globalmoto_duben_nolan




Technika motocyklu - 16. část - Diagnostika – elektro

Přestože diagnostikou se běžně v opravárenství rozumí určování jakékoliv závady, následující řádky budou věnovány pouze jisté části tohoto širokého oboru. Zaměřím se na diagnostiku řídících jednotek, elektrického zařízení a složení směsi. V článku o karburátorech byl popsán vliv netěsností jistých částí motoru na průběh tlaku v sacím potrubí a zařízení schopné tlak zobrazit. Tlakové vlny v sacím potrubí mají i konstruktérské využití, a to jako ukazatel fáze válce. U vstřikování byly popsány druhy vstřikování a v počátcích motocyklového sekvenčního vstřikování byl ukazatelem fáze snímač vačkové hřídele (u mnohých motorů je tomu tak doteď). Dokud řídící jednotka (dále ŘJ) nedostala impuls, probíhalo vstřikování kontinuální. Některé současné motory (ER6, CB600F atd.) se synchronizují podle tlakových vln.

Tento obsah patří do Premium služeb
PREMIUM
Tento obsah / tento článek je přístupný jen prémiovým účtům.


Chtete-li si prémiový obsah přečíst, je potřeba si službu objednat. Dostanete tak nejen přístup k prémiovým kapitolám a článkům, ale rovněž i spoustu dalších výhod na portálu Motorkáři.cz

Koupit Premium účet

Koupit Premium článek

Více informací o prémiových účtech a o výhodách které přináší, se dozvíte zde: Prémiové účty na Motorkáři.cz

Informace o redaktorovi

Mirek Rollinger - (Odebírat články autora)




TOPlist