globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_ferda_ (0) napsal 11.06.2015 v 16:35

Ohledně paliva- jezdím převážně na vervu 100 od benziny a oproti 95 je rozdíl opravdu znatelný a to už od prvního natankování plné nádrže. Nejvíc sem to poznal když sem se po projížďce vracel domu a musel sem tankovat 95(benzin). Následující den sem si chvilku myslel že motce něco je Shell jsem v motorce nezkouše. Mám SV

VlaHa (-5) napsal 02.10.2014 v 19:34

a já bych rád doplnil že článek o mazání řetězu olejem,je přežitek,.hm tak to napíše jen někdo kdo neví proč se to hejbá,ale ty???

Kamy (13) napsal 01.08.2012 v 09:13

GSX-Roll: Rád bych jen doplnil, že karburátorové potvory, při použití sytiče chtě nechtě ty otáčky zvýší "tedy motor částečně zatíží" naprosto podobným způsobem jako je pomalá jízda...

zjevně to mnohým motorkářům ještě nedošlo, že jediné co stáním docílí, je zbytečně spálený benzín. Nemluvě o tom, že pokud mašinu mírně zatížím, dojde k rychlejšímu mechanickému prohřevu a celkově mašina odvede mnohem měně otáček za studena... Výsledkem tedy je, že za studena motor vždy trpí a žádné stání na místě to nezmění.

vrances (0) napsal 07.01.2011 v 01:32

Další mýtus by mohlo být to, že pokaždé když umyji mašinu a naleštím tak mám dva tři koně navíc?

KUBULA (18) napsal 04.10.2010 v 19:08

Zajímavé věci, s něčím by se dalo i nesouhlasit, ale ve skrz je to pravda. Souhlas a více článků více rozumu.

GSX-Roll (4) napsal 01.04.2010 v 11:43

daris: pokud tam olej není těsně po startu, tak jsi zadřel. Dnešní oleje navíc mají pěknou vazbu na povrch a tak tam zůstavají i po vypnutí motoru, což je dobře pro opětovný start.

Důležité je v té větě ..předtím než ho zatížíte a vytočíte..
Výrobce neví jakej blb na to sedne a proto se chrání tím, že radši poručí ohřívání, než aby na to někdo sedl a studený tomu dával za uši. Rozjezd na pár procent plynu není zatíženej motor stejně tak jako otáčky 3000 u motoru co točí 13000 nejsou žádný točky.

daris001 (1) napsal 10.01.2010 v 13:14+1

Pokud jde o to zahrivani, tak si nejsem tak jisty . V uzivatelske prirucce napr. u Suzuki Hayabusa je jasne psany: Jakmile motor naskoci,nechejte jej nekolik minut bezet,aby se dostatecne zahral. - Poskytnete motoru dostatecnou dobu volnobehu ( po nastartovani studeneho, nebo tepleho motoru )predtim, nez ho zatizite nebo protocite na vyssi otacky. To motorovemu oleji umoznuje aby se dostal mezi vsechny kriticke soucastky motoru.

Itall (10) napsal 23.09.2009 v 14:42

Do převodovky sportovní motorky dávám jedině motorový olej a mám už doma celé bedny odešlých převodovek a ne a ne se poučit. Vážně: nějaká kolečka jsem měnil jen u Pragy ED 250. Kdo ví, co je Praga, nebude to svádět na olej. Se stejným olejem jsem najel několik desítek tis. km a stovky mth bez závad na převodovce nebo spojce u moto: ČZ 250 (typ 513 a 520), KTM 350, Honda CR 250, Suzuki RM 250, Husqvarna WR 250, GG EC 250. No, tak takhle.

Mesány (1) napsal 04.09.2009 v 19:41+1

Zdravím rodnou ISŠA , článek super, ale vážně někomu ani základní info pro laiky nestačí a furt se snaží dokázat opak ...máš můj respek Miro, že se navzdory všemu snažíš vše dál vysvětlovat...pro ostatní-autor článku vážně ví o čem mluví, jen houšť takových věcných článků!

