slovní spojení "kontroverznější témata" je vyjádření jakéhosi pochopení pro redakci - protože chápu, že právě tyhle otázky mohou být pro redakci kontroverzní. Důvody jsi podrobněji sám vysvětlil a když se to tady moc nenadnáší, tak to přeci neznamená, že tyhle kontroverze a rozhořčení spousty motorkářů neexistují...

A když se snažím být natolik objektivní, že uznávám, že redakce by sama o sobě mohla těžko dělat nějaké "revoluce", stejně tak se domnívám, že by se redakce rozhodně neměla kontroverzním tématům vyhýbat. Nikdo nechce, aby sama redakce dělala nějakou "revoluci" - ani sebechytřejší reakce netuší, jak přesně je rozloženo názorové spektrum motorkářů. Ale proto jsem psal, že by bylo dobré, aby dostali prostor sami motorkáři, ale skutečně objektivní médium by se nemělo vyhýbat ani tématům, na které nemusí být jednotný názor... To přece není žádná revoluce, ale objektivita. Zdá se mi však, že v současnosti zůstává redakce spíš zabetonovaná ve svých zákopech a vše, co nás - čtenáře a motorkáře tak nesmyslně omezuje - redakce nám v různých článcích pouze sterilně oznamuje.

Jak jsem psal - nikdo po ní nechce žádné revoluce, přesto si ale myslím, že dobře mířená otázka, či anketa typu "jak se Vám milí motorkáři líbí to, či ono" je na místě - zejména od motorkářského serveru. Vždyť hlasování a názory tvoří lidé a nikde není psáno, že všichni musí mít jednotný názor, nebo ano? Jak jsem zmínil v předchozím příspěvku - takhle to vypadá, že právě ty kontroverznější témata pro redakci vůbec neexistují a když už redakci podporujeme třeba tím, že klikáme na reklamy - očekával bych také její výraznější zájem o to, co nás trápí...

Petřičák (184) napsal 08.04.2017 v 15:08+1

Článek je technicky velmi zajímavý, za sebe musím ocenit autorovu odvahu přijít na světlo boží se suchopárnou teorií, která je sice nudná, ale pro pochopení problematiky nezbytná. V nedostatku informací je totiž tragédie dnešní doby. Čím míň toho spotřebitelé vědí, tím jednodušší je dělat si z nich dojné krávy a prodat jim kdejaký leštěný prd.

Tosha752: Rozhořčení nad současným stavem věcí velmi dobře chápu, na druhou stranu bych byl opatrný s vynášením soudů vůči komukoliv. Tlaky různých lobbystických organizací mohou být velmi silné a ne každý člověk má nervy a žaludek na souboj s hydrou estabilishmentu. Provozovat takovýto portál o motorkách znamená tanec mezi vejci v podobě lobby marketingových oddělení samotných výrobců motorek a příslušenství (rozhodují o objemu zadané reklamy) na straně jedné a schopností přitáhnout čtenáře atraktivitou článků na straně druhé. Požadovat od majitele portálu aby lobboval ve prospěch zájmu čtenářů, ze kterých nemá žádný velký prospěch (zpoplatněný je tuším pouze částečně bazar) zavání pokrytectvím. Pokud by sáhnul k masivnějšímu zpoplatnění, nejspíš by mohl jen sledovat pomalou a bolestivou smrt svého dítka. Když bude spoléhat pouze na příjmy z reklam, nemůže si dovolit příliš inzerenty naštvat a musí překousnout i zveřejňování PR, které je mu proti srsti. Tohle je možné do jisté míry ovlivnit tlakem zezdola, z diskuzí, když dají čtenáři slušně a jasně najevo co je ještě akceptovatelné a co ne. Je to smutné, ale za vším je třeba vidět peníze. Pokud by se čtenáři dokázali spojit a portál případně podržet i finančně, pak by mohli požadovat, aby se jejich zájmů veřejně zastával. Na to ale musí být vůle na obou stranách, nikoho nelze nutit aby dělal něco proti svému přesvědčení. Mluvit o svobodě je snadné, skutečně za ni bojovat je věc druhá. Osobně bych podobný projekt určitě podpořil.

Tosha752 (6) napsal 08.04.2017 v 10:18+2

Říkám si, čím to je, že nejvíc tlachů napíšou ti, kteří k vlastnímu tématu nemají co říct? Neposuzuji kvalitu článku - někdo tomu nerozumí a nezajímá ho to, jiný do toho chce víc proniknout a v takovém případě je určitě dobré znát víc teorie, aby člověk dobře pochopil, jak to funguje. A pak zbývá "mlčící většina", která jezdí tak, jak mají motorku nastavenou z výroby, případně ze servisu a moc to neřeší. Toť můj názor.