Smaja: chlazení turbodmychadla po jízdě- skutečně musíš nechat chvíli motor běžet, dochlazení dmychadla a hlavně, když to po jízdě hned vypneš, tak se dmychadlo dál točí, ale olejový čerpadlo, který by ho mazalo už nepracuje-tudíž to necháváš točit na menší olejové vrstvičce-postupně až do sucha
takže zastavim, necham brblat,vypínám...znám pár lidí, co jsou navyklý udělat ještě větší prasárnu: zastaví, šlápnou na plyn do plna(prý aby se turbo promazalo-blbost) a rychle vypnou motor...vůbec je nezajímá, že se jim to dmychadlo pak točí ještě notnou chvíli statisíci otáček za min. bez nutnýho tlaku oleje pro bezchybný mazání

Smaja (0) napsal 29.08.2009 v 01:51

Já jsem nedávno vyjel fóbii dosucha, tak jsem zkusil dát do ní speciální naftu Verva Diesel od Benziny, do stadionu jsem jednou dal Verva 100 oktanu benzín a táhlo to libově, teď mi ho zmrdi ukradli. A musím konstatovat že rozdíl ve výkonu u normální nafty a tý spešl neni žádný - zrychlení to má stejný.

A ještě sem slyšel jednu věc, že pokud dáváš motoru větší nálože, tak potom po skončení jízdy by se měl nechat motor chvíli běžet aby se ochladilo turbodmychadlo, pokud by se motor vypnul hned tak se nebude točit a ani chladit a škodí mu to, ale to bude asi pravda.

kobra99 (11) napsal 24.08.2009 v 21:20+1

->GSX-Roll
Ahoj,ohledne toho srovnavani benzinu, kdyztak dej vedet vysledek. Delam ted podobny pokus, ale ciste jen na spotrebu za jizdy. Zda to ma neco do sebe uvidim az za sezonu, ale neco uz jsem vlozil do fora. Pocit je jedna vec a fakta druha. Kdyz uz pominu, ze Shell V power prodavany v CR nema mnoho spolecneho se stejnym beninem napr. v Nemecku. Coz Shell ani nikterak nepopira. Kazdopadne z me zkusenosti se zmena pozna tak po 2-3 nadrzich a kdyz jsem dal Shell VP Racing do stare toyoty, tak vykon byl opravdu znat a nikoliv jen pocitove. Ale i tak se tesim na pripadny vysledek a je super, ze se tu nekdo necim podobnym vubec zabyva

fallen (2) napsal 24.08.2009 v 13:01

komentáře jsem nečetl, jen bych rád upozornil, že u ne úplně neznámé motorky MZ 125 SM,RT,SX je interval výměny rozvodového řetězu 12tis...

Pivko (85) napsal 21.08.2009 v 23:25

Tak jsem se pročetl článkem i komentáři a facht co člověk to originál!? .V krámu k motorce davaj brožůrku než se usedá za řidítka a něco hned mačká a spouští. Jestli i v seXu mají někteří pitomé otázky ,pak se nedivme co se pak narodí za umělec!? !!! Asi půjdu do hospody pro par rad

xstanleyd (0) napsal 21.08.2009 v 18:06

Super.Tenhle článek mě konečně potěšil!Všude jsou tuny a tuny článků s obrovským kvantem technických záležitostí a termínů,většinou jim je schopen porozumět jen odborník či človíček který se něčím podobným dlouhodobě zabývá.Tohle je stručné,věcné a vše říkající...Díky..Stanley

paja.butcher (1) napsal 21.08.2009 v 11:54

možná by nebylo špatný u toho zahřívání rozlišit vzduchem a vodou chlazený motory, vodník se zahřeje hodně rychle, vzducháč za několik kilometrů, proto myslím u vzducháče je rozhodně lepší nechat ho chvíli prohřát

hitman (-1) napsal 21.08.2009 v 08:00

Mýtus o zahřívání,není mýtus ,ale pravda. Stačí se podívat do každé příručky od motocyklu a přečíst co tam píší. Nebo snad všichni výrobci jsou trotlové a nevědí co vyrábí???

Tuoňák (0) napsal 20.08.2009 v 14:26

Článek se mi docela líbí, až na tu češtinu. Ta je katastrofální, a to i v případě všech moto časopisů. Úpadek je globální. V mýtech jsou prezentovány takové věci, které se snad už nedějí (mytí benzínem, automobilový olej atd.). Ale s čím nesouhlasím, je zahřívání. Motocyklový motor je oproti automobilovému podstatně křehčí. Má podstatně více otáček, značný výkon, je lehčí, celá řada dílů ve srovnání s autem je velmi malá, méně robustní. Proto je obzvláště důležité dbát na dobré zahřátí motoru. Nastartova a vrazit je to nejhorší co můžete udělat. Byť jedete pomalu. První podmínkou dlouhé životnosti je dostat olej do všech zákoutí. Proto je tak důležité nechat motor chvíli běžet a až poté se rozjet. Souhlasím, že není nutné ho na volnoběh zahřát na maximum.

get-hype (0) napsal 19.08.2009 v 13:26

Mimochodem, já teda taky nejsem zrovna vzornej co se pravopisu týče, ale slova typu "vynálezi", "řětez", "naplý", "decelerace", "teroreticky" a podobně mě nadzvedávaj ze židle

get-hype (0) napsal 19.08.2009 v 13:14

Platí to o zahřívání i u dvoutaktů? Z toho, co jsem vyčetl tady na fóru, bych spíš řekl že ne, tak jestli to tak neni chtělo by do toho článku napsat, protože jinak si to přečte nějakej nezkušenej dvoutaktář a ještě kvůli tomu zadře

Georgik (76) napsal 19.08.2009 v 10:47

No tak s tím zahříváním nevím, každopádně většinou bohatě postačí ta minutka, dvě, než se navlíknu do rukavic, přilby atd

bahnomil (0) napsal 18.08.2009 v 21:44

Na řetěz na kole to chce taky olej který je na to určený-musí dobře vzlínat aby se dostal k čepům a nesmí moc chytat prach.

BattleDragon (0) napsal 18.08.2009 v 21:09

Mno k tomu zahřívání bych měl výhrady,u starších motocyklů zahřívat-jezdí většinou na polosysntetické oleje které jsou v bežných teplotách hustší,takže motor zpočátku "nemaže" Kdežto u novějších biků je syntetika která je řídší i v nižších teplotách,takže tam je lepší nastartovat a rovnou pomalu vyjet.

Hyml (3) napsal 14.08.2009 v 20:03

čágo. mě by zase zajímalo něco o olejích a mazacím systému celkově. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi minerálem, polosyntetikou, plnou syntetikou? Můžou se míchat, je vhodné po polosyntetickém použít plnou syntetiku, . . . . ?

rubyc007 (0) napsal 14.08.2009 v 10:48

Zahrivani - urcite se tim nic nezkazi a srovnavat to s autem je trochu nestastny. Motory v normalnich autech jsou na to staveny, taky ujedou 150tisic km a vic, zivotnost motoru motorek je podstatne nizsi-jsou vic vyhoneny. Ale i u aut, pokud mate neco sportovniho, je rozhodne lepsi nechat motor alespon trochu zahrat. U zavodnich motoru(supermoto, motokros) je to pak nezbytnosti. Jezdil jsem motokary a jednou jsem motor predem ne uplne dokonale zahral-je tam tak dokonaly chlazeni,ze jsem pak stravil nekolik kol na okruhu s rukou zakrytym chladicem nez se motor vubec dostal na pracovni teplotu..:)