HOG má pravdu, protože díky europíč.vinám tady za chvilku nebude na čem jezdit. Začíná to nenápadně sklíčky na blinkrech a jinými podobnými hovadinami... A netýká se to jen chopperistů, omezování kubatur, nebo povinného ABS či jiných "chytrých asistentů"... Pomalu ztrácíme pocit z jízdy (ano i s tím motorkářským rizikem a nebezpečím), za chvíli pánové vymyslí, že motorky (včetně silniček a dalších) budou jen elektriky, pak zřejmě přidají balanční kolečka a pak nejspíš zakážou motorky úplně a bude se tu řešit akorát tak odpružení dětských tříkolek... A ve finále se budeme úředníků prosit, jestli můžeme dýchat. Tohle přesně je nesmyslný moloch EU...

A je smutné, když se prakticky v každé diskusi ozývají chytráci, kteří místo vyjádření k tématu dokážou jen urážet - třeba tím, jestli má někdo někde kříže. Dotyčného k tématu nic inteligentnějšího nenapadlo a evidentně k tomu nemá víc co říct.

Jde totiž (také) o to, že všechno to, co nás baví skutečně může za pár let skončit tak, že díky přiblblé EU nebude o čem diskutovat. A v tom má ten příspěvek HOGa pravdu. Možná to není úplně k tématu odpružení, ale alespoň nikoho neshazoval hloupostmi typu co má kdo na sobě.

A souhlasím, že jediný způsob, jak ze sebe nedělat ovce je, abychom se doopravdy politiků - svých volených zastupitelů ptali, proč jsou tak připosr.ní a nehájí naše zájmy?

Za mě je článek dobrý - nejsem odborník a upřímně řečeno, ani já se se tím nějak obšírněji nezabývám (silnici už nechci, nastavení nechávám na servisu a celkově mi stačí ten molitan... ). Ale zdá se, že pisatel ví, o čem je řeč. Přesto je otázka, proč třeba i poměrně významný a navštěvovaný motorkářský web nemá snahu trošku pomoci boji proti těm nesmyslům, které se poslední dobou tak množí?. Je to přeci i v jeho zájmu a jeden samotný motorkář nic nezmůže. Protože zatím se vždy jen v různých článcích dočtu, co všechno se zase omezuje. Z redakčního hlediska by články asi měly informovat a být neutrální. Ale proč se vyhýbají kontroverzním tématům a proč třeba nerozvířit větší diskusi o tom, co HOG nakousl? Proč nedat prostor nějakém širšímu proudu, nebo třeba nějaké petici, apod.? Jestli se redakce nebojí, tak proč nedat větší prostor motorkářům, aby se vyjádřili, co si o tom myslí? Je to redakci jedno?

Výše řečené netřeba řešit v této diskusi - vždyť ta se týká odpružení.. Ale skutečně by asi nebylo věci napsat nějaký článek jako shrnutí, co všechno se poslední dobou zakazuje a kvůli čemu se buzeruje. Ať se motorkáři sami vyjádří, které ty věci jim připadají jako rozumné a které naopak jako totální hovadiny... Anebo třeba formou ankety - to by přeci bylo taky zajímavé.

A mimochodem - EU sice nemusím, ale jde bohužel také o výmluvy našich úředníků, kteří se často na předpisy EU vymlouvají alespoň v otázce jejich výkladu. A v podstatě si další buzerací a dalšími nesmysly obhajují vlastní důležitost a existenci. Spousta z těch omezení, kterými nám tady úřady znepříjemňují život, se totiž v zahraničí vůbec neřeší...

Venda (33) napsal 07.04.2017 v 23:54+1

Teorie není nikdy dost. Odbornost si myslím OK, jako úvod do teorie dobrý. Technika není romantické čtivo jako testy motorek. Každopádně se na tomto článku dá vystavět celý další a byla by škoda, toho nevyužít.

dasss (3) napsal 07.04.2017 v 22:05

Ale taky dobrý - jen opravdu pojaté jako přednáška... Jak psali kluci v předešlých komentářích - tak taková spousta informací by jednoho zasypala Něco jako ta razítka co honí postavičku doktůrka v úvodních titulcích Básníků
Mám příjemnou vzpomínku na jednoho našeho kolegu ( neznám jméno - bohužel ) , se kterým jsme se potkali kdesi na pumpě - přijel na silničce co vypadala , jak dnes říkaj děti to je húústýýý , i mě se líbila a karbon byl karbonem a tak.
Já koukal na jeho motorku , on na moji - stáli jsme - pokuřovali a tlachali . A nějak jsme se dostali k tomu , že když jedu 160tkou pravou , tak mi začne ujíždět ( odskakovat a vynášet mě ven ze zatáčky )zadek a to dost nepříjemně ... Dal mi radu , že prý ať si udělám předek , že se to min o 70 procent zlepší , pak jestli to ještě budu cejtit ať si udělám i zadní tlumiče a potom jestli budu furt něco nehezkýho pociťovat od pérování , ať zpomalím , nebo ať se na to ježdění raději v...ru , nebo se zabiju.
Žádný moc velký pindání kolem - prostě suchá , věcná rada... Stál jsem tak v pozici drsoně , hezky jsme se rozloučili a při tom jak koukám , jak odjíždí - přijde mi , že tam stojím s otevřenou hubou a čumím , jak když mi nadloube...Ren člověk mi řekl ve třech , čtyřech větách to čeho jsem se v tomto článku nedočetl - a že byl sakra dlouhý
Mimochodem - človíček měl pravdu - ještě jednou Díky