Yankee_BiG (1) napsal 13.08.2009 v 01:44

výbornej článek
Možná by se hodilo připomenout všem začínajícím majitelům ještě jednu věc - nikdo učenej z nebe nespadl
Maminka a výrobce má co ?
- vždycky pravdu
Stáhnout z internetu a prostudovat si "příručku k obsluze motocyklu" by měl zvládnout každej aspoň trochu mozkově nadanější jedinec.
Vono se řekne motorka - aaaale
jednoválec ? dvouválec ? triumph ? čtyřválec ? dvojtakt ? čtyřtakt ? silnice ? enduro ? chopper ? cesťák ? ... moc otazníků - Každej typ motorky je vlastně originál

acALIEN (-4) napsal 12.08.2009 v 22:44

Richia Jdu na to

Richia (2) napsal 12.08.2009 v 22:22

To acALIEN : klidne mi posli zpravicku (soukromou), at nerusime ostatni, pokud si ches pokecat

Richia (2) napsal 12.08.2009 v 22:19

No, to myslis, ze jsi mne potkal na Rozvadove, kdyz jsem hrnul snih pred sebou? Muzes se popsat? Nejak si Te nepamatuji. To vis, sposta lidi se semnou bavila ... Treba se chtela presvetcit, jestli nejsem prizrak.

Porad nemuzu pochopit, proc lidi zaviraji motorky do garaze pres zimu... Macky V urcitou dobu proste potkavas na silnici jen skutecne mtorkare - dusi i telem.

acALIEN (-4) napsal 12.08.2009 v 13:26

Richia ty jsi me rozsekal, poprve, kdyz jsem te na vlastni oci videl ve snezne vanici na motorce a podruhe pri cteni toho tveho prispevku . Ja bych se na te sve presiroke zadni gume kluzal, jedine, ze bych si misto zadniho kola dal pas zesnezneho skutru a dopredu lyzinku :D.

Richia (2) napsal 12.08.2009 v 06:27

TO acALIEN : Co to kecas? Pokud by jsi cetl poradne, tak pred nejakym casem zverejnil "GSX-Roll" par clanku k motorkam. Myslim si, ze to najdes v rubrice Jak na to (At zije Zdenek Premek ). Tam zaznelo, ze neexistuji zimni gumy na motorku, ale daji se pouzit zavodni gumy do deste. Maji jen jednu nevyhodu, nejsou homologovany. Napr. Pirelli nabizi DIABLO WET. Mely by se dat pouzit ve velmi spatnem pocasi. Nejsem is na 100% jisty, ale myslim si, ze nemaji homologaci na silnicni pouziti. Alternativa napr od Michellin je Power One. Tyto by mey mit homologaci. Osobne jsem se s nimi nikdy nesetkal - nepouzil.

Jinak, pokud chces jezdit v zime, muzu Ti dat par rad ohledne Tveho dotazu.

Ja pouzivam v zime (muj rekord byla jizda pri -10, pod tuto teplotu to tady nikdy nejde) pouzivam Michellin Pilot Power. Pri nule se mi tlak zvysil z 2.7 na 2.9 asi po 5Km poklidne jizdy. Drzely mne na silnici jako pribyte - prirovnal bych to k jizde na mirne vlhke silnici. BT 016 ci jinou sra.ku od BT nepouzivat. No, abych nebyl uplne nefer, mozna BT 003. Ale ta Ti vydrzi cca 2.500 - 3.000 Km Je srovnatelne s Pilot One. Ale to je trosku o nicem jinem.

Ja mam na Pilot Power najeto v teto chvilce cca 10.000 Km a asi jeste 1.500 Km najedu. Pak menim. Vyzkousim Pilot Power II. Mely by mit lepsi vlastnosti, ale na ukor zivotnosti. Vyzkousim a uvidim.

K oleji. Staci, kdyz budes pouzivat 10W 40 s normou Jaso MA ci lepe MB. Verze MB je trochu drazsi, ale lepsi To vis, na zenske take nesetris

Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující



TOPlist