Destroyer (237) napsal 07.04.2017 v 20:10

Vaccel - máš pravdu, je tam chyba, v podstate sa jedná o 2 kroky na dráhe 0,75m, pri rýchlosti 3km/h je to 4000 krokov za hodinu, vydelené 60(na minúty)*60(na sekundy) = 1.11 Hz, kmitanie bezpečné pre človeka je v rozmedzí 1-2Hz. Podstatnú časť článku som písal ako semestrálnu prácu na vysokej škole a teraz keď som sa k tomu po rokoch vrátil tak som to neskontroloval.
ten nesúhlas som ti odklikol trošku nechtiac, I´m SORRY man

KAREL_PLAY3 (34) napsal 07.04.2017 v 19:56

Rozhodně jde o zajímavý téma, i když přece jen pojatý vědečtěji, než dokáže spousta lidí "zkousnout". Třeba jde-li o psaný text, tak tam bych například já řadu věcí pochopil, ale jak přijdou grafy, rovnice a podobný "divočiny", tak z toho mi naskakuje vyrážka už od školy

Určitě si rád přečtu i další pokračování, ale těžko říct, zda se přidám k těm, kdo tohle téma plně pochopí, tak jak si to nejspíš přeje autor článku. No, minimálně člověk pochopí to, jak obtížný musí být vývoj "obyčejnýho" tlumiče...o celým motocyklu a jiných dopravních prostředcích ani nemluvě

TDM851 (4095) napsal 07.04.2017 v 19:14+1

Woodie. Bere to ze svého pohledu a má svou pravdu. Pro něj je to fakt k ničemu, na chopperu se to ladí molitanem či pěnou v sedadle

Woodie (30) napsal 07.04.2017 v 18:51+1

HOG a co keby si tak urobil ty? namiesto toho aby si tu tliachal dve na tri a šil si na koženú kundičku krížiky???
Alebo napíš aj ty niečo k tomu, možno sa tomu tiež rozumieš...

accumulator (1) napsal 07.04.2017 v 18:01

//www.eagleracing.cz/sites/techinfo-ymoto-tlumeni.htm
Tady je to dobře vysvětlený

Pulčík (0) napsal 07.04.2017 v 16:32

je to sice reklama, ale než si tu hrát na inženýra a rozjebat si podvozek -
nastavení tlumičů polopatě a jednuduše je tam od cca cca 30min.
https://www.youtube.com/watch?v=LlIbU-GKaMs&t=1812s

jard60 (2) napsal 07.04.2017 v 16:25

Článek používá příliš, běžnému uživateli neznámých a odborných výrazů, tudíž je, až na pár výjimek, málo pochopitelný. Autor by mohl příště méně chytračit a raději napsat něco řečí, která je bližší běžnému motorkáři.

methaw (3) napsal 07.04.2017 v 15:39

jo a pokud mi vysvetlite, v cem je ohlins lepsi oproti napriklad Sachs nebo WP, tak to bude teprv pecka

methaw (3) napsal 07.04.2017 v 15:37

zajimave jako skripta, co psal clovek se spatnou cestinou, co si chce verejne dokazat svou "chytrost" v oboru... ale par novych informaci tu pro me bylo, takze pokud v pokracovani dojde i na praxi v podobe nastaveni, treba i pro okruh, tak to ozmacim jako uzitecne

Jakub-od-X-bikers (190) napsal 07.04.2017 v 14:45

Psát o funkci a nastavení podvozku je dost nevděčné, protože je to opravdu velmi široké téma plné protichůdných požadavků a jejich řešení, kdy se jedno zlepší a druhé zhorší. Pro pochopení zákonitostí nastavení je ale základem porozumět tomu, jak motocyklový podvozek funguje a jak se jeho různé komponenty navzájem ovlivňují. A co může zvenčí nebo zevnitř ovlivňovat funkci jednotlivých komponentů podvozku samotných. Psát pouze o tom, že nastavením odskoku - tedy roztažení pružiny - ovlivním, jak rychle se kolo po najetí na hrbol vrátí do původní polohy, je málo. Nejde totiž jen o to kolo, ale o chování celé motorky, které změna tohoto nastavení ovlivní. Při tom je třeba počítat s nějakou rychlostí, v níž má podvozek fungovat ideálně pro konkrétního jezdce, který na motorce nějakým způsobem sedí a při jízdě se třeba i pohybuje (vysedává do zatáček, posouvá se dopředu nebo dozadu při akceleraci a brzdění)...
Je to opravdu velmi obsáhlé a komplexní téma a jeho vysvětlení i studium chce prostě nějaký čas.
Osobně bych asi volil méně vědecký přístup k vysvětlování, ale to je věc každého autora, jak k tomu přistoupí...

Vaccel (25) napsal 07.04.2017 v 14:20-1+3

Zajímavý, do hloubky jdoucí, článek.

Nedávno jsem četl článek jednoho institutu o teorii chování motocyklu v zatáčkách, ve kterém bylo matematicky rozebráno, jestli je lepší v zatáčkách vysedávat, nebo zůstat v ose. Náročný rozbor. Po přečtení se divím, že to v zatáčkách vůbec drží.

Dovolil bych si zkorigovat chyby v části o lidské chůzi a frekvenci působící na lidské tělo:
Chůze při rychlosti 3km/h odpovídá frekveci 0,55Hz a né 66Hz .
0,55Hz, což zamená ca jednu kladnou a jednu zápornou amplitudu za dvě sekundy, se dá přirovnat vlnění motocyklu při problémech s podvozkem. Oproti tomu by frekvence 66Hz znamenala, při délce kroku 0,75m (je třeba počítat krok levé a pravé nohy, 1 Hz má kladnou a zápornou půlvlnu) rychlost chůze 356,4km/h. Frekvence 66Hz je lidským tělem vnímána jako zvuk v pásmu basů, nebo např. vysokofrekvenční vibrace od motoru, nikoliv však jako pohyb způsobený chůzí nebo neklidnostmi podvozku.
K chybě v propočtu došlo na dvou pozicích:
- 1 Hz obsahuje kladnou a zápornou půlvlnu, tudíž je třeba započítat krok pravé a levé nohy
- 1 Hz byl chybně započítán jako kmit za minutu, Hz je ale jednotka za sekundu.

Odpružení je hodně komplikované téma a jen hrstka motorkářů ví, jak pružení motocyklu opravdu funguje. Těším se na další díl.

PepaBobr (11) napsal 07.04.2017 v 14:12

Hustý

Gilless (265) napsal 07.04.2017 v 14:11+1

Kuba-CB - myslim, ze v serialu clanku se takove kucharky dockame. U odpruzeni souvisi v podstate "vsechno se vsim" a kdo to chce doopravdy pochopit, ten se bez teorie neobejde

RTourer (68) napsal 07.04.2017 v 14:02

Zbyněk - www.prochymoto.cz

Hog (11) napsal 07.04.2017 v 14:00-6

Informace k ničemu a obrázek taky !

Chtějí se bavit o odpružení a jako obrázek dají "motorku" s hardtail rámem (bez odpružení)
a s položenou vidlicí-čili další odpružení téměř 0% !
A u nás díky STK motorka tak do obýváku a jen se na ní koukat !
Vážení redaktoři, co kdyby jste zvedli řiť a došli na Dekru a patřičná ministerstva a trochu nám pomohli
s odsttraněním těch EUnijních nesmyslů ?!

Kuba-CB (19) napsal 07.04.2017 v 13:25-2+3

Myslím, že informace z článku jsou z 95% k ničemu. Já osobně bych mnohem raději uvítal článek, kde by bylo popsáno, jak nastavovat podvozek, jak se projeví "přitáhnutí" nebo "povolení" odskoku (já osobně si krom předpětí nic jiného nenastavím) a pak pro lépe vybavené motorky Low speed a High speed compression. Mnozí motorkáři mají jistě problém s rozvlněním motorky ve vyšších rychlostech, osobně znám jednoho, který kvůli tomu prodal motorku s tím, že je "něco špatně". Takže za mě spíš než teorii se vzorečky, raději praxi využitelnou na silnici. Klidně rozdělit na více článků se zaměřením na okruh, cestování (sám jezdec/dva lidi + 15 kufrů), enduro atd. atd... Jinak článek nijak nekritizuju, spíš jen námět...

Myschan (187) napsal 07.04.2017 v 13:00

Po shlédnuté té rovnice si připadám jak kdysi v matematice. Zase tomu nerozumím. Ale jinak dobrý

kovani.prazak (0) napsal 07.04.2017 v 11:27

dotaz na Marka Janouška: koho byste mi doporučil - potřeboval bych řešit tluič na BMW R1200C . Nerad bych to nechával někde v "garáži" .

Díky Zbyněk

Veromo88 (3) napsal 07.04.2017 v 10:20

zajímavé čtení




TOPlist